Jarosław i Marcin Szejowie są liderami Valvoline Rajdu Małopolski 2024 po piątkowym etapie. Załoga Škody Fabii Rally2 Evo plasuje się na czele stawki po pięciu odcinkach specjalnych, w tym superoesie w Wadowicach.
Pierwszymi liderami trzeciej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski byli Zbigniew Gabryś i Damian Syty w Škodzie z numerem 7. Wyruszyli oni na trasę z 25-minutowym opóźnieniem, po tym jak startujący wcześniej Jakub Matulka i Daniel Dymurski zaliczyli dachowanie już na pierwszym kilometrze OS1 Barwałd i zablokowali trasę swoją Škodą.
Drudzy na mecie pierwszej próby byli Łukasz i Tomasz Kotarba w Citroënie C3 Rally2, natomiast Szejowie zajmowali trzecią lokatę, ex aequo z Grzegorzem Grzybem i Adamem Biniędą w Škodzie.
Na drugim odcinku specjalnym Mucharz o długości 11,29 km najszybsi byli już Szejowie i otworzyli 2,6-sekundową karę nad Gabrysiem i Sytym. Grzyb i Binięda uzyskali trzeci czas, zmniejszając dystans do poprzednich liderów do niecałej sekundy.
Podczas drugiego przejazdu próby Barwałd najlepszy czas uzyskała załoga Kotarba/Kotarba, awansując w ten sposób na trzecie miejsce w tabeli. Utrzymali oni tę pozycję, chociaż zawodnicy przed i za nimi wymienili się miejscami – na drugie awansowali Grzyb i Binięda, którzy byli najszybsi na OS4 Mucharz, natomiast Gabryś i Syty spadli na czwartą lokatę. Swój najlepszy oesowy wynik uzyskali Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot w Fabii RS, którzy uzyskali trzeci czas.
Po czterech odcinkach specjalnych bracia Szejowie mieli prawie 6-sekundową przewagę nad ubiegłorocznymi mistrzami RSMP i bez problemu utrzymali prowadzenie na dystansie kończącego piątkowy etap 1,35-kilometrowego superoesu Wadowice, na którym oddali swoim rywalom 0,3 sekundy. Z dobrej strony na miejskiej próbie pokazali się Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski, którzy pierwszy raz uzyskali czas w pierwszej trójce.
Więcej akcji w sobotę
Piątkowy etap Valvoline Rajdu Małopolski odbywał się na dystansie 43,37 kilometrów oesowych. W sobotę zawodników czeka niemal dwukrotnie dłuższa trasa o długości 80,72 kilometrów.
Szejowie przystąpią do rywalizacji jako liderzy, z zapasem 5,5 sekundy nad Grzybem i BIniędą. Załoga Kotarba/Kotarba traci do liderów 10,9 sekundy, Gabryś/Syty 13,9 sekundy, a pierwszą piątkę zamykają Kołtun i Pleskot, mający już 27,7 sekundy straty. Pierwsza dziesiątka jest zdominowana przez zawodników w samochodach Rally2 – przedzielają ich tylko Jacek Sobczak i Michał Marczewski w Porsche 911 GT3 oraz Hubert Laskowski i Michał Kuśnierz w Fordzie Fiesta Rally4.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.