Toyota GRMN Yaris wylicytowana za rekordową kwotę. Cena zwala z nóg

Toyota GRMN Yaris
Toyota GRMN Yaris

Toyota GRMN Yaris to bardzo wyjątkowy samochód. Japoński producent planuje produkcję tylko 500 sztuk. Wszystkie auta trafią na rodzimy rynek, a ceny używanych egzemplarzy biją rekordy.

Toyota GR Yaris to samochód uważany przez wiele osób za kwintesencję hot-hatcha. Dostępność tego modelu jest mocno ograniczona, ale nie brakuje klientów gotowych zapłacić znacznie większą cenę niż w cenniku.

Zobacz: Akio Toyoda odchodzi ze stanowiska – CEO Toyota

Na rynku pojawiła się kolejna gratka dla kolekcjonerów. Japoński producent wypuszcza z fabryki specjalną wersję. Toyota GRMN Yaris jest dostępna tylko na rynku japońskim i oferuje wiele ulepszeń w porównaniu z seryjnym modelem. O zakupie specjalnego samochodu poinformował profil Autoracing and Drive.

Toyota zbuduje tylko 500 egzemplarzy wersji GRMN. Model będzie dostępny w dwóch wersjach: Circuit lub Rally. Egzemplarz oferowany na aukcji wyposażono w pakiet, który kładzie nacisk na jazdę na torze.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez HKG●AUTORACING (@autoracing_hkg)

Cena samochodu na rodzimym, japońskim rynku wynosi 8,47 mln jenów (ok. 65 tys. dolarów). Suma, za którą wylicytowano egzemplarz to 140 tys. dolarów, czyli dwukrotność ceny katalogowej. Warto zaznaczyć, że to „używka” z przebiegiem 66 km.

Wersja GRMN ma usunięte tylne siedzenia oraz maskę z włókna węglowego. Inżynierowie Toyoty popracowali nad sztywnością nadwozia poprzez zwiększenie liczby zgrzewów punktowych.

Przeczytaj koniecznie: Toyota GR Yaris Rally1 zadebiutowała. Jakie zmiany w nowym modelu?

Egzemplarze w specyfikacji Circuit stoją na 18-calowych kutych kołach BBS, mają większe hamulce, regulowane amortyzatory Bilstein, poszerzone listwy progowe oraz tylne dodatki aerodynamiczne. Specjalna wersja Yarisa waży o 20 kg mniej niż standardowy model GR Yaris.

Pod maską pracuje 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra. Niewielki silnik generuje 268 KM maksymalnej mocy i 390 Nm momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z 6-biegową, manualną skrzynią biegów o krótkich przełożeniach. Na przedniej i tylnej osi zainstalowano mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu (LSD). W standardowej wersji GR Yaris jest wyposażony w dyferencjały typu Torsen.

Egzemplarz sprzedany na aukcji pomalowano czarnym, matowym kolorem. W takiej specyfikacji wyjechało zaledwie 50 egzemplarzy.