Koniec czekania. Już w nadchodzący weekend 17-19 maja wystartuje siódmy sezon wyścigowego pucharu MINI Coopera – E1GOKART Super S Cup. Inauguracyjna runda tegorocznych mistrzostw odbędzie się na Torze Poznań.
Organizator cyklu, podpoznańska firma DRIVE SQUAD, ponownie zachęca kierowców do rywalizacji w identycznie przygotowanych samochodach MINI Cooper S zarówno w wyścigach sprinterskich E1GOKART Super S Cup, jak i dedykowanej klasie w Mistrzostwach Polski Endurance MPE.
Skuteczność formuły arrive-and-drive potwierdzają co roku wyniki. Co roku mistrzem E1GOKART Super S Cup zostawał inny zawodnik, a rywalizacja o tytuł za każdym razem trwa do ostatniego weekendu wyścigowego – w ubiegłym roku pierwszą dwójkę dzieliły na koniec sezonu cztery punkty, a w MPE tylko jeden.
Więcej ścigania
E1GOKART Super S Cup zaadoptował zmiany w regulaminie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na sezon 2024, w tym zmianę harmonogramu weekendu wyścigowego. Od tego roku podczas każdej rundy zostaną rozegrane trzy biegi – pierwszy o długości 25 minut i kolejne 20- i 15-minutowe.
Podczas inauguracji sezonu w Poznaniu tradycyjne 20-minutowe kwalifikacje zaplanowano na piątek, pierwszy wyścig na sobotę, a dwa pozostałe w niedzielę.
Zawodników startujących w Mistrzostwach Polski Endurance czekają dodatkowo piątkowe kwalifikacje do sobotniego dwugodzinnego wyścigu długodystansowego.
Mocniej i szybciej
Jak co roku, inżynierowie DRIVE SQUAD opracowali i wprowadzili poprawki do wyścigowych MINI Cooperów, które mają poprawić ich osiągi oraz zwiększyć poziom rywalizacji.
Największą nowością w sezonie 2024 są nowe, wyczynowe wałki rozrządu. Ich bardziej agresywny krój, a także mniejsze tolerancje produkcji sprawiają, że silniki będą mogły być wyrównywane do większej mocy niż w poprzednich latach.
Zmieniły się także opony. Od tego roku stawka E1GOKART Super S Cup będzie ścigać się na wyścigowych slickach Yokohama Advan A005, do których opracowania wykorzystano wiele lat doświadczenia marki w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych FIA WTCC.
Ponadto wprowadzono szereg drobnych poprawek, związanych chociażby z układem chłodzenia hamulców. W niektórych pracach uczestniczyła Politechnika Poznańska.
Wszystko to sprawia, że czasy okrążeń uzyskiwane podczas weekendów wyścigowych powinny być najlepsze w historii E1GOKART Super S Cup – już podczas przedsezonowych treningów na Torze Poznań złamana została granica 1:48. Zawodnicy powinni mieć też możliwość utrzymywania najwyższego tempa przez większą liczbę okrążeń.
Znane i nowe nazwiska
Do sezonu 2024 przystąpią zarówno kierowcy mający już doświadczenie w E1GOKART Super S Cup, jak i debiutanci. Wśród faworytów należy wymienić zwycięzcę wyścigów Damiana Stachowiaka czy stającego regularnie na podium Adama Nojmana. Na drugim końcu skali doświadczenia stoi Konrad Miler, który ma za sobą tylko jeden weekend w wyścigowym MINI Cooperze.
Niektórych zawodników zobaczymy tylko w Mistrzostwach Polski Endurance, gdzie każdy samochód musi być obsadzony przez dwuosobową załogę. Do rywalizacji przystąpią tam chociażby mistrzowie E1GOKART Super S Cup Adam Karkuszewski i Adam Dębicki, czy współtwórca kanału Fast Family Michał Jakubek.
Chcesz wystartować? Zgłoś się!
Organizator pozostawia w zapasie kilka wyścigowych MINI Cooperów S dla zawodników, którzy wciąż chcą dołączyć do stawki Mistrzostw Polski. Opcji przystąpienia do rywalizacji jest kilka, zarówno jeśli chodzi o zakup samochodu jak i jego wynajęcie. Więcej informacji jest dostępnych na stronie organizatora.