Rzadko zdarza się, aby hybrydowe samochody grupy Rally1 rywalizowały gdzie indziej niż w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. Jedna z takich sytuacji nastąpi w przyszłym tygodniu, podczas Rajdu Piemontu.
Będzie to treningowy start dla Andreasa Mikkelsena, który przygotowuje się do powrotu do stawki WRC po opuszczeniu dwóch ostatnich rund w Szwecji i Kenii. Norweg ma w tym sezonie tylko jeden start w Rajdzie Monte Carlo i dołączy do fabrycznego składu Hyundai Shell Mobis WRT podczas kolejnego Rajdu Chorwacji.
Zanim to jednak nastąpi, Mikkelsen pojedzie treningowo w Hyundaiu i20 N Rally1 podczas Rajdu Piemontu, rozgrywanym tydzień przed następną rundą WRC. Dwudniowa impreza będzie toczyć się na dystansie 112 kilometrów, podzielonych na dziesięć odcinków specjalnych.
Rajd zamiast testów
Mikkelsen jest jednym z pięciu kierowców Hyundaia w sezonie 2024 i jednym z trzech zmieniających się za kierownicą trzeciego samochodu. Dwie poprzednie rundy przejechał Esapekka Lappi, natomiast pojedyncze starty w dalszej części sezonu ma zaliczyć również Dani Sordo.
„To świetna okazja, aby spędzić więcej czasu w samochodzie przed Rajdem Chorwacji. Nie będę testować przed tą rundą, więc wystartuję w Albie z ustawieniami Thierry’ego [Neuville’a] i Otta [Tänaka]. Zespół ma duże doświadczenie i mnóstwo danych z rajdów asfaltowych, więc jestem przekonany, że poczujemy się dobrze w samochodzie” – powiedział Mikkelsen redakcji DirtFish.
Obecność samochodów Rally1 w swojej pełnej specyfikacji wymaga od organizatorów imprez dodatkowych nakładów związanych z zabezpieczeniem. Choć już teraz przepisy zezwalają na budowanie samochodów czołowej grupy bez układu hybrydowego, w przyszłym roku zostanie on zakazany w WRC, otwierając drogę do szerszej adopcji tych konstrukcji na niższych szczeblach rywalizacji.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.