czwartek, 11 sierpnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościWLTA & WLR rozpoczęło sezon 2014!

WLTA & WLR rozpoczęło sezon 2014!

WLTA & WLR rozpoczęło sezon w naprawdę wielkim stylu – na starcie stawiło się aż 94 załogi, a w rozmowie z organizatorami wyszło, że zgłoszeń było znacznie, znacznie więcej, lecz w trosce o płynność i jakość imprezy część z nich musiała być po prostu odrzucona. Trasa była niesamowicie szybka i kończyła się na tzw. hopie – efektem czego zdecydowana większość aut po przejechaniu mety z fotokomórek wyskakiwała w powietrze. Ciekawym elementem była również ciasna szykana znajdująca się przed nią, która wymagała od kierowców umiejętności ostrożnego lawirowania między dwiema beczkami.

IMG_2681

Początkowo warunki nie były zbyt sprzyjające – panujące wszędzie zimno oznaczało, że opony ciężko będzie dogrzać (tym bardziej te typu slick), lecz w miarę przebiegu zawodów zdecydowanie się ociepliło – w okolicach południa temperatura sięgała 9 stopni, a tor był suchy, pozwalało to więc na zdecydowanie szybszą i efektywniejszą jazdę. Biorąc pod uwagę, że zawody odbywały się w styczniu – można to wręcz uznać za anomalię pogodową (choćby z tego tytułu, że rok temu w tym samym miejscu była gruba warstwa śniegu). To jednak dało możliwość podziwiania szybkiej, sportowej jazdy okazałej ilości kibiców, która przybyła na miejsce.

IMG_1953

Od tej edycji zawodów została użyta zupełnie nowa klasyfikacja pojazdów – zmiany obejmują m.in. sprawiedliwszy podział dla aut z małą pojemnością (ukłon w stronę właścicieli Cinquecento/Seicento) oraz specjalną klasę SUBARU. I tak w klasie MINI na podium stanęli Jarosław Witkowski w Fiacie Seicento, Jerzy Drzymuchowski w „Maluchu” 126p oraz Szymon Wierzyk w Fiacie Cinquecento (w różnej kolejności, zależnie od klasyfikacji). Należy zaznaczyć, że w time attack’u różnica między tymi kierowcami była marginalna, co oznacza że wszyscy trzej poradzili sobie naprawdę świetnie.  W klasie MINI PLUS w obu rankingach pierwsze miejsca zajęli kolejno Grzegorz „Maksu” Maksymowicz w Hondze Civic, Rafał Jasiński w Fordzie KA i Marcin Pasek w Suzuki Swift. W klasie COMPACT wg obu klasyfikacji na podium stanęli kolejno Łukasz Lachtera, Mirosław Gądek oraz Przemysław Urniaż – wszyscy trzej w Hondach CRX. W klasie PROFI w time attack’u pierwsze miejsce zajął Karol Zajączkowski w Renault Clio II, drugie natomiast Sebastian Oleksy w BMW 323ti – w klasyfikacji rajdowej Panowie ci zamienili się lokatami. W obu rankingach miejsce trzecie wywalczył Bartek Koprowski w Oplu Astrze GSI. W klasie POWER time attack bardzo nieznacznie wygrał Sławomir „Virnik” Jarek, drugie miejsce zajął Paweł Grabowski – w WLR nastąpiła zamiana miejsc i Paweł wskoczył na pierwsze. W obu klasyfikacjach miejsce trzecie wywalczył Jan Grabowski. Wszyscy trzej zawodnicy startowali w BMW M3 E36. W najmocniejszej klasie OPEN (auta z napędem na cztery koła) pierwsze miejsce w obu klasyfikacjach zajął Karol Kundicz w Mitsubishi Lancerze EVO9, drugą pozycję zajął Tomasz Śliwa w klasycznej Subaru Imprezie Type RA, trzecią lokatę natomiast wywalczył Tomasz Kwiędacz – również w EVO9.

IMG_2144

Nowy sezon rozpoczął się z wielkim hukiem, miejmy tylko nadzieję, że frekwencja będzie tak samo dopisywała na każdych następnych zawodach – wtedy będziemy mieć okazję do podziwiania jeszcze bardziej zaciętej walki o puchar Wrocławskiej Ligi Time Attack i Wrocławskiej Ligi Rajdowej!

Klasyfikacja WLR:

Klasa : MINI

1 Jarosław Witkowski Fiat Seicento 11:00.422

2 Jerzy Drzymuchowski Fiat 126 11:06.674 +6.252

3 Szymon Wierzyk Fiat Cinquecento 11:07.198 +6.776

Klasa : MINI PLUS

1 Grzegorz „Maksu” Maksymowicz Honda Civic 10:33.486

2 Rafał Jasiński Ford KA 10:51.070 +17.584

3 Marcin Pasek Suzuki Swift 11:15.459 +41.973

Klasa : COMPACT

1 Łukasz Lachtera Honda CRX 10:04.400

2 Mirosław Gądek Honda CRX 10:13.865 +9.465

3 Przemysław Urniaż Honda CRX 10:22.250 +17.850

Klasa : PROFI

1 Sebastian Oleksy BMW 323ti 10:01.324

2 Karol Zajączkowski Renault Clio 10:04.585 +3.261

3 Bartek Koprowski Opel Astra GSI 10:11.815 +10.491

Klasa : POWER

1 Paweł Grabowski BMW M3 9:37.423

2 Sławomir “Virnik” Jarek BMW M3 9:48.873 +11.450

3 Jan Grabowski BMW M3 9:54.009 +16.586

Klasa : OPEN

1 Karol Kundicz EVO9 9:36.183

2 Tomasz Śliwa Subaru Impreza STI 9:41.843 +5.660

3 Tomasz Kwiędacz EVO9 9:43.762 +7.579

Klasyfikacja WLTA wg klas:

Klasa : MINI

1 Szymon Wierzyk Fiat Cinquecento 2:10.163

2 Jarosław Witkowski Fiat Seicento 2:10.619 +0.456

3 Jerzy Drzymuchowski Fiat 126 2:11.616 +1.453

Klasa : MINI PLUS

1 Grzegorz „Maksu” Maksymowicz Honda Civic 2:05.429

2 Rafał Jasiński Ford KA 2:09.401 +3.972

3 Marcin Pasek Suzuki Swift 2:11.737 +6.308

Klasa : COMPACT

1 Łukasz Lachtera Honda CRX 1:59.438

2 Mirosław Gądek Honda CRX 2:00.481 +1.043

3 Przemysław Urniaż Honda CRX 2:00.839 +1.401

Klasa : PROFI

1 Karol Zajączkowski Renault Clio 1:57.886

2 Sebastian Oleksy BMW 323ti 1:59.302 +1.416

3 Bartek Koprowski Opel Astra GSI 1:59.518 +1.632

Klasa : POWER

1 Sławomir “Virnik” Jarek BMW M3 1:54.335

2 Paweł Grabowski BMW M3 1:54.569 +0.234

3 Jan Grabowski BMW M3 1:56.546 +2.211

Klasa : OPEN

1 Karol Kundicz EVO9 1:52.387

2 Tomasz Śliwa Subaru Impreza STI 1:53.835 +1.448

3 Tomasz Kwiędacz EVO9 1:54.026 +1.639

Generalna klasyfikacja WLTA:

1 Karol Kundicz EVO9 1:52.387

2 Tomasz Śliwa Subaru Impreza STI 1:53.835 +1.448

3 Tomasz Kwiędacz EVO9 1:54.026 +1.639

IMG_1867

IMG_1875

IMG_1929

IMG_1972

IMG_2101

IMG_2257

IMG_2441

Pełna Galeria

tekst i fot.: Konrad Oszczepalski

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Pasja do motoryzacji na wyciągnięcie ręki

Prosty przepis na wspaniały spot i to jeszcze cykliczny. To efekt pracy lokalnego stowarzyszenia, które przez 10...

OPEL Astra F 1994 rok, 5 drzwi- 260 km/h [wideo]

OPEL Calibra Turbo 260 kmh
OPEL Astra F, kolor bordowy, styl dziadkowy. "Przy 290 na godzinę na autostradzie niemieckiej auto się zachowuje...

Track Masters 2022 Tor Poznań – wyniki

Za nami piąta runda cyklu Track Masters. Tym razem zawodnicy Central Europe Time Attack wrócili do domu,...

Nowy, elektryczny rekord okrążenia na Nordschleife!

Oficjalnie, Nordschleife zyskało nowego, elektrycznego króla! Lars Kern, kierowca rozwojowy Porsche pobił rekord okrążenia "zielonego piekła'' wśród...

25. Grand Prix Sopot – Gdynia Harmonogram GSMP

Przed nami wyjątkowe Jubileuszowe 25. Grand Prix Sopot – Gdynia czyli Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski nad morzem....

NAJPOCZYTNIEJSZE