Tymek Kucharczyk zdyskwalifikowany z kwalifikacji na Silverstone

Tymek
fot. GB3 Championship - oficjalny profil Facebook

Tymek Kucharczyk był dziś zdecydowanie najszybszy podczas kwalifikacji GB3 na Silverstone. Mimo deszczowej aury podopieczny Orlenu wywalczył podwójne pole position. Niestety, Polak nie zdołał nacieszyć się tym sukcesem. Sędziowie podjęli decyzję o dyskwalifikacji zawodnika, uznając zażalenie zespołu Hitech Puls-Eight. Powodem wykluczenia było… zaklejenie śrub mocujących system Halo do bolidu.

Po kwietniowej rywalizacji na Oulton Park rolę gospodarza brytyjskiego GB3 Championship przejął legendarny tor Silverstone. Zgodnie z harmonogramem, w sobotę miała odbyć się sesja kwalifikacyjna oraz pierwszy z trzech zaplanowanych na tę rundę wyścigów. Stawkę czempionatu zaskoczyła dziś wyspiarska pogoda – nad obiektem rozpętało się prawdziwe oberwanie chmury. Mimo trudnych warunków i kiepskiej przyczepności, młodzi zawodnicy ruszyli do walki. Najlepsze tempo prezentował nasz rodak, Tymek Kucharczyk. Kierowca drużyny Douglas Motorsport jako jedyny złamał barierę dwóch minut i dziewięciu sekund. Tym samym młody Polak zdobył swoje pierwsze i zarazem podwójne pole position w GB3. Niestety, radość nie trwała długo. Oponenci z Hitech Puls-Eight oprotestowali bolid Tymka.

fot. Douglas Motorsport – oficjalny profil Facebook

Zaklejone śruby…

W kwalifikacjach do pierwszego wyścigu Tymek pokonał Johna Bennetta o przeszło ćwierć sekundy (2:08:839). Adept Orlenu powtórzył ten wyczyn w „czasówce” do drugiego startu (2:09:141), ponownie pokonując kierowcę stajni Rodin Carlin. Niestety, choć Polak zdążył zapozować z pamiątkowym pucharem, a na stronie GB3 Championship poinformowano o dodatkowej nagrodzie pieniężnej, doszło do zmian w klasyfikacji. Zespół Hitech Puls-Eight oprotestował maszynę naszego rodaka. Powód skargi był naprawdę błahy – mechanicy z Douglas Motorsport zakleili śruby mocujące system Halo do błękitnego Tatuusa MSV-022. Zdaniem rywali, było to poważne naruszenie regulaminu, konkretnie artykułu 4.4.7. GB3. Według tego przepisu jakiekolwiek „modyfikacje” są zabronione. Chyba, że zostaną one przedstawione podczas badania technicznego, zaś zespół sędziowski wyrazi na nie zgodę. Owszem, z punktu litery prawa protest jest słuszny… Nie sposób jednak nie odnieść dziś wrażenia, że Brytyjczycy nie mogą pogodzić się z faktem, iż to Kucharczyk był najlepszy.

fot. GB3 Championship – oficjalny profil Facebook

Tymek nie odpuszcza!

Za nami pierwszy wyścig GB3 Championship na torze Silverstone. Na dyskwalifikacji Tymka skorzystał wspomniany John Bennett, który wygrał deszczowy sprint. Mimo startu z końca stawki, Polak zdążył zabłysnąć. I choć obrócił się na początku, przebił się o ponad dziesięć pozycji i finiszował na czternastej lokacie. Po czterech wyścigach Kucharczyk piastuje ósmą lokatę w klasyfikacji generalnej sezonu 2023. Kierowca Orlenu ma jednak sporą stratę do czołówki. Przed nami jeszcze dwa wyścigi – finałowy z odwróconą kolejnością zawodników.

Wszystkie informacje o cyklu GB3 Championship znajdziecie na oficjalnej stronie turnieju. Po najgorętsze wieści ze świata F1 i serii towarzyszących zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy więc do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!