czwartek, 2 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościWalka o tytuły w TOYOTA GR CUP na Slovakia Ring

Walka o tytuły w TOYOTA GR CUP na Slovakia Ring

Uczestnicy markowego pucharu Toyoty stanęli w miniony weekend 22 października przed nie lada wyzwaniem, bo rywalizacja w TOYOTA GR CUP przeniosła się na jeden z najnowocześniejszych torów w Europie – Slovakia Ring, na którym odbywają się liczne profesjonalne międzynarodowe serie wyścigowe.

Tym razem na kierowców czekała prawie 6-kilometrowa nitka toru z bardzo szybkimi zakrętami o zróżnicowanym profilu, wzbogacona o charakterystyczne dla tego obiektu wzniesienia. Slovakia Ring to obiekt przeznaczony dla wyścigowych aut klasy GT3 czy TCR, dlatego kierowcy sportowych aut Toyoty z linii GR zmierzyli się z wyjątkowo trudnym, ale dostarczającym dużo pozytywnych i nowych wrażeń sprawdzianem.

Nowy lider w GR Yaris Cup

Sportowe hot hatche Toyoty nie miały łatwego zadania na przyczepnym asfalcie słowackiego toru. Poprzednie dwie rundy odbywały się w ekstremalnych warunkach pogodowych, w których rajdowy rodowód napędu GR-Four mógł pokazać pełnię swoich możliwości, a GR Yarisy zwyciężyły praktycznie we wszystkich klasyfikacjach.

Tym razem niewielki deszcz w drugiej połowie zawodów nie zniwelował przewagi często ponad dwukrotnie mocniejszych aut GT3 i GT2, które miały ogromny handicap na długich prostych. GR Yarisy jednak w ciasnych partiach nadrabiał swoją lekkością, zwinnością i przede wszystkim świetnymi hamulcami.

Pierwsze trzy miejsca w klasie GR Yaris Cup zajęli:
1. Marcin Zajdel Toyota GR Yaris 2:29,011
2. Artur Czyżykowski Toyota GR Yaris 2:36,803
3. Paweł Jamiołkowski Toyota GR Yaris 2:44,060

Przed finałowym starciem zapowiada się niezwykle wyrównana i zacięta walka w klasie GR Yaris Cup. Każdy punkt będzie się liczył w starciu o zwycięstwo. Szanse na tytuł ma czterech kierowców: Marcin Zajdel, Artur Czyżykowski, Łukasz Witas i Michał Godusławski, a o miejsce na podium walczyć będzie aż dziesięciu kierowców: Sławomir Popczyński, Sławomir Ziółkowski, Maciej Kornaś, Łukasz Cerba, Tymoteusz Paleczny i Paweł Jamiołkowski.

Czas na GR Suprę i GR86

Swój prawdziwy sportowy pazur na słowackim torze mogły pokazać gran turismo GR Supra i sportowe coupe GR86. Model GR Supra z powodzeniem rywalizuje już na światowych torach w klasie GT4 i zgodnie z oczekiwaniami okazał się najszybszym modelem Toyoty na torze. Ireneusz Ludwiniak uzyskał najlepszy czas 2:23,242 i tym samym otworzył rywalizację w klasie GR Open dla modeli Toyoty z linii GR i GRMN.

Osoby, które w miniony weekend przybyły na Slovakia Ring, czekała nie lada gratka. Razem z legendarnymi już GR Yarisem i GR Suprą, na torze pojawił się nowy członek rodziny GAZOO Racing, model GR86. Obok siebie w tych samych zakrętach można było podziwiać walkę trzech członków nowoczesnej serii sportowych aut Toyoty.

Pojedynek MR2

Na torze nie mogło zabraknąć także klasycznych modeli japońskiej marki, które do dziś z powodzeniem ścigają się w wyścigach i rajdach, a w TOYOTA GR CUP mogą rywalizować w specjalnie dla nich stworzonej klasie Race & Fun.

Zwycięstwo w tym starciu odniósł urzędujący mistrz Polski TOYOTA Racing Cup z Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski – Dawid Czarnik w Toyocie MR2 Mk3, pewnie wygrywając wszystkie sesje wyścigowe.

Jan Biegoń w Toyocie MR2 Mk2 drugim miejscem na Slovakia Ringu zapewnił sobie z 54 pkt miejsce lidera w klasie Race & Fun. Przed końcową rundą na Silesia Ringu, ma on jednak zaledwie 4 pkt przewagi nad Maciejem Pawelcem i to prawdopodobnie pomiędzy tymi dwoma kierowcami rozegra się finałowa walka o tytuł. Szanse na podium w Race & Fun mają także: Piotr Maz, Dawid Czarnik i Michał Bilski.

Motoryzacyjny zlot Toyoty

Slovakia Ring czekał 22 października na wszystkich fanów sportowych aut Toyoty, którzy mogli wziąć udział w imprezie GR Zlot. Była to druga odsłona GR Zlotu, tym razem dla miłośników japońskiej marki ze Słowacji. Pierwsza edycja GR Zlotu odbyła się w trakcie inauguracji sezonu TOYOTA GR CUP 2022 – 30 kwietnia na Torze Poznań.

Entuzjaści sportowych hot-hatchy, 2-drzwiowych coupe, gran turismo, czy po prostu usportowionych miejski hatchback-ów, spotkali się na torze w idealnym dla ich samochodów wyścigowym otoczeniu. Nie zabrakło takich ikon JDM jak Celica Mk1, Celica ST185 i ST205, MR2, GT86, czy Supra Mk4.

Zmagania w TOYOTA GR CUP wkroczyły w decydującą fazę. Runda na Słowacji połączona była z ostatnią w sezonie eliminacją Inter Cars Tuning Race Day, co oprócz profesjonalnego motor sportowego obiektu zapewniło także mocną obsadę aut i kierowców.

Punkty wywiezione ze Słowacji mogą okazać się kluczowe przed finałową rundą pucharu TOYOTA GR CUP, która odbędzie się 6 listopada na torze Silesia Ring w Kamieniu Śląskim koło Opola, wspólnie z ostatnią rundą Interia Drive Cup.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Załoga Postawka/Postawka w czołówce Monte-Carlo Historique

Postawka
Jubileuszowy, 25. Rallye Monte-Carlo Historique już za nami. Tegoroczna edycja okazała się wielki sukcesem dla biało-czerwonych. Na...

Prema ogłasza skład LMP2. Rosjanin zamiast Kubicy

Prema ogłasza skład w LMP2
Prema startuje kolejny sezon w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA. W barwach włoskiego sezonu, w którym w ubiegłym...

McRae wystartuje w ERC. Trzecie pokolenie rajdowego klanu

McRae
McRae to nazwisko, którego nie trzeba specjalnie przedstawiać w świecie rajdów. W tym sezonie w Rajdowych Mistrzostwach...

Kalendarz Tarmac Masters 2023

Tarmac
Przed nami ósmy sezon sportowej rywalizacji w ramach cyklu Tarmac Masters. Tegoroczna batalia zyska jednak nowy, istotny...

Partnerstwo z marką Stake gwoździem do trumny Alfa Romeo?

Stake
F1 to ogromny biznes, zaś kwestie sponsoringu czy partnerstwa medialnego to motor napędowy tego sportu. Nic więc...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here