Toyota Gazoo Racing z nową bronią na Dakar 2022

TOYOTA GAZOO Racing wystawi cztery załogi w nadchodzącym Rajdzie Dakar, który wystartuje 2 stycznia 2022 roku w Arabii Saudyjskiej. Podobnie jak w 2021 r., na czele zespołu fabrycznego staną Nasser Al-Attiyah i nawigator Mathieu Baumel. Zespół będzie również wystawiał zupełnie nową Toyotę GR DKR Hilux T1+, która jest zgodna ze zaktualizowanymi przepisami dla kategorii T1.

Prototypowy samochód z tymczasowym wykończeniem z surowego włókna węglowego jest obecnie testowany w ramach przygotowań do oficjalnej prezentacji w 2021 roku.

Bazując na doświadczeniach z Dakaru 2021, zespół będzie nadal wystawiał mieszankę doświadczonych specjalistów, takich jak Nasser i Giniel, jednocześnie ugruntowując pozycję Henka jako wschodzącej gwiazdy w tym sporcie. Shameer będzie dążył do poprawy swojej 21. pozycji w poprzedniej edycji.

Od czasu drugiego miejsca w Dakarze 2021, zwycięzcy z 2019 r., Nasser (Katar) i Mathieu (Francja) osiągnęli zwycięstwo w Rajdzie Andaluzji, jak również Baja Spain Aragon. Para, która trzy razy z rzędu wygrała Puchar Świata FIA w Rajdach Cross-Country, zamierza w 2022 roku dodać do swojego cv czwarte zwycięstwo w Dakarze.

Giniel i Dennis, obaj z RPA, z powodzeniem rywalizowali w South African Cross-Country Series (SACCS), która służy również jako testy dla dalszego rozwoju Toyoty Dakar Hilux. Byli na czele stawki po trzech z siedmiu rund składających się na serię.

Wypadek na 5. etapie Dakaru 2021 zmusił zawodników z RPA, Henka i Bretta, do wycofania się po tym, jak uzyskali bardzo konkurencyjne czasy na 3. i 4. etapie, będą więc chcieli pokazać swoje tempo i podjąć walkę z bardziej doświadczonymi, czołowymi załogami. Debiut Henka w Dakarze przyciągnął uwagę całego świata, a młody kierowca z Johannesburga, który wielokrotnie zdobywał koronę SACCS, będzie starał się znacznie wykorzystać to doświadczenie.

Wreszcie Shameer i Danie, również z RPA, uzupełnią czterosamochodowy zespół. Shameer, który wielokrotnie wygrywał mistrzostwa w RPA, ukończył swój pierwszy Dakar w 2021 roku, ale teraz Danie będzie pełnił obowiązki nawigacyjne. To będzie pierwszy Dakar dla Daniego, ale startuje on w SACCS razem z Shameerem, więc ta dwójka powinna z łatwością dogadać się w aucie.

Podążając za filozofią TOYOTA GAZOO Racing polegającą na „tworzeniu coraz lepszych samochodów”, zespół kontynuuje udoskonalanie Hiluxa, a najnowsza wersja stanie na czele kampanii Rajdu Dakar. Na 2022 zespół opracowuje nową wersję Toyoty Dakar Hilux, opartą na najnowszych przepisach.

Nowa Toyota GR DKR Hilux T1+ będzie dzielić komponenty ze sprawdzonym w rajdach Hiluxem, który został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 2018 roku i wygrał Dakar w 2019 roku, ale będzie zawierał wiele ulepszeń, w tym szersze nadwozie – z 2m do 2,3m – i większe opony – 37 cali zamiast 32 cale i szerokość zwiększona z 245mm do 320mm. Nowy samochód ma również większy skok zawieszenia, przy czym poprzedni limit 280 mm został teraz zwiększony do 350 mm.
Pod maską samochód jest teraz wyposażony w 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 z podwójnym turbodoładowaniem, pochodzący z zupełnie nowej Toyoty Land Cruiser 300, który jest używany w efektownej nowej wersji GR-S tego kultowego pojazdu. W wersji standardowej silnik wytwarza 305 kW mocy przy 5200 obr/min i 650 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr/min. Jednak w warunkach rajdowych liczby te są znacznie wyższe. Auto przeszło już krótkie testy w RPA, a obecnie testowane jest w Namibii.

 

Mat. pras. Toyota Gazoo Racing