Toyota Gazoo Racing WRT powiększy rajdowe portfolio

fot. toyotagazooracing.com

Zespół Toyota GR World Rally Team po ostatnich sukcesach w mistrzostwach świata planuje modelową ekspansję. Poza nowym, hybrydowym Yarisem Rally1 na przyszły sezon, japoński producent zamierza rywalizować również w niższych klasach.

Powrót Toyoty na rajdowe trasy mistrzostw świata można nazwać odrodzeniem feniksa z popiołów. Po ostatnim starcie w 1999 roku (i mistrzostwie konstruktorów) przyszło nam czekać prawie 18 lat na powrót japończyków w sezonie 2017. W 2018 roku Toyota zdobyła mistrzostwo konstruktorów, w obecnym sezonie są na najlepszej drodze do powtórzenia tego sukcesu. To zwiększyło apetyt.

Zobacz GR Yarisa Proto zbudowanego w Polsce!

Obecnie Toyota Gazoo Racing World Rally Team rywalizuje jedynie w najwyższej klasie WRC (Rally1). Swoje samochody w klasie Rally2 posiada zarówno Ford jak i Hyundai. Dodatkowo Ford bierze udział w Rally3 za sprawą Fiesty. Japończycy chcą zmienić ten stan rzeczy i dołączyć do rywalizacji na niższych szczeblach.

fot. toyotagazooracing.com

Toyota potwierdza plan na Rally2 lub Rally3

Szef zespołu, Jari-Matti Latvala, potwierdził plany na rywalizację na niższych szczeblach: „Chcemy uruchomić program dla klientów, w którym będziemy mogli sprzedawać nasze samochody prywatnym zespołom. Nie wiemy jednak jeszcze, czy będzie to specyfikacja Rally2 czy Rally3. Zależy nam na obu, ale nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji którą z nich zajmiemy się najpierw. Wciąż sprawdzamy wszystkie możliwości, nie znam dokładnej daty, ale w przyszłym roku chcemy mieć już maszynę gotową do testów”.

fot. toyotagazooracing.com

Toyota na szczycie klasyfikacji

Jak na razie, obecny sezon w WRC układa się po myśli japońskiego producenta. Po czterech rundach i zwycięstwie w Rajdzie Portugalii, Toyota Gazoo Racing WRT prowadzi w tabeli konstruktorów mając 37 punktów przewagi nad Hyundaiem. Do tego dublet na czele klasyfikacji kierowców. Prowadzi Sebastian Ogier (79 oczek), zaledwie dwa punkty za nim Elfyn Evans. Okazja na kolejne punkty już za kilka dni. Następną rundą w kalendarzu jest włoski Rajd Sardynii w dniach 3-6 czerwca.

Toyota poza planowaniem produkcji rajdówek dla klas Rally2 czy Rally3 w pocie czoła pracuje nad testami i ostatnimi poprawkami do swojego kluczowego samochodu, hybrydowego Yarisa (Rally1). Wszystkie samochody królewskiej klasy rajdów przechodzą teraz elektryczną metamorfozę, aby od sezonu 2022 stać się pełnoprawnymi hybrydami.