czwartek, 8 grudnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaDriftWielkie zmiany w Driftingowych Mistrzostwach Polski

Wielkie zmiany w Driftingowych Mistrzostwach Polski

Długo czekaliśmy na podobne informacje. Oficjalnie, czekają nas poważne zmiany w Driftingowych Mistrzostwach Polski. Poza organizatorem, zmieni się regulamin, podział na klasy i charakter organizacji. Przed nami… złote lata biało-czerwonego driftingu? Na taki wyrok jest jeszcze za wcześnie, ale zapowiedzi są… obiecujące!

Kawa na ławę. Cykl Driftingowych Mistrzostw Polski potrzebował natychmiastowych zmian. Sezon 2022 przeszedł praktycznie bez echa, w międzyczasie pojawiło się też kilka wpadek marketingowych i organizacyjnych. W świetle tego jak szybko rozwija się rodzimy drifting, decyzja o „nowym otwarciu” jest konieczna. Zwłaszcza, że minione miesiące pokazały, jak potężna moc drzemie w tym sporcie. Jak na razie wiemy stosunkowo niewiele, wydaje się jednak, iż nowym organizatorem DMP będzie Speed Games, projekt Kuby Przygońskiego.

W krótkich komunikatach medialnych przekazano nam kilka arcyciekawych informacji. Po pierwsze, w przyszłym roku odbędą się jedynie cztery rundy, wyłącznie na polskich torach. W świetle problemów budżetowych i szalejącego kryzysu to rozsądny wybór, który zapewni rywalizację koło w koło, minimalizując „wyścigi budżetowe”. Całkowicie zmieni się również regulamin cyklu. Ten ma w końcu dostosować się do europejskich standardów. Powstanie zatem klasa DMP Pro, DMP Semi Pro (opona o maksymalnej szerokości 225 mm, seryjna i manualna skrzynia biegów) oraz oddzielna klasa płci pięknej. Na trybunach pojawi się też zupełnie nowy, międzynarodowy skład sędziowski. Kluczowy będzie także medialny walor zmian. Imprezom towarzyszyć mają, na razie dość tajemnicze, „Speed Games Supercars Show” czy „Festiwal Motoryzacji”. Wydaje się, że turniej Driftingowych Mistrzostw Polski otworzy się w końcu na nowych kibiców i prawdziwe show, które zapewni sprzedaż biletów.

fot. Rafał Kurek

Idzie nowe?

Kiedy możemy spodziewać się kolejnych informacji? Tego jeszcze nie wiemy, ale uważamy, że warto na nie zaczekać. Cykl mistrzowski powinien być prawdziwą… perłą w koronie, po prostu, sportowym celem każdego zawodnika nad Wisłą. Trzymamy kciuki za to, by Speed Games pomogło wrzucić DMP wyższy bieg, i pokonać problemy w chmurze gęstego dymu!

Komplet informacji o cyklu Driftingowych Mistrzostw Polski znajdziecie na oficjalnej stronie. Powoli przygotowujemy się też do premiery 39. wydania naszego magazynu, w którym to znajdziecie obszerny reportaż z sezonu 2022. Magazyn dostępny będzie w naszym sklepie.

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka. Ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki samochodów podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby przenieść umiejętności z symulatora na prawdziwe tory oraz odcinki specjalne. Najlepiej odnajduje się w roli komentatora, z czym chce związać swoją dziennikarską przyszłość.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Sprinty w F1 2023 – oficjalna lista potwierdzona

Sprinty w F1 2023 odbędą się sześć razy
Sprinty w F1 odbędą się w sezonie 2023 dwa razy częściej. Włodarze Formuły 1 potwierdzili oficjalną listę...

Zandvoort zostaje w kalendarzu F1. Grand Prix Holandii do 2025 roku

Zandvoort pozostaje w F1 do 2025 roku
Zandvoort nadal będzie gospodarzem Grand Prix Holandii. Władze F1 potwierdziły, że holenderski tor zostanie w kalendarzu przez...

Sebastian Vettel wróci do F1? Co będzie robił?

Sebastian Vettel
Sebastian Vettel dopiero kilka tygodni temu pożegnał się z F1 w roli kierowcy. Tymczasem w kuluarach pojawia...

Tor Poznań ugości… wyścigi ciężarówek FIA ETRC

FIA ETRC
To już oficjalna wiadomość. Na Tor Poznań zawitają... wyścigi ciężarówek! Obiekt w wielkopolsce zostanie gospodarzem czwartej rundy...

Maserati odsłoniło Tipo Folgore – swój pierwszy, elektryczny bolid

Stało się. Maserati przeszło już na elektryczną, motorsportową stronę mocy. W Modenie pokazano światu malowanie elektrycznego bolidu...

NAJPOCZYTNIEJSZE