wtorek, 6 czerwca, 2023
Strona głównaAktualnościWolff potwierdza odejście Mercedesa od koncepcji „zero sidepod”

Wolff potwierdza odejście Mercedesa od koncepcji „zero sidepod”

Toto Wolff przyznał, że koncepcja samochodu Mercedesa określana mianem „zero sidepod” zostanie porzucona przez jego zespół, a w Brackley aktualnie trwają prace nad zmianami, które mają przybliżyć jego ekipę pod względem tempa do Red Bulla i Aston Martina.

Koncepcja zero sidepod została wprowadzona w zeszłym roku przez niemieckiego producenta i z założenia miała być czymś wyjątkowym, co trudno będzie skopiować przez rywali, a sam zespół Mercedesa miał mieć sporą przewagę nad rywalami.

Ubiegłoroczna konstrukcja W13, która zapewniła jedynie pojedyncze zwycięstwo na Interlagos miała być rozwijana również w tym tegorocznym sezonie Formuły 1, ale już po drugim Grand Prix Toto Wolff potwierdził, że ta filozofia okazała się błędna i nie przynosi wymiernych korzyści. W efekcie Mercedes już pracuje nad poprawkami i zmianą konstrukcji, która bardziej będzie przypominać Red Bulla i Astona Martina: „Jeśli spojrzysz na Red Bulla, to są po prostu szybcy. [Ale] myślę, że lepiej rozumiemy samochód i optymistycznie patrzę w przyszłość. Musimy tylko umieścić to w innym oknie” – skomentował szef zespołu Mercedesa dla Sky Sport F1. „Zmienimy karoserię samochodu, sposób działania podłogi, wszystkie te rzeczy – z mechanicznego punktu widzenia patrzymy na pewne obszary. Zespół w Brackley jest po prostu na wyczerpaniu”.

Fot. Mercedes-Benz

„W zeszłym roku skoncentrowaliśmy się w jednym kierunku i chcieliśmy, aby to zadziałało. Udało się i było coraz lepiej. Ale teraz wchodząc w ten rok naprawdę zdaliśmy sobie sprawę, że to ślepa uliczka. Takie są fakty i teraz wszyscy o tym wiedzą, więc zawróciliśmy i szybko uciekamy z tej ślepej uliczki. Widzimy ich [Red Bulla i Astona Martina z przodu], w tej chwili są po prostu daleko”.

Wolff zapytany, czy aktualizacje W14 będą faktycznie wzorowane na koncepcji dwóch aktualnie czołowych zespołów stawki F1 dość wymijająco odpowiedział: „Nie wiem, można to nazwać koncepcją Red Bulla lub Astona Martina. Ale na koniec, gdyby wyglądał jak piętrowy autobus, zrobilibyśmy to, gdyby był szybki”.

Szef Mercedesa powiedział również, że nie ma podstaw, aby nie móc się wzorować na koncepcji Red Bulla, ale: „[Mogą] umieścić małą naklejkę [na samochodzie] Red Bull, jeśli tak chcą. Chodzi tylko o surową wydajność. Nie mamy dogmatów na temat tego, kto to wynalazł”.

Austriak dodał na koniec, że nie jest to takie proste, aby z wyścigu na wyścig wprowadzić nową koncepcję, ale jego zespół wykonuje duże kroki na przód, aby tego dokonać: „Myślę, że w tej chwili robimy wielkie słoniowe kroki, idąc naprzód. Minie dużo czasu, zanim staniemy się na tyle silni, by rzucić wyzwanie Red Bullowi, ale powrót do gry to super zabawa”.

Dariusz Szymczak
Sensei na macie i senpai w środowisku Formuły 1. Nikt mnie nie przekona, że czerwony nie jest najszybszym kolorem na świecie.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Zwycięski finał Damiana Litwinowicza – Portugalia ERX

Zapraszamy na pełną relację z finałowego wyścigu Mistrzostw Europy Rallycross na torze Montalegre w Portugalii. Damian Litwinowicz...

Cenne punkty za 4. miejsce Rajdzie Podlaskim

Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski zaprezentowali bardzo dobre tempo podczas 42. Rajdu Podlaskiego, zajmując 4. miejsce w...

Kajetanowicz i Szczepaniak stają na podium WRC2 w Rajdzie Sardynii

Świetny debiut w nowym samochodzie rajdowym zaliczyli Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy rywalizowali w ostatnich dniach...

Damian Litwinowicz wygrywa 2 rundę ERX w Portugalii

Damian Litwinowicz zapisuje na swoje konto kolejną rundę Mistrzostw Europy Rallycross. Polak tryumfuje na Portugalskim torze Montalegre....

42 Rajd Podlaski 2023 | ACTION by MotoRecords.pl

Grzegorz Grzyb i Adam Binięda wygrywają 42. Rajd Podlaski
42. Rajd Podlaski wygrała załoga Grzegorz Grzyb i Adam Binięda. Zobaczcie jak rywalizacja podczas 3 rundy RSMP...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here