Już oficjalnie, rozpoczęliśmy walkę o tytuły Rajdowych Mistrzów Dolnego Śląska! W miniony weekend rozegrano 7. Tech-Mol Rally – pierwszą tegoroczną imprezę spod szyldu Tarmac Masters. Sportowa rywalizacja w okolicach Nowej Rudy padła łupem Dariusza Polońskiego i Łukasza Sitka, którzy walczyli o triumf do ostatnich metrów. Ich przewaga nad Płachytką i Gerberem wyniosła zaledwie… 1 sekundę!
Jak najlepiej opisać warunki pogodowe, z którymi mierzyła się blisko setka uczestników 7. Tech-Mol Rally w Nowej Rudzie? Wystarczy użyć popularnego, staropolskiego porzekadła… „Kwiecień-plecień, bo przeplata. Trochę zimy, trochę lata…”. Niestety, stawka premierowej rundy Tarmac Masters 2023 nie mogła liczyć na przyjemne, wiosenne akcenty. Zawodnikom i kibicom przyszło za to sprawdzać szczelność kurtek oraz… wytrzymałość na przeziębienie.
Ta chłodna, piekielnie wymagająca rywalizacja na śliskich i „brudnych” oesach padła łupem Dariusza Polońskiego oraz Łukasza Sitka. Załoga Volkswagena Polo dosłownie do ostatniego metra drżała o wynik, odpierając ataki drużyny Płachytka/Gerber. Niezwykle ciekawie było również w pozostałych klasach. Gigantyczną furorę zrobili Jakub Matulka i Daniel Dymurski. Ich Fiesta Rally3 frunęła po dolnośląskich oesach, podgryzając mocniejsze maszyny Rally2!
Jakub Matulka show
O wiktorię w królewskiej kategorii PRO walczyły cztery drużyny. Poloński i Sitek zajęli fotel lidera już po premierowej próbie. Szybko okazało się, że ich najgroźniejszymi oponentami będą Sylwester Płachytka i Jakub Gerber – Terlecki/Szterleja oraz Lubiak/Dachowski zostali wyraźnie w tyle. Ekipa z Volkswagena Polo broniła się przed atakami, jednak ich przewaga topniała w iście sprinterskim tempie. Można zaryzykować stwierdzenie, iż do zmiany miejsc w tabeli zabrakło… jednego odcinka. Ostatecznie Poloński i Sitek ukończyli rajd zaledwie 1 sekundę przed rozpędzoną załogą Skody Fabii Rally2! Podium uzupełnili Lubiak i Dachowski (+38 sekund). Arkadiusz Terlecki zameldował się na mecie ze stratą następnych 5 sekund.
Znakomite show podziwialiśmy w najciekawszej grupie PRO 1. Już na pierwszym odcinku z gry o zwycięstwo odpadł Artur Sękowski – usterka systemu ABS nie dawała mu szansy na pozytywny rezultat. Pecha miał również Patryk Grodzki, który na ostatniej próbie uszkodził zawieszenie swojego BMW E87. Jak natchniony pędził za to Jakub Matulka. Młody zawodnik pilotowany przez Daniela Dymurskiego wypracował sobie gigantyczną przewagę, finiszując blisko 2 minuty szybciej od rywali. Drugą lokatę zajęli Arkadiusz Tyc i Damian Trzonkowski. Brązowy medal w PRO 1 zgarnęli Przemysław Matulka (ojciec Jakuba) i Mateusz Martynek.
„Ośki” dają radę!
Warto także wspomnieć o fantastycznej walce w klasie Rally4. Zawody najlepiej rozpoczęli Filip Pindel i Krzysztof Pietruszka. Zawodnicy Marten Sport prowadzili aż do trzeciego oesu. Następnie do głosu doszedł Hubert Kowalczyk pilotowany przez Jarka Hryniuka. Kowalczyk najpierw bronił pozycji lidera, zaś na ostatnim oesie wyraźnie powiększył swoją przewagę. Ostatecznie Pindel musiał uznać wyższość Huberta i… duetu Streer/Szulęcka-Streer, który rzutem na taśmę zdołał wywalczyć drugie miejsce, wygrywając o raptem… 0,8 sekundy!
PRO 2 padło łupem Igora Bartołda oraz Grzegorza Cyganika. W PRO 3 najlepsi okazali się Krzysztof Święcicki i Jarosław Ciesielski. Rafał Wyderka oraz Andrzej Mrowczyk zwyciężyli w klasie PRO 4, zaś Honda Civic duetu Liszka/Liszka zdominowała grupę PRO 2S. Złoty medal kategorii historycznej odebrali Paweł i Daria Winiarscy, Niemiec/Bodniak wygrali w C2 Cup.
Krala/Plewako najlepsi w SKJS
Wśród kierowców-amatorów z SKJS bezkonkurencyjni okazali się Bartosz Krala i Wojciech Plewako. Reprezentanci AA Herkules Rally Team wygrali w naprawdę przekonujący sposób, pokonując rywali o blisko pół minuty. Co za tym idzie, Krala i Plewako zwyciężyli również w klasie TM 1. Na drugim miejscu zameldowali się Adam Tomalak i Sebastian Dwornik (grupa TM 2). Podium uzupełnili Mateusz Maj oraz Piotr Wieczorek, którzy po asfaltowych trasach w okolicy Nowej Rudy poruszali się Subaru Imprezą w kultowych barwach Stomilu Olsztyn.
Triumfatorzy pozostałych klas pierwszej rundy Tarmac Masters 2023 w SKJS kształtują się następująco: w TM 3 najlepiej zaprezentowali się Andrzej Janiuk i Michał Klimuntowski w Hondzie Civic. TM 4 padło łupem Nikodema Sokoła i Mateusza Bartosika. W nowej grupie RWD sklasyfikowano jedynie Mateusza Milczarka i Krzysztofa Pawlaka (BMW E46). W SKJS nie mogło także zabraknąć klasyfikacji Citroenów C2 – wygrała ją załoga Pocielej/Antoniak.
Widzimy się w Jaworze!
Czeka nas dłuższa, przeszło półtoramiesięczna przerwa od sportowej batalii na odcinkach Tarmac Masters. Kolejną rundą czempionatu będzie TEC2000 Rally, zaplanowany na 13-14 maja w Jaworze. Start zapisów ruszy już 17 kwietnia, naturalnie w aplikacji Rally Control. W aplikacji znajdziecie także dokładne wyniki 7. Tech-Mol Rally, wraz z podziałem na klasy.
Po więcej rajdowych emocji i wiadomości z oesów Tarmaca zapraszamy na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!