Dzisiaj organizator 49. Rajdu Świdnickiego poinformował o zmianie terminu. Powodem jest oczywiście epidemia oraz zaostrzenie obostrzeń z dnia 19 marca.
49. Rajd Świdnicki-KRAUSE stanowiący:
1 Rundę...
Elantra N TCR zadebiutuje w tym sezonie w Pucharze Świata Samochodów Turystycznych WTCR. Tym samym zespół Hyundaia, po trzech latach, przesiądzie się z i30...
Zwycięstwem Krzysztofa Hołowczyca i Łukasza Kurzei zakończył się w sobotę rajd Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie. Zawody zainaugurowały sezon rajdów terenowych w Polsce. Hołowczyc...
Opel wyposażał elektryczną Corsę-e Rally w specjalny system dźwiękowy, który sprawi, że samochód będzie słyszalny dal widzów i sędziów – taki wymóg postawiła mu...
Tegoroczna, jubileuszowa edycja Rajdu Polski po rocznej epidemicznej przerwie szykowana jest z serią niespodzianek. Po pierwsze, 77 edycja odbędzie się pod barwami Orlenu, a...
Wysoka Grzęda Baja Drawsko rozpoczęła piąty sezon rywalizacji w ramach Dacia Duster Motrio Cup. W tym roku zawodnicy startujący Daciami zmierzą się w pięciu...
Dzisiaj organizator 49. Rajdu Świdnickiego poinformował o zmianie terminu. Powodem jest oczywiście epidemia oraz zaostrzenie obostrzeń z dnia 19 marca.
49. Rajd Świdnicki-KRAUSE stanowiący:
1 Rundę...
Wygląda na to, że Łukasz Byśkiniewicz i Zbigniew Cieślar dość szybko „dogadali” się z zupełnie nowym samochodzie klasy Rally3. Pierwsze miejsce w klasie i...
Na niecały tydzień przed inauguracją sezonu Europejskiej Serii Le Mans, na torze Circuit de Barcelona-Catalunya zostały zorganizowane dwudniowe testy dla wszystkich 42 załóg. Najlepiej...
Elantra N TCR zadebiutuje w tym sezonie w Pucharze Świata Samochodów Turystycznych WTCR. Tym samym zespół Hyundaia, po trzech latach, przesiądzie się z i30...
Na niecały tydzień przed pierwszym wyścigiem tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans w Barcelonie, stawka przystąpiła do dwudniowych testów na tym samym torze. Od samego...
Kiedy mowa o amerykańskich wyścigach, większość ludzi od razu myśli o NASCAR. Od kilkudziesięciu lat żadna inna forma sportu motorowego za oceanem nie może...
„Rozwód" Sebastiena Loeba i Daniela Eleny to ostatnio główny temat w środowisku WRC i cross-country. Kością niezgody między tym nierozłącznym przez 23 lata duetem...
Marcin Skrzypek na co dzień tworzy strategie komunikacji dla największych firm, a wolnych chwilach zaszywa się w garażu. Tylko nie jest to zwykły garaż,...
Naszym dzisiejszym bohaterem jest Volkswagen Polo S1600, który mimo, że finalnie nie wystartował na europejskich torach to już ma ciekawą historię. Jest to bowiem...
O GR Yarisie powiedziano już chyba wszystko. Więc czas najwyższy oddać głos samemu autu. Oto nagranie jak naprawdę brzmi silnik, w szczególności turbina w...
„Mały” motorsport i wielki tytuł
Skala rajdówek może i jest mała, ale tytuł, który można wywalczyć, jest już dużej rangi. W kolejnym sezonie rajdowych zmagań...
2 runda SuperOES'u w Kielcach poza klasycznie udaną imprezą była także pierwszą okazją do porównania GR Yarisa w warunkach bojowych. Dotychczas wszelkie opinie były...
Trzy dni rywalizacji, 223 kilometry trasy podzielonej na 12 odcinków specjalnych, suche i kamieniste drogi oraz wysoka temperatura. To wszystko czeka na Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka podczas 13. Rajdu Turcji, który rozpocznie się już 18 września. Załoga LOTOS Rally Team w Marmaris będzie broniła pierwszego miejsca w swojej kategorii wywalczonego w tym rajdzie przed rokiem!
Kajetanowicz i Szczepaniak rywalizować będą w Turcji od 18 do 20 września, na 12 odcinkach specjalnych o łącznej długości 223 kilometrów. Trasy w okolicach tureckiej riwiery charakteryzują się krętymi i kamienistymi drogami, które mocno zużywają opony. Do tego zmagania utrudnia wysoka temperatura, która we wnętrzu rajdówki przekracza nawet 60 stopni Celsjusza. Ważna będzie zatem nie tylko szybka jazda, ale też dobre przygotowanie kondycyjne i utrzymanie koncentracji przez cały rajd. Baza rajdu zlokalizowana będzie w okolicach Marmaris, czyli miasta będącego jednym z największych kurortów wypoczynkowych w Turcji. Mimo zapierającego dech w piersiach krajobrazu, na reprezentantów Polski czeka naprawdę trudne wyzwanie.
– Z piekielnie szybkiego rajdu w Estonii przenosimy się do piekielnie wymagającej Turcji, trudnej dla sprzętu i dla załogi. Dla nas ze względu na wysokie temperatury, a dla rajdówki przez bardzo dużą ilość dziur, wyboi i mnóstwo ostrych kamieni. To czyni ten rajd trudnym również dla opon. Byliśmy już tam, wiemy jak tam wygrywać, ponieważ w zeszłym roku tego dokonaliśmy. Odcinki mają niewielkie średnie prędkości, jednak na pewno można zebrać tam nie tylko dużo doświadczenia, ale i pokory. To rajd najbardziej loteryjny i najmniej przewidywalny w całym kalendarzu mistrzostw świata – wypowiada się Kajetan Kajetanowicz, reprezentant LOTOS Rally Team.
Trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy i jego pilot rozpoczną zmagania w Turcji już w piątek (18 września), od krótkiego odcinka testowego (4,7 km), który wystartuje o godzinie 9:01 (08:01 czasu polskiego). Po południu Polacy pojadą w pierwszym odcinku specjalnym İçmeler (13,9 km), którego start organizator zaplanował na 17:08 (16:08 w Polsce), a następnie zakończą ten dzień rywalizacją na drugim oesie Gökçe (11,32 km) – jego początek o 18:21 czasu miejscowego.
Sobota (19.09) będzie najdłuższym dniem rajdu, zarówno pod względem czasu spędzonego na trasie, jak i łącznej długości odcinków specjalnych. Tego dnia organizator zaplanował trzy oesy (łącznie 107,38 km), które kierowcy pokonają dwukrotnie, w dwóch pętlach, oddzielonych przerwą serwisową. O 8:50 czasu miejscowego (7:50 w Polsce) ruszy najdłuższy tego dnia odcinek Yeşilbelde 1 (31,79 km). Następnie kierowcy ścigać będą się na Datça 1 (8,75 km) oraz Kızlan 1 (13,15 km). Druga pętla wystartuje o 14:50 czasu miejscowego i rozpocznie ją odcinek Yeşilbelde 2 (31,79 km), po którym kierowcy przejadą Datça 2 (8,75 km) oraz Kızlan 2 (13,15 km).
Na niedzielę (20.09) zaplanowano dwa odcinki specjalne, które kierowcy również pokonają dwukrotnie. Obie pętle tego dnia liczyć będą łącznie 90,4 km. O 7:30 czasu miejscowego (6:30 w Polsce) ruszy najdłuższy odcinek rajdu Turcji, Çetibeli 1 (38,15 km), a następnie kierowcy ruszą do zdecydowanie krótszej próby Marmaris 1 (7,05 km). Po przerwie serwisowej, o 11:10 czasu miejscowego rozpocznie się druga tego dnia pętla. Kierowcy ponownie ruszą trasą Çetibeli 2 (38,15 km), a zmagania zakończy Power Stage Marmaris 2 (7,05 km).
W swojej klasie WRC3 Kajetanowicz i Szczepaniak zmierzą się z 11 załogami. Wyniki rajdu poznamy w niedzielę, około godziny 13:30 czasu polskiego.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.
Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka.
W tym...
„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...
Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie.
Adrian...
Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.