sobota, 3 czerwca, 2023
Strona głównaAktualnościTime Attack Trophy - III Runda (Puchar Niepodległości)

Time Attack Trophy – III Runda (Puchar Niepodległości)

Time Attack Trophy zakończył walkę o punkty w klasyfikacji sezonu 2021 Pucharem Niepodległości, który odbył się 11 listopada. Areną walki był niezmiennie Motopark Toruń i według zapewnień organizatorów nie zmieni się to również w roku 2022.

Uczestnicy, którzy przybyli od razu po otwarciu parku maszyn zastali wilgotną nitkę toru i temperaturę nieznacznie przekraczającą zero stopni Celsjusza. Po dopełnieniu formalności, odebraniu kostek pomiarowych i krótkim briefingu, tor był już suchy i gotowy do przyjęcia samochodów na pełnym slicku.

Plan zawodów to dwie sesje treningowe po 5 minut i trzy sesje z pomiarem czasu, podczas których każdy kierowca pokonywał trzy mierzone okrążenia i po odmachaniu szachownicą jedno, niepełne okrążenie chłodzące. Przekrój aut spory, zarówno patrząc na marki, jak i na poziom przygotowania sprzętu. Zabrakło Mitsubishi Lancera, ale za to pojawiło się kilka Imprez, Focus RS i GR Yaris. W klasach 1-3 jak to określił organizator „inwazja Civiców” i tak faktycznie było. Do tego BMW, Fiaty, w specyfikacjach bliskich serii, ale także maszyny wyciągnięte wprost z torów rallycrossowych Mistrzostw Polski. Ostatecznie sklasyfikowano 66 kierowców.

Time Attack Trophy - Puchar Niepodległości - Motopark Toruń

Klasa pierwsza to właśnie wspomniana „inwazja Civiców„, czego odzwierciedlenie mamy na podium. Zwycięzca – Dawid Lontkowski w Hondzie Civic V 1.3 VTEC z czasem 30,520 wygrał swoją klasę, takim wynikiem był również lepszy od całej klasy drugiej i mógłby stanąć na drugim miejscu w klasie trzeciej. Drugie i trzecie miejsce to Bartosz Wrzesiński i Maciej Kwasiński (także w Civicach).

W klasie drugiej pierwsze miejsce również dla właściciela Hondy, ale pośród wielu egzemplarzy IV, V i VI generacji, Michał Głogowski wygrał jedynym tego dnia Civicem VII generacji – EP3 TypeR. Tutaj wszystko rozegrało się w sesji III, ponieważ po sesji II prowadziła Ania Wrzesińska, a Głogowski był na pozycji siódmej.

Time Attack Trophy - Puchar Niepodległości - Motopark Toruń

Trzecią klasę wygrał Michał Sobota, prowadzący bardzo profesjonalnie przygotowane BMW M3 E46. Swój najlepszy czas – 30,465 osiągnął w drugiej sesji.

Time Attack Trophy - Puchar Niepodległości - Motopark Toruń

Pobicie bariery 30 sekund nastąpiło w klasie czwartej, którą wygrał Michał Waloch w Focusie RS MK3. W drugiej sesji osiągnął 29,867 i tym samym wygrał klasę drugą oraz generalkę.

Time Attack Trophy - Puchar Niepodległości - Motopark Toruń

Serdecznie polecamy Time Attack Trophy w sezonie 2022! Organizatorzy nie zwalniają tempa i zapowiedzieli, że będzie jeszcze lepiej, a ze swojej strony dołożą wszelkich starań, aby rósł poziom, a wpisowe pozostało takie jak w 2021 roku lub podskoczyło do góry ewentualnie o symboliczne 50 zł. Przy szalonym tempie wzrostu cen praktycznie wszystkiego, jest to śmiała deklaracja, ale całym sercem kibicujemy. Sprawny przebieg tych imprez i panujący na nich klimat są warte dojechania nawet z odległych zakamarków Polski.

Time Attack Trophy - Puchar Niepodległości - Motopark Toruń

Rally and Race deklaruje, że pozostaje z Time Attack Trophy w przyszłym roku, a Was zachęcamy do polubienia fanpage’a Motorsport Trophy, aby być na bieżąco ze wszystkimi informacjami. Nie przegapcie szczególnie tych dotyczących zapisów, bo lista zapełnia się w mgnieniu oka.

Klasyfikacja generalna:

  1. Michał Waloch (Focus RS MK3)
  2. Jakub Kalisz (GR Yaris)
  3. Maciej Żwirko (Impreza WRX STI)

Klasa 4:

  1. Michał Waloch (Focus RS MK3)
  2. Jakub Kalisz (GR Yaris)
  3. Maciej Żwirko (Impreza WRX STI)

Klasa 3:

  1. Michał Sobota (M3 E46)
  2. Michał Bogusz (i30N)
  3. Mikołaj Skrzypiec (Civic 1.5 Turbo)

Klasa 2:

  1. Michał Głogowski (Civic EP3)
  2. Anna Wrzesińska (Civic 1.5)
  3. Marek Białka (MX-5 NB 1.8)

Klasa 1:

  1. Dawid Lontkowski (Civic 1.3)
  2. Bartosz Wrzesiński (Civic 1.3)
  3. Maciej Kwasiński (Civic 1.4)

Pełne wyniki

Jeden z pierwszych on-boardów tego dnia – Maciej Maksymiuk (Subaru Impreza)

Michał Kwapis
Zawodowo marketingowiec, po godzinach zatopiony w motoryzacji. Od wielu lat związany z różnymi mediami motoryzacyjnymi zarówno od strony tekstowej jak i fotograficznej.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Skradzione Mitsubishi Evo! Liczymy na #wykopefekt [Warszawa]

Skradzione Evo IX Warszawa
Kradzieże nikogo w Polsce nie dziwią, jednak kradzież Mitsubishi Evo, to nie jest już coś tak oczywistego....

Deklasacja Verstappena w kwalifikacjach do GP Hiszpanii. Dramat Leclerca i Pereza

GP Hiszpanii_kwalifikacje
Max Verstappen nie pozostawił złudzeń, który kierowca jest najszybszy podczas weekendu o Grand Prix Hiszpanii. Holender zdobył...

Grzegorz Grzyb i Adam Binięda wygrywają 42. Rajd Podlaski – RSMP 2023

Grzegorz Grzyb i Adam Binięda wygrywają 42. Rajd Podlaski! Załoga Skody Fabia Rally2 Evo spokojnie dowiozła do...

WRC2 Day 2 Highlights I Rally Italia Sardegna 2023

Rajd Sardynii 2023
WRC2 Day 2 Highlights I Rally Italia Sardegna 2023 to najlepsze ujęcia z piątkowych odcinków Rajdu Sardynii...

Sebastien Ogier dostał karę 1000 euro. Zadecydowała sekunda

Sebastien Ogier dostał karę 1000 euro podczas Rajdu Sardynii
Sebastien Ogier złamał regulamin Rajdu Sardynii w punkcie dotyczącym tankownia. Kierowca został ukarany reprymendą i zawieszoną grzywną...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here