poniedziałek, 12 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Supra GRMN jeszcze w tym roku?

Supra GRMN jeszcze w tym roku?

Toyota sypie sportowymi autami jak z rękawa. W zeszłym roku pokazała nową GR Suprę, w tym dodaje do oferty odmianę 2-litrową oraz nowego hot hatcha GR Yaris. Japońskie media donoszą, że wkrótce do tej listy trzeba będzie też dopisać kolejną wersję flagowego coupé – Suprę GRMN. Możemy spodziewać się większej mocy, mniejszej masy, jeszcze bardziej muskularnego nadwozia i wielkiego skrzydła. A wszystko to zobaczymy być może już w tym roku.

Więcej mocy!

O bardziej ekstremalnej odmianie Toyoty GR Supry informuje japoński portal Best Car Web. Zdaniem dziennikarzy z Kraju Kwitnącej Wiśni Supra GRMN będzie dysponowała mocą około 400 KM. Obecnie auto w najmocniejszej wersji z turbodoładowanym silnikiem 3.0 oficjalnie wytwarza 340 KM i 500 Nm, ale znane są przypadki fabrycznych egzemplarzy, które na hamowni osiągały nawet wyższe wyniki. Podkręcenie 6-cylindrowego motoru do 400 KM nie powinno być większym wyzwaniem dla inżynierów Toyoty. Tym bardziej, że tunerom udaje się już wyciskać z tego silnika nawet 1 000 KM. Wraz z podniesieniem mocy ekipa Gazoo Racing – sportowego działu Toyoty – z pewnością weźmie też na warsztat zawieszenie auta.

I więcej muskułów

Nowa Supra w wersji GRMN z pewnością zmieni się również z wyglądu. Nadwozie japońskiego coupé już teraz zwraca uwagę bardzo muskularną stylistyką, a w mocniejszej odmianie będzie wyglądać zapewne jeszcze bardziej agresywnie. Wzorem poprzedniej Supry na tyle auta z dużą dozą prawdopodobieństwa zagości też potężne skrzydło. Jak obecna Toyota GR Supra prezentuje się po takim tuningu mogliśmy zobaczyć w listopadzie na amerykańskich targach SEMA. Zaprezentowano tam wiele zmodyfikowanych egzemplarzy nowej Supry. Wśród nich wyróżniała się chociażby GR Supra 3000GT, stworzona dla upamiętnienia specjalnej wersji poprzedniej generacji modelu.

Inżynierowie odpowiedzialni za GR Suprę GRMN zwrócą zapewne uwagę również na dodatkową redukcję masy, więc powinniśmy spodziewać się szerokiego zastosowania włókna węglowego lub innych kompozytów. Całość uzupełnią prawdopodobnie też szersze felgi o nowym wzorze ramion. Data debiutu Toyoty Supry GRMN nie jest znana, ale zdaniem japońskich mediów auto może zadebiutować już pod koniec tego roku.

Rodzina GR się powiększa

Toyota Supra GRMN nie będzie pierwszym modelem z tym oznaczeniem. Słowa Gazoo Racing tuned by the Meister of the Nürburgring ukryto w nazwie innego modelu, który trafił do Europy w 2017 roku – limitowanego hot hatcha Yaris GRMN. Inżynierowie sportowego ramienia Toyoty wzięli wtedy na warsztat zwykłego Yarisa, wyposażyli go w sportowe zawieszenie, lepsze hamulce, 212-konny silnik z kompresorem i centralny wydech.

Rodzina modeli sygnowanych logo Gazoo Racing cały czas się powiększa. Od ubiegłego roku sportowy dział Toyoty tworzy własne modele, z literami GR poprzedzającymi ich nazwy. Pierwszym była nowa GR Supra, a jeszcze w tym roku na rynek trafi GR Yaris – zupełnie nowy, ekstremalny hot hatch z silnikiem o mocy ponad 260 KM i napędem 4×4. Nieoficjalnie wiadomo, że skrót GR w nazwie otrzyma też nowa generacja modelu GT86. Pod oznaczeniem GR Sport Toyota tworzy również usportowione wersje zwykłych modeli – w polskich salonach znajdziemy Corollę i Yarisa w takich odmianach.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Łukasz Kabaciński wsiada do auta klasy Rally2 na dłużej

Łukasz Kabaciński i Michał Kuśnierz zdradzili swoje plany dotyczące nadchodzącego sezonu ProfiAuto RSMP. Załoga pojedzie cały sezon...

Testy ELMS rozpoczęte: Kubica najszybszy o poranku!

Na niecały tydzień przed pierwszym wyścigiem tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans w Barcelonie, stawka przystąpiła do dwudniowych...

Felieton – Extreme E: Kto wyłączył dźwięk???

Stało się – elektryki ruszyły w teren! Jeszcze kilka lat temu w najśmielszych snach bym nie pomyślała,...

Tarmac Masters: onboard Miko Marczyka z opisem dzisiejszych oesów!

Przy okazji pierwszej rundy Tarmac Masters Miko Marczyk przejechał się po trasach rajdu. Przy okazji nagrał onboard...

Baja Drawsko Pomorskie dla Hołowczyca i Kurzei

Zwycięstwem Krzysztofa Hołowczyca i Łukasza Kurzei zakończył się w sobotę rajd Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie. Zawody...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....