Walimska Zimówka 2025 nabiera kształtów. Walim Rajdowy przygotowuje zmiany

Zimówka
fot. Roman Podfigórny

Ekipa Walimia Rajdowego pracuje już nad inauguracją sezonu 2025. 12. Walimska Zimówka odbędzie się w nowym formacie, zmiany dotyczyć będą wszystkich zawodów MSP Rally Trophy.

Sympatycy widowiskowej jazdy na opis mogą spierać się o to które zawody zasługują na miano oficjalnej „inauguracji” sezonu. W szranki stawać mogą trzy imprezy – austriackie LKW Jannerrallye, kultowe, alpejskie Monte-Carlo oraz… dolnośląska, Walimska Zimówka. Styczniowy rajd organizowany przez Walim Rajdowy od wielu lat przyciąga tłumy kibiców oraz pokaźną stawkę zawodników, stanowiąc premierową odsłonę cyklu Pucharu Sudetów.

Zobacz też: Hołowczyc szuka budżetu na WRC. Ma też europejski plan awaryjny

Wiemy iż Walimska Zimówka powróci na początku przyszłego roku. Dwunastą edycję rajdu czekają jednak istotne zmiany. Prawne roszady oraz mniejsze zainteresowanie sponsorów zmusiło ekipę Walimia Rajdowego do skrócenia rajdu i modyfikacji jego formatu. Włodarze Zimówki proszą o opinię, czy nowa formuła rywalizacji przypadnie do gustu zawodnikom.

Walimska Zimówka w nowym formacie

O planach na przyszłoroczną edycję Walimskiej Zimówki opowiedział Waldemar Kołodziej:

W związku z dużą liczbą Waszych pytań chciałbym przekazać, że planujemy 12. Walimską Zimówkę 2025. Będzie to jednak impreza w wersji „mikro” – powrót do korzeni. Myślimy o imprezie jednodniowej, opartej o jeden podjazd zapoznawczy i trzy podjazdy wyścigowe. Tradycyjnie „patelnie walimskie” pod górę, w stronę przełęczy. Na dzień dzisiejszy mamy pewne kłopoty z bazą rajdu, pracujemy nad tym. Nie chcemy by serwis znajdował się tuż przy trasie, na drodze. Jeśli w Walimiu pojawi się dużo śniegu, zrobi się naprawdę ciasno. Prosimy o komentarze, chcemy wiedzieć czy taka forma imprezy zainteresuje zawodników.

Przeczytaj również: Mistrzowska „ośka” na sprzedaż. Chorbiński żegna się z 208 Rally4

Planujemy jeszcze dwie, inne rundy, zapewne w dość podobnej formie. Nie mamy niestety budżetu na dwa, osobne odcinki. Na razie cykl zostaje przy trzech rundach, choć będziemy jeszcze rozmawiać z Szymonem Mazurem o przyszłorocznym Wikingu. Mamy nadzieję, że rajdy w „wyścigowym” charakterze przypadną Wam do gustu, nie ma niestety „miejsca” i budżetów na to, żeby na Dolnym Śląsku utrzymały się dzisiaj dwa, duże cykle rajdowe…”.

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!