poniedziałek, 12 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Toyota Celica przerobiona na wyścigową terenówkę!

Toyota Celica przerobiona na wyścigową terenówkę!

Prezentowana Toyota Celica GT została wyprodukowana w 1984 roku, a jej właścicielem jest John Rood. Inspiracją do stworzenia ekstremalnej wersji japońskiego coupe były samochody wyścigowe grupy B. Jej właściciel szczerze przyznaje, że zaczął budować terenową Toyotę z… nudów. Okazało się, że pomiędzy poszczególnymi zawodami ma zbyt wiele wolnego czasu.

1984_toyota_celica_gt_1_3564

Od samego początku miał to być projekt nietypowy. John bardzo długo szukał odpowiedniego egzemplarza, który wymagałby niewiele prac remontowych. Znaleziona przez niego Toyota Celica kosztowała w sumie 400 dolarów.

 

Pod maską samochodu pracuje silnik Toyoty 22RE – jednostka uznawana za niezawodną, a znawcy tematu twierdzą, że to najlepszy klasyczny silnik tego producenta. Silnik ma moc 114 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 190 Nm. Jedyną zmianą zastosowaną przez John’a był montaż sportowego filtra powietrza.

1984_toyota_celica_gt_5_

Osobliwością terenowej Toyoty jest oczywiście zmodyfikowane zawieszenie – jego skok to 216 mm z przodu oraz 254 mm z tyłu. Dodatkowo tylna oś samochodu została zastąpiona elementem pochodzącym ze starej furgonetki Toyoty uzupełnionym o komponenty pochodzące ze starej Supry. Całość uzupełniła specjalnie zaprojektowana kratka – tylne fotele musiały zostać wymontowane oraz 15- calowe sprężyny i 27- calowe opony. Przednie zawieszenie również zostało całkowicie przerobione i pochodzi po części z Toyoty Camry.

4560ed443cc2fe23f7f61aa7b048882149fe4ba2

Terenowa Toyota Celica została zmieniona również pod względem wizualnym. Usunięto otwierane przednie światła, a off-roadowy charakter podkreślają specjalnie przygotowane rurowe zderzaki.

Wewnątrz samochodu zostały zamontowane sportowe kubełkowe fotele z pięciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, a radio fabryczne zostało zastąpione dwuzakresowym radiem HAM używanym podczas rajdów.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Łukasz Kabaciński wsiada do auta klasy Rally2 na dłużej

Łukasz Kabaciński i Michał Kuśnierz zdradzili swoje plany dotyczące nadchodzącego sezonu ProfiAuto RSMP. Załoga pojedzie cały sezon...

Testy ELMS rozpoczęte: Kubica najszybszy o poranku!

Na niecały tydzień przed pierwszym wyścigiem tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans w Barcelonie, stawka przystąpiła do dwudniowych...

Felieton – Extreme E: Kto wyłączył dźwięk???

Stało się – elektryki ruszyły w teren! Jeszcze kilka lat temu w najśmielszych snach bym nie pomyślała,...

Tarmac Masters: onboard Miko Marczyka z opisem dzisiejszych oesów!

Przy okazji pierwszej rundy Tarmac Masters Miko Marczyk przejechał się po trasach rajdu. Przy okazji nagrał onboard...

Baja Drawsko Pomorskie dla Hołowczyca i Kurzei

Zwycięstwem Krzysztofa Hołowczyca i Łukasza Kurzei zakończył się w sobotę rajd Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie. Zawody...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....