piątek, 1 lipca, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaWyścigiUtrzymać pozycję lidera

Utrzymać pozycję lidera

Już w najbliższy weekend zostanie rozegrana druga runda TCR Eastern Europe, na starcie której oczywiście nie zabraknie Bartosza Groszka. Areną zmagań będzie austriacki Red Bull Ring, a kierowca zespołu Aditis Racing pojawi się na nim jako lider klasyfikacji generalnej cyklu!

Podczas inauguracji sezonu na Węgrzech rzeszowianin był bezapelacyjnie najszybszym zawodnikiem w stawce, dzięki czemu wygrał pierwszy wyścig, a w drugim był czwarty mimo niezawinionej kolizji tuż po starcie, która uszkodziła układ kierowniczy. Co ważniejsze jednak, po zawodach na Hungaroringu Bartek znalazł się na czele tabeli punktowej.

Podczas zawodów w Austrii celem jest utrzymanie lokaty lidera, jednak nie będzie to łatwe zadanie. Po pierwsze, zgodnie z regulaminem, Groszek będzie musiał zabrać do swojego samochodu dodatkowych 40 kilogramów balastu, który przyznawany jest najszybszym kierowcom, aby wyrównać stawkę. Po drugie zaś, Polak nigdy wcześniej nie jeździł po tym torze. Chociaż wcześniej Bartek niejednokrotnie pokazywał, że szybka nauka to jego atut, to jednak nadchodzący weekend będzie stanowił wyzwanie.

Red Bull Ring został zbudowany w latach siedemdziesiątych, choć wtedy znany był jako Österreichring. Nitka jednak szybko zaskarbiła sobie uznanie i wielokrotnie gościła wyścigi Formuły 1, a także innych znaczących cykli. TCR Eastern Europe będzie w ten weekend korzystać z konfiguracji o długości 4326 metrów, na którą składa się 10 zakrętów.

Weekend rozpocznie się w piątek, na który zaplanowano oficjalny trening (14:30). Sobota będzie stała pod znakiem kwalifikacji oraz pierwszego wyścigu, które w terminarzu widnieją kolejno o godzinach 10:25 oraz 16:05. W niedzielę natomiast zostanie rozegrany finałowy wyścig drugiej rundy TCR Eastern Europe, a światła na prostej startowej zgasną o 10:55.

– Fajnie jest rozpoczynać weekend jako lider klasyfikacji generalnej, jednak nie zmienia to mojego podejścia do ścigania. Celem na ten sezon jest walka o najwyższe lokaty i tak będzie też na Red Bull Ringu. Co prawda nie można zapominać o dodatkowych kilogramach w moim aucie, jednak w przeszłości wielu zawodników pokazywało już, że da się wygrywać z balastem na pokładzie. Nigdy wcześniej się tu nie ścigałem, jednak w symulatorze tor mam sprawdzony w każdym możliwym kierunku i muszę przyznać, że nitka całkiem mi się podoba. Mam nadzieję, że w nadchodzący weekend moja sympatia do tego obiektu się jeszcze bardziej zwiększy 😉 – powiedział Bartosz Groszek przed zawodami w Austrii.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Polski zespół Subaru Historic Rally Team na trasach WRC

Już po raz siódmy zespół Subaru Historic Rally Team stanie na starcie Rajdu Mittelrhein (w randze WRC...

Szutrowych zmagań ciąg dalszy – trzecia runda Motul Gravel Cup 2022

W nadchodzący weekend (01-02.07) na terenie obiektu Atlas Ward Speed Academy w Kamieniu Śląskim odbędzie się trzecia...

Zobacz i usłysz P25 + wnętrze [wideo]

Najnowsze dziecko ze stajni prodrive czyli Subaru Impreza P25. W materiale nagranie z przejazdów oraz szczegółowa prezentacja...

Kaprzyk powalczy o podium w świątyni prędkości

Mateusz Kaprzyk gotowy na kolejny wyścig European Le Mans Series w sezonie 2022. Zawodnik ORLEN Team zapowiada...

Przełożona pierwsza runda World RX1e

W nadchodzący weekend miało odbyć się wielkie otwarcie nowego sezonu FIA World Rallycross Championship 2022 na powracającym...

NAJPOCZYTNIEJSZE