Toyota GR Supra GT4 50 Edition – limitowany rarytas na tor

Toyota GR Supra GT4 50 Edition
Toyota GR Supra GT4 50 Edition

Dwa lata od debiutu modelu GR Supra GT4 wyprodukowano 50 egzemplarzy wyścigowej maszyny. Z tej okazji Toyota Gazoo Racing Europe przygotowało limitowaną wersję.

Toyota GR Supra GT4 to wyścigówka przygotowana w oparciu o seryjny model GR Supra. Samochód stworzony przez ekipę Toyota Gazoo Racing Europe w 2020 roku. Wyścigowa wersja bardzo szybko okazałą się hitem. Samochód dobrze spisywał się w serii GT4 na całym świecie.

Wyścigowe odmiany GR Supra GT4 wystartowały w ponad 250 wyścigach, odnosząc 36 zwycięstw w swojej klasie, a kierowcy tych samochodów stawali 78 razy na podium. W ciągu dwóch lat do klientów trafiło 50 egzemplarzy tego samochodu.

Toyota GR Supra GT4 50 Edition
Toyota GR Supra GT4 50 Edition

Z tej okazji japoński producent przygotował specjalną, limitowaną do zaledwie sześciu egzemplarzy wersję GR Supra GT4 50 Edition. Po dwa egzemplarze trafią do Azji, Ameryki i Europy.

Specjalną wersję wyróżnia czerwony lakier (standardowa GR Supra GT4 jest w kolorze białym), a także oznaczenia “50 Edition”. Naklejki w złotym kolorze umieszczono na przednich błotnikach przed drzwiami oraz na dachu. Szczęśliwi nabywcy limitowanej wersji dostaną również specjalną czarną plandekę do przykrycia samochodu.

Zobacz: Najmocniejszy GR Yaris na świecie. Ma 500 KM i hamulce od GT-R

We wnętrzu również pojawia się kilka akcentów. Pokrętło do obsługi systemów jest oznaczone „50 Edition”. Ten sam znaczek znajdziemy na desce rozdzielczej po prawej stronie. W standardzie samochód jest wyposażony w fotel pasażera.

Toyota GR Supra GT4 50 Edition
Toyota GR Supra GT4 50 Edition

Specjalna wersja nie różni się osiągami od bazowej GT Supry GT4. Auto jest wyposażone w 6-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności trzech litrów z turbiną typu Twin-Scroll. Wyjściowa moc to 430 KM. Jednostka współpracuje z siedmiobiegową, sportową automatyczną skrzynią biegów z łopatkami przy kierownicy.

W standardzie zamontowano mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz sportowe zawieszenie i układ wydechowy. Elementy aerodynamiczne nadwozia wykonano z lekkich kompozytów.

Toyota GR Supra GT4 50 Edition
Toyota GR Supra GT4 50 Edition

Przednie zawieszenie to kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe. Na obu osiach zamontowano sprężyny KW. Układ hamulcowy wzmocniono poprzez zastosowanie wyścigowych zacisków, z sześcioma tłoczkami z przodu oraz czterema z tyłu.

Zadbano również o odpowiednie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Auto wyposażono w homologowaną klatkę oraz wyścigowy fotel z sześciopunktowymi pasami, zgodny ze standardami FIA.