środa, 8 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościToyota AE86 z napędem... elektrycznym i wodorowym. Co wy na to?

Toyota AE86 z napędem… elektrycznym i wodorowym. Co wy na to?

Dla wielu fanów japońskiej motoryzacji Toyota AE86 to prawdziwy święty Graal. Toyota postanowiła znacznie odświeżyć ten kultowy model, pokazując światu jego… elektryczny, i wodorowy wariant.

Nie od dziś wiadomo, iż Toyota wspiera stosowanie i rozwój technologii hybrydowej oraz propagowanie bezemisyjnych rozwiązań w motoryzacji. Ba, w oficjalnych komunikatach prasowych przedstawiciele marki idą nawet o krok dalej… Toyota nie zamierza poprzestać na produkcji nowych, „czystych” samochodów. W świetle tego, że natychmiastowa zmiana rynku nie jest możliwa, japoński koncern zamierza „oczyścić” dostępne już na rynku auta. Tak też powstała dość szalona wizja modyfikacji kultowej Toyoty AE86, i zmiany napędów na nowoczesne, ekologiczne rozwiązania. Przed Wami koncepty AE86 BEV oraz AE86 H2.

fot. toyotanews.eu

AE86 – wodór i prąd

Japończycy pokazali obie propozycje na targach Tokyo Auto Salon. W elektrycznym BEV zastosowano silnik elektryczny pochodzący z hybrydowej Tundry, akumulator z Priusa i zdobycze technologiczne z elektrycznych Lexusów. Samochód waży co prawda o 70 kg więcej od swojego „naturalnego” odpowiednika, jednak według producenta właściwości jezdne uległy znacznej poprawie. AE86 BEV wyposażono w manualną skrzynię biegów.

Zobacz też: Mada 9 – „supersamochód” z Afganistanu zbudowany przez Talibów.

Do powstania wodorowego prototypu przyczyniła się wyczynowa GR Corolla, która na co dzień startuje w japońskiej serii wyścigów długodystansowych Super Taikyu. Inżynierowie Gazoo Racing zainstalowali pod maską spalinowy silnik zasilany wodorem (1.6 4A – GEU), dzięki czemu zachowano rasowy dźwięk motoru, eliminując emisję dwutlenku węgla. Na liście zmian widnieją nowe wtryskiwacze paliwa, przewody paliwowe i świece zapłonowe. Samochód otrzymał też dwa wysokociśnieniowe zbiorniki wodoru z modelu Toyota Mirai. Restmod w wersji H2 waży o około 55 kilogramów więcej od oryginalnej Toyoty AE86.

Poza restmodami BEV i H2 Japończycy raz jeszcze pochwalili się światu rajdowym Yarisem w specyfikacji Rally2 oraz nowymi wersjami „cywilnego”, sportowego GR Yarisa, za projekt których odpowiadają rajdowi mistrzowie świata WRC Sebastien Ogier oraz Kalle Rovanpera.

Oficjalną informację prasową japońskiej marki znajdziecie na stronie Toyota News Polska.

Carlo Abarth
31 marca 1949 roku założyłem przedsiębiorstwo motoryzacyjne sygnowane własnym nazwiskiem. Stworzyłem dziesiątki świetnych, pełnych duszy samochodów... A dzisiaj piszę dla Rally and Race. Nie tylko o maszynach z emblematem skorpiona na masce.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Certyfikacja klatek bezpieczeństwa – jakie koszty ponosi producent

W 2023 weszły w życie nowe zasady odnośnie klatek bezpieczeństwa na polskiej scenie motorsportu. Od 1 stycznia...

BMW ujawnia mistrzowski skład w DTM na sezon 2023

BMW wystartuje w DTM jako Schubert Motorsport
BMW wystartuje w nadchodzącym sezonie DTM jako ekipa Schubert Motorsport. W mistrzowskim składzie wystąpi Sheldon van der...

Stoffel Vandoorne dołącza do Peugeota. Kolejny etat w sezonie 2023

Stoffel Vandoorne dołącza do ekipy Peugeota
Stoffel Vandoorne, mistrz Formuły E dołącza do zespołu Peugeota w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA w sezonie 2023. Stoffel...

Costa Balboa i Scherer dołączą do polskiego zespołu w WEC 2023!

Inter Europol Competition ma przyjemność potwierdzić, że Fabio Scherer i Albert Costa Balboa dołączą do Jakuba Śmiechowskiego...

Kalendarz Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego PZM w Super Sprincie 2023

rajdy amatorskie wyścigi dla amatorów
Kalendarz Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego PZM w Super Sprincie 2023 został opublikowany na fanpage'u PZM Rzeszów 7 lutego....

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here