poniedziałek, 18 stycznia, 2021
Strona główna Wyścigi Szcześniak w ścisłej czołówce przed wakacyjną przerwą

Szcześniak w ścisłej czołówce przed wakacyjną przerwą

  • Jędrzej Szcześniak ukończył obydwa wyścigi Audi Sport R8 LMS Cup na torze Nurburgring na 4. miejscu, w sobotę tracąc zaledwie 0,5 sekundy do podium 
  • Reprezentant Daftracing potwierdził przed wakacyjną przerwą, że na stałe dołączył do ścisłej czołówki niemieckiego cyklu 
  • Kolejna runda Audi Sport R8 LMS Cup została zaplanowana na weekend 23 – 25 sierpnia na torze Lausitzring

Pod koniec czerwca na niemieckim torze Nurburgring Jędrzej Szcześniak i reszta stawka przystąpili do trzeciej rundy sezonu 2019 Audi Sport R8 LMS Cup – ostatniej przed wakacyjną przerwą, która potrwa aż do końca sierpnia, kiedy zaplanowano rundę najbliżej Polski, na obiekcie Lausitzring. Reprezentant Daftracing ponownie zasiadł za kierownicą pucharowego Audi R8 LMS GT4, mijając linię mety w piątkowym i sobotnim wyścigu na 4. miejscu. W rywalizacji kończącej tę rundę nasz kierowca stracił zaledwie 0,5 sekundy do trzeciego Robina Rogalskiego.

Ta runda była szczególna, bowiem zawodnicy nie ścigali się w towarzystwie cyklu DTM, jak do tej pory. Tym razem Jędrzej i reszta stawki dołączyli do kierowców rywalizujących w cyklach FIA WTCR oraz ADAC 24-Hour. Zgodnie z oczekiwaniami organizatorów, w trakcie całego weekendu tor położony w kraju związkowym Nadrenia-Palatynat odwiedziło ponad 300 000 kibiców.

Ze względu na 24-godzinną rywalizację, która zaczynała się w sobotę o godzinie 15:00, zmianom uległ również harmonogram weekendu. Sesje treningowe rozpoczęły się już w czwartek, a Jędrzej od samego początku prezentował bardzo dobre tempo. W drugim treningu bezpośrednio poprzedzającym kwalifikacje Jędrzej zajął 2. miejsce w bardzo mocnej stawce Audi R8 LMS Cup.

Nieco ponad 30 minut później poznaliśmy układ stawki przed pierwszym wyścigiem weekendu. Niestety Jędrzej Szcześniak po świetnych sesjach treningowych musiał zadowolić się dopiero 6. rezultatem w czasówce. Na pierwszym okrążeniu kwalifikacji po najechaniu na tarkę przestawiła się kierownica a wraz z tym geometria całego samochodu. Nie było już mowy o poprawie czasu. Na szczęście wyścig rządzi się swoimi prawami, więc cały zespół z niecierpliwością czekał na 1. wyścig.

Kolejny dzień na torze rozpoczął się jednak od drugiej sesji kwalifikacyjnej, determinującej pozycje do drugiego, sobotniego wyścigu. Tym razem kierowca Daftracing również zanotował szósty czas, a jego strata do najszybszego Leonarda Hoogenbooma wyniosła zaledwie sekundę i 148 tysięcznych. Tuż po lotnym starcie do 1. wyścigu Jędrzej z 6. pola spadł na miejsce numer 8, jednak nie poddał się i dzięki kilku fantastycznym manewrom wyprzedzania ostatecznie zameldował się na linii mety tuż za podium. O tym, jak zacięty był to wyścig, niech świadczy przewaga kierowcy Daftracing nad piątym Mikiem Hesse, który stracił… 0,029 sekundy!

Sobotni wyścig obfitował w wiele wydarzeń, a kierowca Daftracing znów musiał zaciekle odrabiać straty poniesione na starcie. Ostatecznie Jędrzej minął linię na 4. miejscu, jednak tym razem to on stracił tylko 0,5 sekundy do trzeciego Robina Rogalskiego. Na pierwszym zakręcie ostatniego okrążenia udało się zaatakować Rudolfa Rhyna, który próbował odzyskać czwartą pozycję. Dobra defensywa i ostatecznie to Jędrzej wjechał na linię mety tuż za podium!

Kolejna runda Audi Sport R8 LMS Cup już 23 – 25 sierpnia na niemieckim torze Lausitzring.

Kalendarz Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup:

03.05 – 05.05.2019  Hockenheim   DTM
07.06 – 09.06.2019  Misano           DTM
21.06 – 23.06.2019  Nürburgring    24H/Rennen 
23.08 – 25.08.2019  Lausitzring     DTM
30.08 – 01.09.2019  Most               Truck GP
13.09 – 15.09.2019  Nürburgring    DTM
04.10 – 06.10.2019 Hockenheim    DTM

Jędrzej Szcześniak: – Jesteśmy oczywiście bardzo zadowoleni. W obydwu wyścigach miałem niestety spore problemy z lotnym startem i za każdym razem straciłem jakąś pozycję. Jednakże, jest to mocno mobilizujące, bowiem potem w trakcie wyścigu jest dużo agresji i dobre tempo, które przekładają się na manewry wyprzedzania i pięcie się do góry. W drugim wyścigu zabrakło tylko pół sekundy do podium, więc cały czas zbliżamy się do najszybszych rywali. Trybuny na Nurburgringu były wypchane po brzegi, atmosfera była niesamowita. Dokoła toru zauważyliśmy porozstawiane kilkadziesiąt gigantycznych kempingów, gdzie zabawa trwała całą noc. Przed nami wakacyjna przerwa, po której wrócimy do rywalizacji na Lausitzringu. Już nie mogę się doczekać!

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Najlepszy film Rally and Race z 2020 roku, czyli rajdowe legendy na Torze Modlin

Początek roku to jednocześnie czas podsumowań. Przejrzeliśmy nasze archiwum i wybraliśmy najbardziej gorące materiały z ubiegłego roku...

Historia Skody w rajdach samochodowych

Historia tej marki w sporcie samochodowym jest niezwykle interesująca. Od mało udanej Octavii i Fabii WRC po...

Kto pojedzie w WRC2 w Rajdzie Monte Carlo 2021?

Podczas Rajdu Monte Carlo zaprezentują się tradycyjnie zawodnicy startujący w klasie WRC 2. Zatem przyjrzyjmy się stawce...

Mistrz Austrii zadebiutuje na trasach WRC

Hermann Neubauer wystartuję w Rajdzie Monte Carlo, pierwszej rundzie tegorocznej odsłony Mistrzostw Świata 2021. Zwycięzca łącznie dwudziestu rund...

Polskie BMW M3 na podbój rallycrossowych torów Wielkiej Brytanii

Mimo trudnego okresu i spowolnienia gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa, na początku 2020 roku, w polskim warsztacie praca...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Pierwsze zdjęcia: Oto nowe malowanie Yarisów WRC na sezon 2021

Toyota Gazoo Racing zaprezentowała nowe malowanie swoich Yarisów WRC na sezon 2021. Jest zdecydowanie bardziej oryginalne niż dotychczasowe i... niesymetryczne. Czy to nowy trend...

Legendą zostać za życia

Jeśli nie wiesz kim jest Szaya, to trafiłeś na zły portal. Bo powinieneś wiedzieć, że Krzysztof Szaya Szaykowski to jedna z największych osobowości w...

Walimska Zimówka otworzy sezon na Dolnym Śląsku

Już 24 stycznia Darvit Walimska Zimówka rozpocznie kolejną odsłonę cyklu MSP Rally Trophy na Dolnym Śląsku. Na starcie pojawi się 64 załóg, w tym...

Używane auto z klatką bezpieczeństwa – jak ocenić stan i fachowość wykonania?

Sportowe samochody też zmieniają właścicieli. Jednak w przypadku rajdowki czy wyścigówki, oprócz klasycznych oględzin nadwozia, podwozia i silnika dochodzi ocena stanu klatki bezpieczeństwa. Tym...