niedziela, 24 stycznia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Wach ucieka, Automobilklub Polski WRT zwycięża!

Wach ucieka, Automobilklub Polski WRT zwycięża!

W 9. tegorocznej rundzie Virtual Rally Championship najszybsi kierowcy wirtualnych rajdówek zmierzyli się na trasach Rajdu Niemiec. Do pokonania przed graczami było 18 odcinków specjalnych, a dużą rolę w walce o czołowe miejsca odegrała również płatająca figle pogoda, przez co odpowiedni dobór opon mógł okazać się kluczem do zwycięstwa. Przy tym wszystkim, niezwykle duża frekwencja w postaci 164 startujących zawodników zapewniła emocjonującą walkę we wszystkich kategoriach!

Nieco sensacyjnie po dwóch pierwszych „oesach” na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej znajdował się Petr Kubovsky (Ford Fiesta WRC). Zawodnik z Czech jednak przez wybranie opon na suchą nawierzchnię stracił ponad pół minuty na 3. odcinku, na którym panowały deszczowe warunki. W tym momencie do głosu doszli dwaj główni kandydaci do tytułu mistrzowskiego, Tomasz Wach i Jurek Bogdanowicz, którzy wybrali opony na mokrą nawierzchnię. Błędu jednak nie ustrzegł się Wach (Citroën C3 WRC), który wypadł z trasy i uszkodził zawieszenie w swoim samochodzie – jednak nie notując dużej straty czasowej. Bogdanowicz (Citroën C3 WRC) wykorzystał błędy swoich rywali i po 3 próbach znajdował się na pozycji lidera z przewagą 4,32s nad Wachem. Kolejny odcinek przyniósł jednak dramatyczne rozstrzygnięcia, Bogdanowicz niedaleko po starcie wypadł z drogi, tracąc ponad 40 sekund. Tym samym Wach miał otwartą drogę do zwycięstwa i ostatecznie wygrał zawody z przewagą 40 sekund nad 2. Bogdanowiczem. Na 3. miejscu zawody ukończył powracający mistrz z 2016 roku – Jakub Masiarek (Hyundai i20 Coupe WRC), pomimo kilku drobnych błędów, pokazał że wciąż jest graczem, z którym należy się liczyć. Za nim, na 4. pozycji wspomniany już wcześniej Petr Kubovsky i Mateusz Przyszlakowski (Hyundai i20 Coupe WRC) na 5. lokacie.

W klasie VRC2 od reszty stawki już na początku rajdu odmeldowała się trójka zawodników – Frajda, Chraścina i Buck. W początkowej fazie zmagań najlepsze tempo narzucił Daniel Frajda (Skoda Fabia R5), jednak na 6. odcinku zaliczył wypadek i odpadł z rywalizacji. Na kolejnych próbach, Mariusz Chraścina (Skoda Fabia R5), który nie ma w tym roku pełnego programu startów, sukcesywnie powiększał przewagę nad Amerykaninem, wyprzedzając ostatecznie rywala o prawie 20 sekund. Tyler Buck (Ford Fiesta R5) na mecie przyznał, że nie podejmował w rajdzie zbędnego ryzyka, mając, po odpadnięciu Frajdy, szansę na znaczne powiększenie przewagi w punktacji. Na najniższym stopniu podium, tracąc już ponad 1 minutę stanął Juan Marzoa (Citroen DS3 R5).

Wśród aut przednionapędowych, w klasie VRC3 piękną walkę o wygraną stoczyli Angel Cobas (Honda Civic R3) i Dawid Perużyński (Honda Civic R3), z której ostatecznie z przewagą 8,02s zwycięsko wyszedł Hiszpan. Na 3. pozycji zawody ukończył lokalny kierowca Mathias Demuth (Peugeot 207 RC R3T), który wyprzedził na mecie o 6 sekund Rafała Majkę (Honda Civic R3), powracającego po przerwie do auta z napędem na jedną oś.

Tymczasem w rywalizacji VRC4 popis utalentowanego zawodnika Oscara Esteveza (Opel Adam R2), który zdominował rajd wygrywając z przewagą ponad 3 minut, wielokrotnie nawiązując również walkę z mocniejszymi autami klasy R3. Na 2. miejscu na metę zmagań dotarł Artur Hazuka (Peugeot 208 R2), osiągając swój życiowy wynik. Podium uzupełnił Mariusz Domanus (Peugeot 208 R2), który o 4 sekundy pokonał niemieckiego kierowcę Marco Salomo (Ford Fiesta R2), wyprzedzając go na ostatniej próbie.

W VWRC Trophy warunki dyktował Otas Plojhar (VW Polo R WRC 2016), wygrywając rywalizację z przewagą ponad 2 minut. Jednocześnie jego wysokie tempo w samochodzie WRC starszej specyfikacji pozwoliło mu na zajęcie 10. miejsca w klasyfikacji generalnej. Na 2. miejscu dojechał Krzysztof Mikiciuk (Ford Fiesta RS WRC 2014), a na 3. pozycji Jakub Marnik (Ford Fiesta RS WRC 2014).

Natomiast w RGT najszybciej trasę rajdu pokonał Henri Rampanen (Porsche 911 GT3 RS 997), wyprzedzając Jozefa Mydliara (Porsche 911 GT3 RS 997 2007).

W klasyfikacji zespołowej swoje pierwsze zwycięstwo w historii startów w VRC wywalczyła ekipa Automobilklubu Polski WRT, dodając do tego także wygraną w klasyfikacji indywidualnej odniesioną przez Tomka Wacha. Pokonali oni różnicą 5 punktów zawodników z drużyn Rookie Rally Team i 2BRally RBR Team, którzy zremisowali ze sobą w walce o 2. stopień podium. Następne spotkanie z najszybszymi kierowcami na wirtualnych odcinkach specjalnych w nadchodzącym Rajdzie Barum.

Tomasz Wach

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień trzeci: Tanak odpada, kara finansowa Ogiera

Toyota Yaris WRC
Mimo, że dzisiejszy etap był wyjątkowy krótki to nie zabrakło kilku ciekawych sytuacji zarówno tych na odcinkach...

Monte Carlo 1995 – zwycięstwo Sainza

Carloz Sainz w 1995 roku wygrywa Rajd Monte Carlo za kierownicą Subaru Imprezy 555. Było to 26...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na...

Kalendarz Pucharu Toru Słomczyn 2021

Znamy już również kalendarz na sezon 2021 dla uczestników Pucharu Toru Słomczyn. Impreza niezmiennie kierowana jest do...

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....