Tarmac Masters: formalność Szejów, mocna „ośka” na podium

Tarmac
fot. Jarosław i Marcin Szeja Rally Team - oficjalny profil Facebook

Bez większego zaskoczenia, Jarosław i Marcin Szejowie wygrali Turbojulita Rally, przedostatnią rundę Tarmac Masters 2024. Na drugim miejscu znaleźli się przedstawiciele przednionapędowej kategorii Rally4 – Michał Chorbiński i Adam Chrzanowski. Załoga Peugeota 208 Rally4 pokonała Kowalczyka i Potępę w Clio Rally3.

„Najszybsi bracia w Polsce” byli jedyną załogą w królewskiej konstrukcji Rally2. Ich triumf był więc czystą formalnością, Jarek i Marcin wygrali wszystkie odcinki specjalne, zwracając kartę drogową z zapasem prawie… dwóch minut. Dość nieoczekiwanie, „srebro” umownej klasyfikacji generalnej (w Tarmac Masters punktuje się tylko w klasach) wywalczył Michał Chorbiński pilotowany przez Adama Chrzanowskiego. Po zaciętym boju przednionapędowy Peugeot 208 Rally4 rozprawił się z o wiele mocniejszym „czterobutem” Kowalczyka oraz Potępy. Reprezentanci Zielonej Oliwki stracili zaledwie… dwie dziesiąte sekundy. Zarówno Chorbiński jak i Kowalczyk wygrali w swoich grupach – klasie Rally4 oraz kategorii PRO1.

W PRO2 najlepsi byli Osiak i Kordeusz, PRO2s padło łupem Zięcia i Kuczyńskiego w Alfie Romeo Mito QV. Hurko/Białowąs zwyciężyli w PRO3, zaś Cinque i Szymoniak w C2 Cup.

Zobacz też: RSMP: Kowalczyk i Hryniuk o krok od triumfu w klasie 3.

Na odcinki „Rościszów” i „Turbo” (w nieco okrojonej wersji) wyjechali także zawodnicy z SKJS. Najlepiej poradzili sobie przedstawiciele klasy TM3, Jakub Baran/Aleksander Baran. Drużyna Citroena Saxo zameldowała się na mecie z iluzorycznym wręcz zapasem sześciu dziesiątych sekundy nad Zabawczukiem oraz Czekajem w Fiacie Seicento (kategoria TM4). „Pudło” wirtualnej tabeli wypełnili Krystian Mendyk i Dawid Chudziński (Clio Sport, TM2). Co ciekawe (i niestety bardzo smutne), w 6. Turbojulita Rally nie sklasyfikowano żadnego duetu punktującego w najmocniejszej klasie TM1. W pucharze C2 pamiątkowe medale za wygraną odebrali Piotr Czypionka i Rafał Ruszkiewicz. Zawody ukończyło szesnaście ekip.

Piątą, ostatnią rundą cyklu Tarmac Masters 2024 będzie 6. Mihel Rally Radków (5-6.10).

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 44. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!