Taurus wskazuje na błąd Goczałów

15
Dakar
fot. Eryk Goczał - oficjalny profil Facebook

Marka Taurus, producent pojazdów T3 Max którymi Energylandia Rally Team startuje w 46. Rajdzie Dakar postanowiła wydać dziś stosowne oświadczenie. Według amerykańskiej firmy Goczałowie źle zinterpretowali przepisy, co doprowadziło do dyskwalifikacji.

Zobacz też: PZM: „Uspokajamy, mamy rozwiązanie na „nowe” SKJS”

Przedstawiciele amerykańskiej marki Taurus skomentowali sprawę w następujący sposób:

„Podczas dnia odpoczynku w Rijadzie dwie załogi Energylandia Rally Team: #302 Eryk Goczał/Oriol Mena i #310 Michał Goczał/Szymon Gospodarczyk zostały zdyskwalifikowane za użycie sprzęgła z kompozytu węglowego, które nie spełniało wymagań artykułu 286-2.3 załącznika do regulaminu technicznego. W krótkich słowach, przepisy techniczne zezwalają na użycie dowolnego sprzęgła. Jednakże inny artykuł przepisów stanowi, że karbon może być wykorzystywany tylko w określonej liczbie elementów, wśród których nie ma sprzęgła.

 Sprzęgło z kompozytu węglowego nie zapewniało dodatkowej wydajności, ale dawało prawdopodobnie większą niezawodność. Taurus, których fabryczne sprzęgła wykonane są ze stali, ubolewa nad tym błędnym zinterpretowaniem przepisów technicznych przez Energylandia Rally Team i wyraża również szczere wyrazy współczucia dla dwóch drużyn, które fantastycznie radziły sobie podczas pierwszego tygodnia Dakaru 2024”.

Treść komunikatu marki Taurus znajdziecie oczywiście w mediach społecznościowych firmy.

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 42. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!

Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.