czwartek, 22 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Terenowy kamper Hilux Expedition V1 – samochód do spełniania marzeń

Terenowy kamper Hilux Expedition V1 – samochód do spełniania marzeń

Sprzedać wszystko, kupić kamper i w drogę… To marzenie wielu mieszczuchów. Kamper, który nie musi się trzymać ubitych szlaków, to więcej niż spełnienie marzeń. Taki samochód sprawił sobie fotograf Stefan Forster. Jego spektakularny wyprawowy Hilux powstał we współpracy z Geocar, Hurter Offroad i Arctic Trucks Iceland.

Ekstremalny pick-up fotografa otrzymał nazwę Expedition V1, ale jego właściciel mówi o nim Úlfur, co po islandzku znaczy wilk. Specjaliści z Geocar, Hurter Offroad i Arctic Trucks przeobrazili seryjną off-roadową Toyotę w niezwykły pojazd do przemierzania bezdroży. Napędza ją tuningowany silnik Diesla o mocy zwiększonej do 225 KM, który spala średnio – jak podaje właściciel – 11,8 l/100 km. Do tego nie mogło zabraknąć zaawansowanego wyposażenia off-roadowego, jak snorkel TJM, wyciągarka WARN, reflektory HELLA, blokady mechanizmu różnicowego z przodu i z tyłu, osłona podwozia czy opony All Terrain 2 BF – 285 / R70 17. Auto może brodzić w wodzie o głębokości do 1,6 m.

Wyprawówka otrzymała wykonaną przez Geocar kabinę z wszelkimi możliwymi udogodnieniami. Kuchnia jest wyposażona w 2-palnikową kuchenkę gazową, lodówkę i zamrażarkę. Dwuosobowe łóżko ma wymiary 150×230 cm. 110-litrowy zbiornik na wodę oraz 14-litrowy bojler pozwalają wziąć prysznic zarówno wewnątrz auta, jak i na zewnątrz. Jest też ekologiczna toaleta. Prąd w kabinie zapewniają trzy baterie po 90 Ah. Wnętrze jest ogrzewane systemem Webasto AirTop 44 z motorem Diesla o mocy 4000 kW, a chłodzone klimatyzatorem LiFePo4 System. Samochód waży 2600 kg.

„Po 15 latach aktywnego życia, kiedy w podróży spędzałem około 120 dni w roku, śpiąc w małym namiocie, chciałem w końcu zapewnić sobie więcej komfortu. Każdy fotograf przyrody marzy od domu na 4 kołach. Jednak kiedy się wyrusza w drogę z normalnym kamperem, szybko się okazuje, że niewielki prześwit i brak napędu 4×4 to poważny problem. Po latach oszczędzania, w 2013 roku mogłem wreszcie spełnić swoje marzenie i zleciłem przygotowanie wyprawowego Hiluxa. Projekt zajął prawie 1,5 roku, a zaangażowane były w niego 3 firmy. Samochód służy mi do wypadów w góry Islandii i podróży po Europie. W 2021 roku zamierzam wyruszyć w drogę ze Szwajcarii do Mongolii i z powrotem, która potrwa 3 miesiące” – opowiada Stefan Forster.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Chorwacji 2021: Najlepsze akcje z odcinka testowego

Odcinek testowy o długości 4,6 km, przebiegający koło średniowiecznego zamku Medvedgrad wygrał ostatecznie Elfyn Evans. Tuż za...

BEST of – 1 runda Time Attack Poland

Najciekawsze przejazdy i sytuacje podczas 1 rundy Time Attack Poland na torze Jastrząb

Rajd Chorwacji: wrażenia Kajetanowicza przed porannymi odcinkami

Rajdowe Mistrzostwa Świata po raz pierwszy zawitają na asfaltowe drogi Chorwacji. Właśnie od tej rundy swój sezon...

Avalon Extreme Racing rusza za granicę

Zespół Avalon Extreme Racing Team przedstawił plany startów na sezon 2021. Po raz pierwszy wyruszy poza granice...

McLaren sprzedał swoją siedzibę, ale nie wyprowadza się z Woking

Przeżywający kłopoty finansowe McLaren, kilka miesięcy temu wystawił na sprzedaż swoją ultranowoczesną siedzibę w Woking w Anglii....

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...