SuperOES Tor Kielce – 1 runda zapisy, zmiany w regulaminie!

1210
SuperOES Tor Kielce - zmiany w regulaminie - regulamin 2022

SuperOES na Torze Kielce rusza w sezonie 2022 pierwszą rundą – 22 stycznia. Trwają zapisy, tym razem jednak warto szczególnie skupić się na regulaminie i zapisanych w nim zmianach.

To nie tylko wyższe wpisowe, które chyba nikogo nie dziwi z punktu widzenia dzisiejszej sytuacji cenowej w praktycznie każdym sektorze życia. To też zmiany między innymi w podziale na klasy, a także atrakcyjne nagrody.

Pozostaje 10 rund

Po opublikowaniu kilka dni temu tylko dwóch dat w kalendarzu SuperOESów można było się zastanawiać co to zwiastuje? Nic strasznego, zostaje stara dobra rywalizacja, raz w miesiącu, przy odrobinie szczęścia sprawdzisz się w każdych warunkach pogodowych – od mrozu i oblodzonego odcinka leśnego, po topiący się asfalt w okresie wakacyjnym.

Będzie sprawiedliwiej

Tak przynajmniej zakłada organizator i my do tego się przychylamy.

Podział na klasy (wg regulaminu ramowego na dzień 12.01.2022):

1 klasado 1150 ccm
2 klasaponad 1150 do 1400 ccm
3 klasaponad 1400 do 1600 ccm
4 klasaponad 1600 do 2000 ccm
5 klasa FWDponad 2000 ccm (z napędem na przednią oś)
5 klasa RWDponad 2000 ccm (z napędem na tylną oś)
6 klasa (AWD)ponad 2000 ccm (z napędem na obie osie)

SuperOES Tor Kielce - zmiany w regulaminie - regulamin 2022

Zmiany dotyczą klas 1 i 2, wcześniej klasa 1 gromadziła auta do 1000 ccm, co powodowało, że nie zawsze ta grupa zbierała wystarczającą ilość kierowców, natomiast klasa druga skupiała zarówno seryjnego Cinquecento Sportinga 1.1, Seicento 1.1, jak i Cinquecento z „podłubanym” 1.2 16v z fiata Punto i Civica 1.3 (pojemność 1343 ccm) z dołożoną głowicą VTEC, co na hamowni generuje solidny trzycyfrowy wynik. Idealnie nie będzie nigdy, ale jest spora szansa, że w klasie pierwszej tanim kosztem będzie można powalczyć Micrą 1.0, wspomnianymi Fiatami CC/SC 1.1, czy Daewoo Tico, co z drugiej strony zupełnie nie przeszkodzi tym, którzy mają mocniejsze Fiaty i nadal będą ścigać się między sobą, ale nie zabierając frajdy i nie siejąc pogromu wśród słabszych.

Klasę markową Subaru zastępuje klasa TOYOTA YARIS GR CUP

Po kilku latach znika będąca hołdem dla aut spod znaku plejad klasa markowa Subaru. Ten hołd na pewno był w sercach organizatorów, ale dobrze wiemy, że miało to na celu ściągnięcie Imprez i „Legasiów”, których właściciele mogli w końcu rywalizować o jakieś podium przy swego czasu ogromnej dominacji Lancerów EVO. Przypomnijmy, że były sezony, gdy praktycznie cała pierwsza dziesiątka klasy szóstej i generalki to było Mitsubishi EVO generacji VII-X. Teraz stan ten się zmienił i podium Subaru pokrywało się czasem (choćby częściowo) z podium generalki lub tylko klasy 6, gdy do gry wchodziły mocne ośki lub… GR Yaris. Na zmianę patrzymy więc w kategorii rozwoju, a nie odebrania czegoś właścicielom Subaru. Trenujcie i walczcie z akompaniamentem boxerów o generalkę, a o specjalne puchary niech pocą się kierowcy w Toyotach.

SuperOES Tor Kielce - zmiany w regulaminie - regulamin 2022

Pozostaje klasa RENAULT CLIO CUP, a dołącza PC CUP (dla samochodów marek Peugeot i Citroen). Kolejny dobry news i możliwość wywalczenia pucharu za pomocą Citroena C2, Peugeota 206. Te często mają silniki 1.6, które mimo szczerych chęci na suchym nie powalczą z 900-kilogramową Hondą 1.6 generującą niekiedy 180 KM. W przypadku 1.8 czy 2.0 we francuskiej konstrukcji, w tabeli pojawia się także Honda, tylko z legendarnym K20, gdzie przed modyfikacjami zabawa zaczyna się od 200 KM i klasa 4 jest pozamiatana.

Stworzone zostają: klasa JUNIOR – dla osób poniżej 23 lat i klasa PAŃ.

SuperOES Tor Kielce - zmiany w regulaminie - regulamin 2022

Badanie kontrolne

Czy tutaj mamy kontrowersje? Zobaczcie co się zmienia (wg regulaminu ramowego na dzień 12.01.2022):

  1. BADANIE KONTROLNE (BK) I OZNAKOWANIE STARTUJĄCYCH SAMOCHODÓW7.1. Samochody zgłoszone do każdej rundy muszą być przedstawione do kontroli w miejscu i czasie
    podanym przez organizatora. W czasie BK musi być obecny kierowca.
    7.2. Samochód niespełniający wymogów regulaminu nie zostanie dopuszczony do startu.
    7.3. Samochód przedstawiony do BK musi być oznakowany numerami startowymi i wymaganą reklamą
    obowiązkową.
    7.4. Samochód musi być sprawny technicznie, a kierowca obowiązany jest przedstawić wszystkie dokumenty uprawniające do prowadzenia pojazdu i dopuszczające samochód do udziału w zawodach. Modyfikacje istotne dla bezpieczeństwa załogi powinny zostać przeprowadzone zgodnie z wytycznymi załącznika „J” FIA. W samochodach bez klatki bezpieczeństwa istotne dla ochrony uczestników elementy nadwozia muszą pozostać fabryczne. Organizator może nie dopuścić do startu w imprezie lub wykluczyć w
    trakcie imprezy każdy samochód, który sędziowie techniczni uznają za zagrażający bezpieczeństwu.

    7.5. Samochód musi być czysty zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz oraz posiadać czystą komorę silnika.
    7.6. Samochód musi być wyposażony w minimum jedną gaśnicę o masie min. 1 kg, z aktualną datą dopuszczenia do użycia.
    7.7. W czasie BK kierowca musi okazać kask ochronny typu używanego w sportach motorowych dla siebie i pilota. Kask musi posiadać homologację „E” lubFIA” (aktualną lub utraconą).

Co to oznacza? Jeśli zadacie pytania na naszym Facebooku, z pewnością odpowie na nie organizator, a przynajmniej wystosujemy do niego prośbę o zabranie stanowiska. Jak my to interpretujemy? Jeśli nie masz klatki bezpieczeństwa, nie zakładaj drzwi z laminatu i nie wycinaj dla redukcji masy wzmocnień z seryjnych drzwi, pozostawiając je dodatkowo bez tapicerki, z ostrymi krawędziami. To jest bezpieczeństwo wasze i pilota, który wsiądzie na prawy fotel.

Posiadanie gaśnicy? Tu chyba nie trzeba wiele tłumaczyć.

Kask z homologacją E? Jak wyżej.

Wpisowe

To zagadnienie w odniesieniu do różnych imprez amatorskich poruszaliśmy w artykule Ile kosztuje amatorskie ściganie?

Informacja o tej pozycji konkretnych (kwotach) to już kwestia Regulaminu uzupełniającego, jednak naszym zdaniem istotna, więc ją poruszamy również dziś. Od 1 rundy 2022 Automobilklub Kielecki delikatnie podnosi wysokość wpisowego i będzie to odpowiednio (wg regulaminu uzupełniającego dla 1 rundy Kryterium Toru Kielce SuperOES na dzień 12.01.2022):

1 termin:

  • 160 zł 200 zł zrzeszeni w AK Kieleckim
  • 200 zł 250 zł niezrzeszeni w AK Kieleckim

2 termin:

  • 400 zł

Nagrody?

Tutaj są ciekawe zmiany, podpowiadamy, że na korzyść startujących, ale… Musicie się wysilić!;) Przeczytajcie regulamin: LINK

Zapisujcie się na 1 rundę – FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Kalendarz SuperOES 2022 znajdziecie na rallyandrace.pl – KALENDARZ

Tekst/foto: Michał Kwapis