Lando Norris zakończył pierwszy dzień przedsezonowych testów F1 w Bahrajnie na szczycie tabeli wyników, wyprzedzając George’a Russella i Maxa Verstappena. Dzień testowy został zakłócony przez godzinne przerwanie sesji spowodowane awarią zasilania na torze.
Godzinna przerwa z powodu awarii prądu
Pierwszy dzień testów w Bahrajnie został niespodziewanie przerwany po dwóch godzinach popołudniowej sesji z powodu awarii zasilania, która objęła cały obiekt. Problemy techniczne doprowadziły do wyłączenia systemów elektrycznych, w tym oświetlenia toru, garaży i centrum medialnego. FIA zdecydowała się przedłużyć czas trwania testów o dodatkową godzinę, aby zespoły mogły nadrobić utracony czas na torze.
Po wznowieniu sesji Norris wyjechał na tor i ustanowił najszybszy czas dnia – 1:30.430s na oponach C3. Próby pobicia jego wyniku podjęli zarówno Russell, jak i Verstappen, ale żaden z nich nie zdołał poprawić wyniku kierowcy McLarena.
Hamilton na torze w czerwieni
Pierwsze okrążenia testowe upłynęły pod znakiem instalacyjnych przejazdów i testów aerodynamicznych. Alex Albon rozpoczął dzień od najlepszego czasu 1:32.862, ale szybko został pokonany przez Lewisa Hamiltona, który odbył swój pierwszy oficjalny test w barwach Ferrari.
Liam Lawson i Fernando Alonso również krótko prowadzili w tabeli wyników, zanim Mercedesowy debiutant Andrea Kimi Antonelli zakończył poranną sesję na szczycie z czasem 1:31.428. Antonelli ostatecznie zakończył dzień na siódmej pozycji, pokazując solidne tempo w swoim pierwszym pełnym dniu testów F1.
Popołudniowa sesja – Norris przejmuje kontrolę
Po przerwie obiadowej zespoły wymieniły kierowców i rozpoczęły dalszą pracę nad testowaniem nowych pakietów aerodynamicznych oraz dłuższych przejazdów. Russell zdołał poprawić wynik Antonellego i wykręcił 1:30.587, ale to Charles Leclerc przesunął się na czoło stawki z czasem 1:30.878, tuż przed awarią zasilania.
Gdy sesja została wznowiona, Norris wykorzystał optymalne warunki i poprawił czas Monakijczyka aż o cztery dziesiąte sekundy, obejmując prowadzenie. McLaren przejechał 52 okrążenia, a Norris zakończył dzień 0,157 s przed Russellem i 0,244 s przed Verstappenem.
Długie przejazdy Haas, Ocon liderem liczby okrążeń
Podczas gdy czołówka koncentrowała się na szybkich przejazdach, Haas wyraźnie skupił się na testach długodystansowych. Esteban Ocon przejechał aż 88 okrążeń, co było najlepszym wynikiem dnia, chociaż uplasował się dopiero na 19. miejscu w tabeli. Oliver Bearman, jego zespołowy kolega, zamknął stawkę z czasem o ponad 5 sekund wolniejszym od Norrisa.
Podsumowanie
Pierwszy dzień testów przyniósł mieszane rezultaty – McLaren zdominował tabelę czasów, ale Red Bull i Mercedes nie pozostają daleko w tyle. Problemy z zasilaniem spowodowały przymusową przerwę, ale nie wpłynęły znacząco na ogólny przebieg testów.
Wyniki testów – Dzień 1
# | Kierowca | Zespół | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris | McLaren | 1:30.430 | — |
2 | George Russell | Mercedes | 1:30.587 | +0.157 |
3 | Max Verstappen | Red Bull | 1:30.674 | +0.244 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:30.878 | +0.448 |
5 | Carlos Sainz | Williams | 1:30.955 | +0.525 |
6 | Pierre Gasly | Alpine | 1:31.353 | +0.923 |
7 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 1:31.428 | +0.998 |
8 | Liam Lawson | Red Bull | 1:31.560 | +1.130 |
9 | Alexander Albon | Williams | 1:31.573 | +1.143 |
10 | Yuki Tsunoda | Racing Bulls | 1:31.610 | +1.180 |
11 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:31.631 | +1.201 |
12 | Gabriel Bortoleto | Sauber | 1:31.690 | +1.260 |
13 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:31.834 | +1.404 |
14 | Jack Doohan | Alpine | 1:31.841 | +1.411 |
15 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:31.874 | +1.444 |
16 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:31.949 | +1.519 |
17 | Oscar Piastri | McLaren | 1:32.084 | +1.654 |
18 | Nico Hülkenberg | Sauber | 1:32.169 | +1.739 |
19 | Esteban Ocon | Haas | 1:33.600 | +3.170 |
20 | Oliver Bearman | Haas | 1:35.522 | +5.092 |