Toyota GT Series Polska – trzecia runda na torze w Kielcach

535

Dobiega końca drugi sezon Toyota GT Series Polska. W tym roku do zawodów zapisało się ponad 110 kierowców. Debiut GR86 podczas Time Attack w Polsce.

Na 1 października, Yoshua Ono, organizator i założyciel najpopularniejszego pucharu Toyota w Polsce, zapowiedział trzecią i ostatnia rundę tegorocznego sezonu. Miłośnicy samochodów Toyota GT86 i ich bliźniaczych konstrukcji Subaru BRZ tym razem zmierzą się na Torze Kielce, który należy do grupy najdłuższych torów w naszym kraju. Licząca ponad 4 km długa pętla prowadzi przez odcinek leśny i łączy się z drogą krajową 74 stanowiąc regularnie arenę motorsportowych zmagań.

GT86 i BRZ – popularne bliźniaki

Toyota GT86 i Subaru BRZ to bliźniacze konstrukcje samochodów sportowych o nadwoziu coupé, różniące się jedynie detalami. Ich produkcja rozpoczęła się już w 2012 roku, rok później oba auta zajęły 2. pozycję w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2013. Samochody bazują na silniku typu bokser, który pozwolił konstruktorom na maksymalne obniżenie środka ciężkości samochodu, co czyni je bardzo dobrym wyborem do jazdy po torze.

„Im więcej potu na treningu tym mniej zdarzeń na torach i drogach – po pierwsze bezpieczeństwo

Tor Kielce został wybrany po raz drugi na miejsce zmagań fanów japońskich konstrukcji w cyklu GT Series. Poprzednim razem zawody były poprzedzone kilkugodzinnymi zajęciami z doświadczonymi instruktorami gdyż to bezpieczeństwo i poprawa umiejętności technicznych kierowców od samego początku była główną motywacją dla organizatora.

Bezpieczeństwo na drodze zależy od wielu czynników, ale jednym z najważniejszych jest doświadczenie i wyrobienie u kierowców odpowiednych odruchów potrzebnych w sytuacjach kryzysowych– komentuje Yoshua Ono.

Gdy nie ma czasu na myślenie, mózg działa odruchowo i to te odruchu ćwiczymy jeżdżąc po torach w całej Polsce w kontrolowanych i bezpiecznych warunkach, po to, aby naszym kierowcom łatwiej było poruszać się po drogach publicznych.” – kończy Ono.

GR86 – pierwszy raz podczas Time Attack na polskim torze

Nie lada atrakcją w nadchodzących zawodach będzie dostępność testowego modelu Toyota GR86, który jest następnym wcieleniem popularnego „GTka”. Kierowcy będą mieli możliwość przejechania się jego nową odsłoną z doświadczonym kierowcą, poznając nitkę toru a także doświadczająca nowego 2,4 litrowego silnika typu boxer, który napędza GR86.

Auto zachowało jednak swój niezwykły, sportowych charakter a napęd na tył i niska masa to coś czego inżynierowie Toyoty i Subaru nie chcieli zmieniać. GR86 podczas swojego debiutu w Polsce rozszedł się w przeciągu minuty, co świadczy o nieprzeciętnym zainteresowaniu nim kierowców w Polsce. Auto na torze zapewnia Toyota Chodzeń i dostępne będzie nie tylko dla zawodników ale także dla kibiców, dla których wstęp na zawody jest tego dnia darmowy.

Tor Kielce, po Torze Słomczyn i Jastrząb zamykają tegoroczną edycję GT Series. Była ona wyjątkowa pod wieloma względami – po raz pierwszy wzięli w niej udział nie tylko właściciele BRZ/GT86 ale także GR Yaris, GR Supra czy inni fani samochodów o pochodzeniu z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Po rozdaniu corocznych nagród dla zwycięzców klasyfikacji generalnej, kierowcy rozjadą się do domów już z zapowiedzią kolejnego sezonu na 2023. Także i tutaj organizator przewiduje dużo atrakcji i kolejne zmiany, mające wpłynąć pozytywnie na poziom rywalizacji.

Wszystkie szczegóły i start zapisów znajdują się na stronie zawodów www.seriagt.pl.

O Toyota GT Series

Cykl amatorskich zawodów motosporotwych, podczas których właściciele samochodów Toyota GT86 oraz Subaru BRZ rywalizują o nagrody w 3 kategoriach: Stock, Stock+ oraz Super Stock. Zawody organizowane są w różnych miejscach w Polsce, a na pierwszych z nich w Łodzi pojawiła się rekordowa w skali Europy liczba 30 aut. Organizatorem Toyota GT Series jest pasjonat i właściciel GT86 – Yoshua Ono.