Inauguracja sezonu Time Attack Trophy zawiodła tych, którzy liczyli na cały dzień śrubowania życiowego rekordu… Było jednak doskonale! Kapryśna pogoda dostarczyła dużego zastrzyku adrenaliny i pozwoliła sporo się nauczyć.
Time Attack Tropy sezon 2024 rozpoczyna w jedynym słusznym dla siebie miejscu – Moto Park Toruń. Lista startowa na pierwszą rundę została zamknięta niespełna tydzień przed imprezą (komplet 70 zgłoszeń). Prognozy przewidywały słońce, bliżej terminu przelotne opady, a finalnie rozpoczęło się ulewą i zakończyło suchym asfaltem w ostatniej sesji.
Dojeżdżając do Torunia większość startujących przebijała się przez ulewy i w takich warunkach była zmuszona zmieniać koła oraz stanąć na starcie sesji treningowych. Na torze zalegały ogromne ilości wody i nie było mowy o wykręcaniu wyników, a należało szukać takiej linii przejazdu która pozwoli utrzymać się na trasie i przede wszystkim mieć kontrolę nad autem.
Dwie pierwsze sesje z pomiarem nadal można określić jako „po mokrym”, ale deszcz ustał i kałuże się mocno zmniejszyły. Pierwsza sesja wygrana przez Michała Walocha (Ford Focus RS) z wynikiem 33,54. W drugiej poprawił czas na 32,41, a inni uczestnicy w autach z napędem na cztery koła zaczęli przebijać już regularnie barierę 34 sekund.
Sesja trzecia przyniosła 30,43 – Michał Waloch, 30,93 – Marcin Maćkowiak (Toyota GR Yaris) i 30,98 – Tomasz Mitoraj (Honda CRX).
Czwarta sesja
Czwarta sesja na zdjęciach wygląda jak zupełnie inne wydarzenie! Piękne słońce, suchy asfalt i slicki! Te ostatnie niektórzy założyli już na wcześniejsze okrążenia, ale ostatnia próba była ku temu wręcz idealna. Michał Waloch poprawił swój best tego dnia ustalając go na 30,14 i wygrał tym samym klasę czwartą.
Klasa 1:
- Grzegorz Naszkierski (Honda Civic)
- Maciej Kwasiński (Honda Civic)
- Paweł Przyczka (Nissan Sunny)
Klasa 2:
- Tomasz Mitoraj (Honda CRX)
- Jakub Wiśniewski (Mazda MX-5)
- Mateusz Kraszewski (Mazda MX-5)
Klasa 3:
- Miłosz Cichocki (Renault Clio)
- Karol Padochin (Mazda MX-5)
- Adam Żemojtel (Mazda MX-5)
Klasa 4:
- Michał Waloch (Ford Focus)
- Daniel Gańko (Toyota GR Yaris)
- Marcin Maćkowiak (Toyota GR Yaris)
Klasa 1 street:
- Filip Ratkowski (VW Golf)
- Ksawery Januszewski (Citroen Saxo)
- Katarzyna Greśko (Mitsubishi colt)
Klasa 2 street:
- Jakub Wiśniewski (Mazda MX-5)
- Robert Goczyński (Mazda MX-5)
- Michał Świerkowski (Mazda MX-5)
Klasa 3 street:
- Miłosz Cichocki (Renault Clio)
- Piotr Cichy (Porsche Cayman)
- Wojciech Żebrowski (BMWe46)
Klasa 4 street:
- Marcin Maćkowiak (Toyota GR Yaris)
- Sławek Popczyński (Toyota GR Yaris)
- Tomasz Wroński (Subaru Legacy)
Honda K1:
- Grzegorz Naszkierski (Honda Civic)
- Maciej Kwasiński (Honda Civic)
- Sebastian Radomski (Honda Civic)
Klasa K2:
- Tomasz Mitoraj (Honda CRX)
- Michał Porębski (Honda Prelude)
- Michał Jakubik (Honda Prelude)
Miata:
- Jakub Wiśniewski (Mazda MX-5)
- Mateusz Kraszewski (Mazda MX-5)
- Karol Padochin (Mazda MX-5)