wtorek, 5 grudnia, 2023
42 numer w sklepie online, dostawa GRATIS
Strona głównaAktualnościTo była jazda na 80%, teraz czas na prawdziwe ściganie na WRC...

To była jazda na 80%, teraz czas na prawdziwe ściganie na WRC Sardynii

ORLEN 79. Rajd Polski przeszedł do historii. Dla załóg rywalizujących w Rajdowych Mistrzostwach Europy była to jedna z najszybszych rund w kalendarzu, ciesząca się też dużą popularnością ze względu na wyjątkowy klimat, jaki tworzą tam polscy kibice. O bezpieczeństwo na rajdzie w widowiskowym stylu zadbała załoga ORLEN Rally Team, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy przemierzali mazurskie szutry jako załoga funkcyjna.

Kajetanowicz to doświadczony uczestnik polskiego klasyka, jednego z najstarszych rajdów na świecie. Wygrywał tutaj aż trzykrotnie, m.in. w 2013 roku, debiutując w aucie klasy R5 na niezwykle wymagających, błotnistych oesach. Po kilku latach przerwy Kajto powrócił na mazurskie szutry, ale tym razem w wyjątkowej roli – jako załoga funkcyjna w Škodzie nowej generacji, RS Rally2. Jego celem było przede wszystkim dbanie o bezpieczeństwo rozgrywanych oesów, a także jak najlepsze poznanie nowego dla siebie auta, którym już za niespełna dwa tygodnie wystartuje w Rajdzie Sardynii, kolejnej rundzie WRC.

– W tegorocznym Rajdzie Polski jechaliśmy jako samochód funkcyjny. Zabezpieczaliśmy trasy, ale także dbaliśmy o bezpieczeństwo widzów. Był to dla mnie swojego rodzaju powrót do przeszłości, do czasów, kiedy regularnie tutaj startowałem. Wygrywaliśmy tu aż 3 razy, również w klasyfikacji generalnej mistrzostw Europy. Dobre wspomnienia wróciły, to był bardzo emocjonujący czas. Mam nadzieję, że w przyszłości jeszcze się tutaj pościgamy, natomiast teraz priorytetem dla nas są mistrzostwa świata, w których regularnie startujemy – zapewnia Kajetan Kajetanowicz.

1 czerwca załoga ORLEN Rally Team pojawi się na starcie szutrowego Rajdu Sardynii, który dla Kajetanowicza i Szczepaniaka będzie drugą rundą WRC2 w tym sezonie. Oprócz nich do rywalizacji w ich kategorii przystąpi aż 37 załóg. Będą to m.in. duety: Rossel / Dunand, Solberg / Edmondson, Mikkelsen / Eriksen, Griazin / Aleksandrov, Fourmaux / Coria czy Marczyk z Gospodarczykiem. Rajd zostanie rozegrany na 19 odcinkach specjalnych o łącznej długości 322,79 kilometrów.

– Jestem ciekaw, jak najbliższa walka będzie wyglądała i jak będzie się jechało nową Skodą „na ostro”. Rajd Polski to była jazda na 80-90% możliwości, czasami na twardych oponach, ponieważ na Sardynii będziemy jechać głównie na takich, więc sprawdziłem sporo ustawień. To była duża radość móc powrócić na mazurskie szutry i przede wszystkim spotkać się z kibicami, których w Mikołajkach było mnóstwo. Nasz kolejny kierunek to Sardynia. Wracamy do prawdziwego ścigania się, więc trzymajcie kciuki – mówi Kajetan Kajetanowicz.

redakcja
redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

NOWOŚCI

Czy będzie czwarty sezon Farmy Clarksona? Sam Jeremy Clarkson zdradza prawdę

Czy będzie czwarty sezon Farmy Clarksona? Jeremy Clarkson Clarksons Farm farma Clarksona
Czy będzie czwarty sezon Farmy Clarksona? Główny bohater - Jeremy Clarkson nie ukrywa odpowiedzi na to pytanie. Nie...

Mery Czepiel – „Puma” wylatuje z gniazda

Mery
W sezonie 2023 Mery Czepiel sięgnęła po trzeci tytuł WSMP, zdobywając brązowy medal za rywalizację w długim...

Briggs Polish Kart Series zmienia się w… Kart Masters

Kart
Włodarze cyklu Briggs Polish Kart Series poinformowali o istotnych zmianach w formule czempionatu. Puchar został całkowicie odświeżony,...

Rotax Grand Finals ruszył w Bahrajnie

Rotax Grand Finals
Rotax Grand Finals 2023 – jedna z największych imprez kartingowych świata wystartowała na słynnym torze Sakhir w...

FIA powołuje grupę roboczą ds. rajdów

Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA podjęła decyzję o utworzeniu nowej grupy roboczej, która ma zająć się przyszłością rajdów...

NAJPOCZYTNIEJSZE