poniedziałek, 12 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy Świetna końcówka Rajdu Turcji w wykonaniu Kajetanowicza, Polak wygrał wszystkie odcinki w...

Świetna końcówka Rajdu Turcji w wykonaniu Kajetanowicza, Polak wygrał wszystkie odcinki w WRC2!

Podczas finałowego etapu Rajdu Turcji Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ponownie zaprezentowali swoje mistrzowskie tempo, nie dając żadnych szans konkurentom. Załoga LOTOS Rally Team wygrała wszystkie odcinki specjalne ostatniego etapu w kategorii WRC2, uzyskując znakomite czasy w klasyfikacji generalnej! W trwającym cztery dni rajdzie Polacy wygrali największą liczbę prób w swojej klasie (9 z 17), pomimo dwukrotnej awarii wspomagania układu kierowniczego. Udowodnili, że gdy nie muszą zmagać się z problemami technicznymi, potrafią wygrywać z załogami samochodów fabrycznych i walczyć o zwycięstwo. 
Dzisiejszy etap był perfekcyjny w wykonaniu Kajetanowicza. Rajdowy Mistrz Europy uzyskiwał czasy, które pozwalały mu na walkę z samochodami WRC (Polak prowadzi Forda Fiestę R5 w specyfikacji WRC2). Na piętnastym odcinku specjalnym był siódmy w klasyfikacji generalnej, zostawiając za sobą m.in. Suninena (Ford Fiesta WRC) czy Mikkelsena (Hyundai i20 Coupe WRC), lidera rajdu po sześciu próbach. Ostatecznie zawody ukończył na czwartej pozycji w swojej kategorii (na 14 startujących załóg) i 11 miejscu w klasyfikacji generalnej.
– Nie można się poddawać, zwłaszcza mając silne wsparcie tak wspaniałych kibiców, jak nasi. To dla nich był dzisiejszy etap. Mieliśmy szansę na zwycięstwo w nowej dla większości kierowców rundzie mistrzostw świata. To przyjemne uczucie. Dziś wygraliśmy wszystkie odcinki w WRC2. Za nami fantastyczny dzień, z dużą dawką emocji w samochodzie. Z każdym kolejnym odcinkiem chciałem więcej i więcej. Apetyt rósł w miarę… jeżdżenia. 🙂 Naprawdę się cieszę. Cały zespół wytrwale pracował już długo przed startem rajdu i wygrane na odcinkach są dla nas nagrodą. Cały czas uczymy się tych mistrzostw i wiemy, co można poprawić, a na czym się skupić w przygotowaniach do kolejnego rajdu. Myślę, że będę opowiadał dzieciom o tym, co się tu działo, pomimo awarii bardzo dobrze wspominając ten rajd –podsumował Kajetan Kajetanowicz, Rajdowy Mistrz Europy.
– Wiedzieliśmy od początku, że Rajd Turcji będzie wymagający, ale chyba nikt nie spodziewał się, że aż tak. Ilością dramatów, które wydarzyły się na tym rajdzie, można byłoby obdzielić kilka albo kilkanaście rund WRC. Patrząc pod kątem naszego tempa, rajd był bardzo udany. Kajetan pokazał, że jest bardzo konkurencyjny na zawodach nowych dla wszystkich, w których nie korzysta się z doświadczenia zebranego w poprzednich latach. Był najszybszy w kategorii WRC2, jeśli chodzi o samą jazdę, ale niestety na rajd składa się wiele rzeczy, w tym także niezawodność samochodu. Zawsze powtarzam, że rajdy to sport bardzo zespołowy i złożony. Jesteśmy na czwartym miejscu, to cały czas dobre punkty w debiutanckim sezonie – dodał Maciej Szczepaniak, pilot Kajetana Kajetanowicza.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także Delphi Technologies oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelnawww.fb.com/KajetanKajetanowiczwww.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.
Rajd Turcji 2018, nieoficjalna klasyfikacja końcowa WRC2 (TOP 10):
1. Kopecký / Dresler (Skoda Fabia R5) 4:17:49,7 s.
2. Tempestini / Itu (Citroen C3 R5) +1:11,9 s.
3. Ingram / Whittock (Skoda Fabia R5) +1:56,1 s.
4. Kajetanowicz / Szczepaniak (Ford Fiesta R5) +2:48,7 s.
5. Heller / Olmos (Ford Fiesta R5) +7:41,2 s.
6. Cukurova / Bostanci (Skoda Fabia R5) +13:56,4 s.
7. Salvi / Magalhães (Skoda Fabia R5) +25:17,5 s.
8. Manyera / Çerkez (Ford Fiesta R5) +34:58,5 s.
9. Güral / Koçoğlu (Skoda Fabia R5) +42:20,8 s.
10. Vassilakis / Koltsidas (Ford Fiesta R5) +1:25:34,8 s.
inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Łukasz Kabaciński wsiada do auta klasy Rally2 na dłużej

Łukasz Kabaciński i Michał Kuśnierz zdradzili swoje plany dotyczące nadchodzącego sezonu ProfiAuto RSMP. Załoga pojedzie cały sezon...

Testy ELMS rozpoczęte: Kubica najszybszy o poranku!

Na niecały tydzień przed pierwszym wyścigiem tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans w Barcelonie, stawka przystąpiła do dwudniowych...

Felieton – Extreme E: Kto wyłączył dźwięk???

Stało się – elektryki ruszyły w teren! Jeszcze kilka lat temu w najśmielszych snach bym nie pomyślała,...

Tarmac Masters: onboard Miko Marczyka z opisem dzisiejszych oesów!

Przy okazji pierwszej rundy Tarmac Masters Miko Marczyk przejechał się po trasach rajdu. Przy okazji nagrał onboard...

Baja Drawsko Pomorskie dla Hołowczyca i Kurzei

Zwycięstwem Krzysztofa Hołowczyca i Łukasza Kurzei zakończył się w sobotę rajd Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie. Zawody...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...