VIII SuperOES to powrót na pierwsze miejsce Arkadiusza Kubiaka. O 2.15 sekundy wygrał w czerwcu, w lipcu nie pojawił się w Kielcach, natomiast w sierpniu przyjechał ponownie i tym razem odjechał Przemysławowi Badowskiemu o 3.94 sekundy.
W rywalizacji udział wzięło 108 kierowców, z czego po 5 przejazdach z pomiarem czasu ostatecznie sklasyfikowano 90 uczestników. Od dawna obserwując kieleckie SuperOESy zauważyć można początkowo przeróżne auta w pierwszej dziesiątce generalki (wspominam zawsze Forda Escorta w Dieslu, który pojawiał się na podium), potem kilka lat dominacji użytkowników Mitsubishi Evo… Jak to wychodzi teraz? Pierwszy Lancer w generalce to dopiero Krzysztof Łuszcz na 8 pozycji. W czołówce natomiast BMW, Honda Civic, Subaru i… Renault Megane. Na czwartym miejscu (może jeszcze nie stary;) ale zdecydowanie) wyjadacz kieleckiego obiektu – Grzegorz Waszkowski. Jeździł po tym torze wszystkim, wygrywał Astrą, Clio, Subaru, Mitsubishi… Teraz postawił na przednionapędową bazę z magicznym dopiskiem RS. Trzecie miejsce – Sebastian Kwiecień (Subaru Impreza), drugie – Przemysław Badowski (Subaru Impreza) i pierwsze, wspomniany już Arek Kubiak (Renault Megane).
W klasach pojemnościowych różnorodnie, raz z większą przewagą, a raz walka na sekundy. Najmniej liczna była klasa pierwsza, tylko cztery nazwiska i cztery różne wozy. Idąc od trzeciego miejsca Joanna Kustra (KIA Picanto), drugie – Piotr Kustra (Citroen C1) i pierwsze – Maciej Gębala (Nissan Micra). Stawkę na czwartym miejscu dopełnił Aleksander Kurowski w Volkswagenie Lupo.
Klasa druga, ostatnio dość liczna, na tej rundzie sklasyfikowano w niech 15 załóg. Podium od dołu – Maciej Podlejski (Suzuki Swit), Rafał Cheda (Ford Fiesta) i na szczycie Igor Jorż (Honda Civic).
W klasie trzeciej 18 pozycji i wygrana o włos Kajetana Balcerowskiego (Honda Civic), 0.83 sekundy za nim Mariusz Kalara (Citroen Saxo), a na miejscu trzecim Szymon Szach (Honda Civic)
Czwarta klasa – 27 sklasyfikowanych i 3 Hondy na podium. Karol Twardowski – miejsce trzecie, Marcin Zdanowicz – miejsce drugie, zwycięstwo odniósł Wiktor Bieniek, z przewagą 10.07 sekundy.
Podzielona w tym sezonie klasa V, to V F i V R. Wśród przednionapędówek miejsce trzecie dla Michała Tokarskiego (Hyundai i30), drugie Grzegorz Waszkowski (Renault Megane) i pierwsze – Arkadiusz Kubiak (Renault Megane). W tylnonapędowej stawce powyżej dwóch litrów na miejscu trzecim Rafał Gutkowski (Nissan 370Z), drugim Rafał Szebla (BMW M3), na szczycie podium Tomasz Zagórski (BMW E92).
Puchary w najwyższej klasie – szóstej zgarnęli: Paweł Żeromiński (Subaru Legacy) za miejsce trzecie, za drugie Sebastian Kwiecień (Subaru Impreza) i za pierwsze Przemysław Badowski (Subaru Impreza). W tym samym składzie na podium panowie stanęli po raz drugi, w ramach klasy markowej Subaru. W drugiej klasie markowej – Renault Clio najlepsi to idąc od trzeciego miejsca – Andrzej Podsiadło, Janusz Lelek i Tomasz Długoszewski.
Generalka z podziałem na napęd to:
RWD:
- Tomasz Zagórski (BMW E92)
- Rafał Szebla (BMW M3)
- Rafał Gutkowski (Nissan 370Z)
FWD:
- Arkadiusz Kubiak (Renault Megane)
- Grzegorz Waszkowski (Renault Megane)
-
Wiktor Bieniek (Honda Civic)
Pełne wyniki: