Tarmac Masters 2021: Byśkiniewicz i Cieślar debiutują dziś Fiestą Rally3

Ford Fiesta rally3 - Byśkieniewicz / fot. Niechwiadowicz.com

Łukasz Byśkiniewicz i Zbigniew Cieślar jako pierwsza załoga w Polsce, zadebiutują na odcinkach specjalnych najnowszą rajdową konstrukcję – Forda Fiestę Rally3. Załoga już w ten weekend (10-11 kwietnia) wystartuje w pierwszej rundzie Tarmac Masters 2021. 

Podobnie jest też w Polsce. Oczy wielu kibiców, ale też innych zespołów zwrócone są na nową rajdową broń z napędem 4×4. Na liście startowej do 5. Tech-Mol Rally widnieje ponad 80 załóg, w tym wielu zawodników znanych z Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Wśród wszystkich zgłoszeń znalazło się, aż 7 samochodów topowej klasy Rally2 oraz mocne przedstawicielstwo klasy Rally4. Byśkiniewicz i Cieślar będą mieli zacnych rywali i będą mogli w bojowych warunkach sprawdzić możliwości Fiesty Rally3. Treningowy start pokaże także, gdzie plasuje się nowopowstała klasa Rally3 w piramidzie rajdowych klas.

– W najbliższy weekend wystartujemy w pierwszej rundzie Tarmac Masters 2021, a to oznacza, że TVN TURBO RALLY TEAM jako pierwsza załoga w Polsce zaprezentuje w warunkach bojowych zupełnie nową konstrukcję rajdową – powiedział Łukasz Byśkiniewicz.

– Ford Fiesta Rally3 wzbudza bardzo dużo emocji od dnia premiery i cieszę się, że to właśnie my będziemy przecierać ten rajdowy szlak. Mam wiele pytań zarówno od kibiców, jak i innych zawodników jak sprawuje się ten samochód, ponieważ jest to nowość dla wszystkich. Dlatego od prezentacji naszych nowych barw nie zwalniamy tempa, by jak najlepiej poznać to auto i przygotować się do nowego sezonu Mistrzostw Polski. Jesteśmy po udanych testach szutrowych i przebudowie Fiesty Rally3 na specyfikację asfaltową, aby już w niedzielę wystartować w Tech-Mol Rally. Nie mogę się doczekać tego startu, ponieważ dowiemy się dokładnie, na co stać nasz samochód. W stawce pojawi się aż 7 załóg z klasy Rally2, czyli dawne R5 oraz wiele mocnych zawodników Rally4, dawniej R2. Nasza Fiesta jest tutaj pośrodku i wszyscy wyczekujemy odpowiedzi na pytanie, czy jest jej bliżej tych topowych konstrukcji, czy jednak plasuje się obok osiek. Dlatego w stronę naszego auta będą zwrócone oczy wszystkich kibiców i innych kierowców. Jest to samochód bardzo przyszłościowy.

– Po pierwszych szutrowych testach mogę powiedzieć, że świetnie się w nim czuję i widzę jego potencjał. Teraz przyszedł czas by sprawdzić się na asfalcie, w warunkach bojowych, a stoper powie prawdę. Start ten jest dla mnie świetnym treningiem oraz przygotowaniem całego zespołu przed pierwszą rundą RSMP, która odbędzie się już za dwa tygodnie. Jak już informowaliśmy oprócz nowego samochodu mamy również nowe barwy. Bardzo dziękuje naszemu głównemu partnerowi: Auto Partner z marką MaXgear oraz firmom: Blachy Pruszyński, NOVOL, Kratki, TEKOM Technologia, Siren7, Michelin za możliwość startu Fordem Fiesta Rally3 w sezonie 2021, wielkie zaufanie i dotychczasową współpracę – dodał Byśkiniewicz.