Słynny tor kartingowy, na którym Michael Schumacher rozpoczął swoją karierę zostanie ocalony i odnowiony. Po latach wrócą tam najważniejsze rundy kartingowe.
Obiekt Erftlandring należy do Michaela Schumachera. To właśnie tam wielki mistrz rozpoczął swoją karierę wyścigową. Jednak od 2016 roku przyszłość tego miejsca była bardzo niepewna. Firma energetyczna RWE wykupiła część okolicznych terenów pod rozszerzenie działalności. W pobliżu jest wydobywany węgiel brunatny. W związku z tym przedsiębiorstwo przedstawiło plany, które zakładały rozbiórkę toru.
W wyniku późniejszych protestów ekologów firma RWE zaniechała plany rozwojowe w tamtym regionie. Lokalne władze podjęły próbę ratowania obiektu należącego do Schumachera. Zadanie nie było łatwe, ponieważ RWE nadal było właścicielem gruntów, a okolica pozostanie terenem górniczym. Na szczęście udało się podpisać porozumienie z zarządem toru kartingowego i RWE na temat najmu i gwarancji zachowania obiektu.
Środki, które pierwotnie zapłacono za sprzedaż gruntu będzie można zainwestować w rewitalizację całego obiektu. Gerhard Noack, prezes lokalnego klubu kartingowego potwierdził w lokalnych mediach, że umowę najmu w RWE podpisano na dziesięć lat z opcją przedłużenia ich o kolejne pięć lat. Dzięki temu już niebawem ruszą prace modernizacyjne.
Asfalt na głównej nitce i drogi dojazdowe otrzymają nową powierzchnię asfaltową. Do tego pojawią się nowe krawężniki oraz podwójne płotki – co jest wymogiem homologacyjnym, żeby organizować międzynarodowe wyścigi w ramach mistrzostw świata, Europy oraz WSK. Oprócz przebudowy głównego toru planowana jest również budowa zupełnie nowego toru dla gokartów z napędem elektrycznym.
Ostatnia runda wyścigów o mistrzostwo świata w Kerpen odbyła się ponad 20 lat temu. W 2001 roku nawet sam Michael Schumacher wziął w nich udział. Zmierzył się wtedy z młodymi zawodnikami, którzy poźniej święcili sukcesy w Formule 1. W tej ekipie znalazły się takie nazwiska, jak: Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Loic Duval, Vitantonio Liuzzi, który wygrał tamte zawody.