sobota, 31 lipca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Włosi rozpoczęli sezon z Neuvillem i Breenem

Włosi rozpoczęli sezon z Neuvillem i Breenem

Pełen zaciętej walki na każdym z dziesięciu odcinków specjalnych był 44. Rally II Ciocco e Valle del Serchio, który otworzył asfaltową część Rajdowych Mistrzostw  Włoch. Na starcie wśród ponad 36 samochodów klasy R5 i Rally2 pojawili się Thierry Neuville, Craig Breen, Erik Cais czy też Filip Mareš.

Rywalizacja ruszyła w piątkowe popołudnie od zapętlonego odcinka „Ciocco”. Po nim prowadzenie objął Thierry Neuville natomiast drugi Craig Breen wykręcił identyczny czas co Paolo Andreucci (Skoda Fabia Rally2 Evo). Co ciekawe podobnych przypadków, gdzie zawodnicy osiągali identyczne czasy było znacznie więcej. Ze stratą 4.2 s do Belga na metę dotarł Erik Cais (Ford Fiesta Rally2) oraz Alessio Profeta (Skoda Fabia Rally2 Evo). Drugi z Czechów, Filip Mareš jadący Skodą Fabią Rally2 Evo zaczął znacznie wolniej notując dopiero czternasty czas, mając zaledwie 0.1 s przewagi nad piętnastym Fabio Andolfim (Skoda Fabia R5).

Etap drugi rozpoczął się od zwycięstwa duetu Hyundai Motorsport N. Tym razem ok. 7-kilometrowy oes padł łupem Craiga Breena i Paula Nagle, którzy wyprzedzili tylko o 0.2 s drugiego Stefano Albertiniego (Skoda Fabia Rally2 Evo). Giandomenico Basso przesiadający się z Volkswagena Polo GTI R5 do Skody Fabii Rally2 Evo zanotował czwarty czas ze stratą 0.4 s do oesowego podium. Trzeci odcinek, który liczy prawie 15-kilometrów przejeżdża najszybciej Stefano Albertini, który o 1.6 s pokonał Thierriego Neuvilla natomiast o jedną pozycję niżej niż w porównaniu do OS 2 zanotował Damiano De Tommaso (Citroen C3 Rally2), który z czwartym czasem, o 0.9 s zostawił za sobą Basso.

Na kolejnym odcinku po raz kolejny dochodzi do ciekawego rozstrzygnięcia pomiędzy Breenem, a Neuvillem, których tym razem dzieli zaledwie 0.6 s na korzyść byłego zawodnika zespołu MRF Tyres, w którego barwach podczas Rally II Ciocco startuje Paolo Andreucci. Równo sekundę do Belga straci trzeci Fabio Andolfim, natomiast załogi z miejsc 8-11 zmieściły się w zaledwie 0.9 s!

W drugiej dziesiątce czasy zanotowali Cais i Mareš, którzy zdecydowanie odpuścili zacięta rywalizację na rzecz odpowiedniego przygotowania się do nadchodzącej jubileuszowej edycji Kowax Valašská Rally Valmez. Po czwartym odcinku, który zamykał pierwszą pętlę liderem został Neuville, który miał za plecami Albertiniego.

 

44. Rally II Ciocco e Valle del Serchio – druga część sobotniego etapu

Sobotnie popołudnie rozpoczęło się od wyjątkowego rezultatu. Taki sam czas wykręcili podwójni zwycięzcy drugiego przejazdu odcinka „Massa-Sassorosso”, czyli Neuville i Albertini! Po raz pierwszy w pierwszej trójce czas notuję Andrea Crugnola, który Citroena C3 R5 zamienił na Hyundaia i20 R5. Także po raz pierwszy, ale w tym przypadku w TOP 10, znalazł się ósmy Filip Mareš, do którego dziewiąty Alessio Profeta stracił tylko 0.1 s.

Niestety OS 5 okazał się ostatnim dla kilku załóg w tym Craiga Breena, który zakończył włoski start na dachu swojego i20 R5, wypadając z drogi na jednym z prawych zakrętów. Również zajmujący przed tym odcinkiem dwunastą pozycję Marco Pollara (Citroen C3 Rally2) wypadł po za trasę nieszczęśliwie uderzając w przydrożny słup. Szósty i siódmy odcinek padły łupem Neuvilla, który o niecałe cztery sekundy powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej nad Albertinio. Również na OS 6 dzięki trzeciemu wynikowi awans na podium zalicza Andofli, któremu wygrana o 1.8 s nad De Tommaso wystarczyła do wypchnięcia kierowcy Citroena C3 Rally2 z pierwszej trójki. Drugi dzień dobrze kończy Erik Cais, który na 0.4 s zbliżył się do czołowej dziesiątki, zajmując jedenastą pozycję na OS 7.

Foto:Leo Todisco

44. Rally II Ciocco e Valle del Serchio – Niedziela

Trzeciego dnia tym razem już na 79 załóg czekały trzy oesy, które były pokonywane również podczas sobotniego etapu. Niedzielę na 44. Rally II Ciocco e Valle del Serchio najlepiej rozpoczął po raz kolejny Neuville, który wyprzedził Andrea Crugnole. Po raz pierwszy w TOP 10 swój czas zdobył Cais. Reprezentant zespołu Yacco ACCR wykręcił taki sam, dziewiąty rezultat w porównaniu do Thomasa Papieriniego (Skoda Fabia Rally2 Evo).

Wyjątkowo ciasno było w końcówce drugiej dziesiątki gdzie stały bywalec rund ERC, von Thurn und Taxis (Skoda Fabia Rally2 Evo) zajął dwudziestą pozycję tracąc 0.2s do będącego przed nim Antonio Rusce (Skoda Fabia Rally2 Evo). Przedostatni odcinek nie pozostawił złudzeń kto był najszybszym zawodnikiem – Thierry Neuville po raz kolejny wygrał oes, tym razem będąc o 2.9 s przed Basso.

Ostatni OS przyniósł kilka ciekawych rozstrzygnięć. W końcu po kilku próbach, pierwszy czas zanotował Basso, natomiast czwarty był Cais, któremu tylko 1.6 s zabrakło do znacznie doświadczonego Belga z zespołu Hyundai Motorsport N. Przed decydującym odcinkiem Basso tracił zaledwie 0.9 s do trzeciego miejsca. Dzięki pokonaniu Andolfiego na ostatnim odcinku (o 9.7 s), Basso bez większych problemów wskoczył na trzecie miejsce, w której znaleźli się również Stefano Albertini (+22.7s) oraz zwycięzca, czyli Thierry Neuville.

Wyniki 44. Rally II Ciocco e Valle del Serchio TOP 5

  1. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 R5
  2. Albertini/Fappani – Skoda Fabia Rally2 Evo (+22.7s)
  3. Basso/Granai – Skoda Fabia Rally2 Evo (+31.4s)
  4. Andolfi/Savoia – Skoda Fabia R5 (+40.2)
  5. Michelini/Perna – Volkswagen Polo GTI R5 (+1:00.3)

 

Z kolei we włoskim czempionacie triumfował Albertini pokonując Basso o niecałe dziewięć sekund.

Foto:Leo Todisco 

Dominik Reda
Rajdy samochodowe są jego całym życiem. Interesuje go wszystko co z nimi jest związane – ciekawostki, statystyki, historia. W Rally and Race Dominik będzie Wam przybliżał wszystko co związane jest z tą dyscypliną motorsportu.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Ostatnie poprawki w Poznaniu przed MPRC

Dzisiaj w piątek odbyły się ostatnie treningi przed zawodami na nowym torze Rallycross Poznań. Mimo, że obiekt...

Debiut elektrycznej Fabii RE-X1 Kreisel

Fabia RE-X1 Kreisel stała się oficjalnie pierwszym, w pełni elektrycznym samochodem rajdowym, który ukończył imprezę o randze...

Super Sprint + STOMIL – 25.07.2021 – video + wyniki

Super Sprint
 + STOMIL o Puchar Burmistrza Miasta Pilzna stał pod znakiem zapytania ze względu na małą ilość chętnych,...

Tor Rallycross Poznań, pierwsze wrażenia widza

Na ten dzień czekaliśmy bardzo długo. Premiera nowego toru rallycross w Poznaniu złapała opóźnienie przez epidemię o...

Vlog Miko Marczyk – testy przed Rajd Di Roma Capitale 2021

Vlog Miko Marczyk
„Przy około 185 km/h, na piątym biegu , auto zmieniło nam trochę dźwięk...” - to słowa Miko...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...