niedziela, 24 stycznia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności TRD wzięło na warsztat Lexusa UX. Efekty wyglądają niesamowicie

TRD wzięło na warsztat Lexusa UX. Efekty wyglądają niesamowicie

Inżynierowie japońskiego oddziału Toyota Racing Development mają ostatnio pełne ręce roboty. Po opracowaniu pakietów tuningowych dla Lexusów ES i RC, zabrali się za najnowszego crossovera UX w wersji F Sport. Efekty prac – a przede wszystkim nowy body kit – naprawdę przyciągają wzrok.

Dużo dobrego od TRD

Body kit składa się z przedniego spojlera, nakładek na progi, aerodynamicznych nadkoli, nakładek na lusterka, spojlera dachowego, pełnego tylnego dyfuzora i sportowych końcówek wydechu. Elementy występują w jednolitym kolorze, a także w odmianie z czarnym wykończeniem. Ten bogaty pakiet nie jest jednak wszystkim, co japoński oddział TRD ma do zaproponowania właścicielom nowego crossovera Lexusa. Inżynierowie opracowali również nowe, 18-calowe felgi z kutego aluminium, amortyzator poprzeczny oraz komplet elementów wzmacniających podwozie.

Nowy Lexus UX podatny na tuning

UX – co typowe dla pojazdów Lexusa – jest samochodem, który już w standardowej wersji wyróżnia się na ulicy. Uwagę zwracają ostre kontury przednich reflektorów, nadkola o kształcie zbliżonym do kwadratu i zespolone tylne światła z aż 120 diodami LED. Tuningowe możliwości tego niezwykłego nadwozia wcześniej świetnie pokazał UX 250h zmodyfikowany na zamówienie Lexusa przez Clarka Ishiharę z VIP Auto Salon i wystawiony w sierpniu w Pebble Beach.

Jednak Lexus UX to nie tylko wygląd. Nadwozie seryjnego samochodu zostało bardzo dokładnie przemyślane pod względem aerodynamiki. Tylne światła tworzą lotkę, która poprawia stabilność, podobne działanie mają krawędzie nadkoli. Ale chyba najciekawszym rozwiązaniem są 17-calowe, aerodynamicznie wentylowane koła. Specjalnie opracowane klapki na krawędziach ramion poprawiają chłodzenie hamulców i zmniejszają zawirowania powietrza po bokach samochodu. To pierwsze takie rozwiązanie na świecie.

Od 3 tys. w górę

Podobnie jak w przypadku nowych Lexusów ES i RC, części tuningowe opracowane przez TRD Japan dla UX-a F Sport są w tej chwili dostępne jedynie w Japonii. Body kit ze sportowymi końcówkami wydechu kosztuje 626 000 jenów, czyli niecałe 21 tys. zł, 18-calowe felgi to wydatek 382 000 jenów (ok. 13 tys. zł), za pakiet usztywniający trzeba zapłacić 100 000 jenów, czyli nieco ponad 3 300 zł. Tyle samo kosztuje amortyzator poprzeczny.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień trzeci: Tanak odpada, kara finansowa Ogiera

Toyota Yaris WRC
Mimo, że dzisiejszy etap był wyjątkowy krótki to nie zabrakło kilku ciekawych sytuacji zarówno tych na odcinkach...

Monte Carlo 1995 – zwycięstwo Sainza

Carloz Sainz w 1995 roku wygrywa Rajd Monte Carlo za kierownicą Subaru Imprezy 555. Było to 26...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na...

Kalendarz Pucharu Toru Słomczyn 2021

Znamy już również kalendarz na sezon 2021 dla uczestników Pucharu Toru Słomczyn. Impreza niezmiennie kierowana jest do...

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Bartłomiej Fizia przesiada się do mocniejszego auta

Bartłomiej Fizia w sezonie 2021 wsiądzie do przednionapędowego Forda Fiesty ze stajni RallyLab. Kierowca Metkom Rally Team po kilkunastu latach spędzonych za kierownicą Hondy Civic...