WRC 2022: 11 hybryd w Monte Carlo

1024
grafika facebook.com/Top-Passion-Rallye

75 załóg zgłoszonych do pierwszej rundy WRC, rajdu Monte-Carlo. Na liście startowej znalazło się 11 aut hybrydowych w królewskiej klasie WRC oraz 20 samochodów w klasie WRC2.

Poznaliśmy listę startową pierwszej rundy Word Rally Championship, czyli Rajdu Monte-Carlo. Alpejski klasyk wystartuje już 20 stycznia, a zakończy się 23 stycznia. Rajd Monte-Carlo odbywać się będzie po raz 90-ty, natomiast po raz pierwszy w historii WRC wystartują w nim auta napędzane silnikiem spalinowym oraz elektrycznym. Auta hybrydowe wystawią trzy zespoły fabryczne: Toyota, Hyundai oraz Ford. W najwyższej, królewskiej klasie WRC – Rally1 zobaczymy aż 11 samochodów.

WRC 2022: 11 x Rally1

Mistrzowie świata Toyota Gazoo Racing przygotowała aż cztery Yarisy GR Rally1, w których zobaczymy między innymi ośmiokrotnego mistrza świata Sebastiana Ogiera. Na prawym fotelu Ogiera zasiądzie Benjamine Veillas. Będzie to ich pierwszy wspólny start po odejściu na emeryturę dotychczasowego pilota Ogiera – Juliena Ingrassii. W pozostałych autach Toyoty zasiądą: Elfyn Evans i Scott Martin, Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen oraz Takamoto Katsuta i Aaron Johnston.

Ośmiokrotny Mistrz Świata WRC Sebastian Ogier / fot. wrc.com

Na najstarszy rajd świata M-Sport przywiezie cztery hybrydowe auta. Ford zalicza dwa debiuty jednocześnie. Pierwszy debiut to Puma Rally1, czyli auto zbudowane na bazie konstrukcji, która jeszcze nie startowała w rajdach. Drugi debiut to oczywiście hybryda. Fordem pojedzie dziewięciokrotny mistrz świata Sebastien Loeb, który wraca do WRC na kilka rund. Francuz pożegnał się jednak z dotychczasowym pilotem Danielem Eleną, który zakończył karierę. Obaj sportowcy razem przejechali aż 180 rajdów. Na prawym fotelu zasiądzie Isabelle Galmiche. Pozostałymi trzema Pumami pojadą: Craig Breen i Paul Nagle, Adrien Fourmaux i Alexandre Coria oraz Gus Greensmith i Jonas Andersson.

Debiutujący w WRC Ford Puma Rally1 / fot. wrc.com

Hyundai Motorsport z kolei jako pierwszy pochwalił się oklejeniem samochodów na tegoroczny sezon WRC. Najnowsze malowanie tego teamu możecie zobaczyć TUTAJ. Popularny koreański producent przywiezie do Francji trzy Hyundaie i20N Rally1. Pojadą nimi: Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, Ott Tanak i Martin Jarveoja oraz Oliver Solberg i Elliott Edmondson.

Hybrydowy Hyundai i20N Rally1 / fot. hyundai.com

WRC2: na starcie dwadzieścia załóg

Bardzo ciekawie zapowiada się rywalizacja w klasie WRC2, do której zgłoszono aż dwadzieścia samochodów Rally2. Nie zabraknie obrońcy tytułu Andreasa Mikellsena, który pojedzie Skodą Fabią Rally2 z nowym pilotem Torsteinem Eriksenem. Fabią pojedzie również Nikolay Gryazin i Konstantin Aleksandrow. Kolejna Skoda kierowana będzie przez byłego mistrza Europy, Chrisa Ingrama pilotowanego przez Rossa Whittocka.

Chris Ingram przechodzi do WRC2 na 2022 r. / fot. wrc.com

Erik Cais to kolejny kierowca przechodzący z ERC do WRC2. Jego auto możecie zobaczyć TUTAJ. Młodego Czecha pilotował będzie Petr Tesinsky. Amerykańska załoga Sean Johnston/Alexander Kihuriani pojedzie Citroënem C3.

Sean Johnston powraca do WRC2 w Citroenie C3 / fot. wrc.com

W WRC3 szału nie ma 

W klasie WRC3 pojadą produkowane w Polsce trzy Fordy Fiesta Rally3, czyli mistrz świata juniorów Sami Pajari pilotowany przez Enni Malkonena, Enrico Brazzoli i Manuel Fenol oraz Jan Cerny i Petr Cernohorsky.

Mistrz Europy Juniorów Sami Pajari / fot. wrc.com

Pełna lista zgłoszeń: TUTAJ