WRC: „Mr. Hollywood Jr” zaprezentował barwy na sezon 2025?

WRC
fot. Oliver Solberg - oficjalny profil Facebook

Oliver Solberg wybrał się na kolejny trening przed Monte-Carlo, premierową rundą WRC. Wygląda na to, iż Szwed zaprezentował światu swoje nowe „malowanie” na motorsportowy sezon 2025.

Na początku grudnia Oliver Solberg poinformował swoich fanów, iż wraz z końcem sezonu 2024 zakończył współpracę ze Skoda Motorsport oraz Toksportem. Szwed zdecydował się na zmianę „barw klubowych” i transfer do Toyoty, trafiając pod skrzydła Printsport Racing. Stajni, którą w ostatnich miesiącach reprezentował nowy mistrz grupy WRC2, Sami Pajari.

Zobacz też: Orlen żegna się z Formułą 1. Co ze wsparciem polskich zawodników?

Szwed od razu zabrał się do pracy, zaliczając intensywny program testów GR Yarisa Rally2. Syn rajdowego mistrza świata 2003 zaczął od kilkudniowej rozgrzewki w Alpach – najpierw na przełęczy Col de Mans, następnie w okolicy Saint-Sebastien. W ostatnich dniach Oliver powrócił do Francji, by „rozgrzać” się przed premierową rundą WRC, Rajdem Monte-Carlo.

Treningowi Solberga towarzyszyły kamery Passats de Canto. Do tej pory Szwed korzystał z szarego, matowego egzemplarza Toyoty. Do Saint Michel les Portes dotarła jednak znacznie barwniejsza, oklejona wersja rajdówki. Wygląda na to, iż Oliver zdradził swoje nowe barwy.

W telegraficznym skrócie – nowy nabytek Printsport Racing pozostał przy młodzieżowym i chaotycznym stylu. Większość karoserii pokryta jest małymi wzorami, znajdziemy tam na przykład okulary, księżyc, kubek, nuty, płomienie, dynię i gwiazdy. Maska zarezerwowana jest dla głównego sponsora, marki Monster Energy. Logo napoju energetycznego znalazło się również na zderzakach. Na bokach umieszczono emblemat Quadrant – zespołu i marki odzieżowej założonej przez Lando Norrisa, „etatowego” zawodnika Mclarena w Formule 1. Wydaje się, iż projekt nie został jeszcze skończony, a Szwed może nas mocno zaskoczyć.

PS: warto obejrzeć powyższy film w całości. Oliver naprawdę genialnie „powozi” Yarisem!

Solberg
fot. Oliver Solberg – oficjalny profil Facebook

Oliver Solberg – nowy wóz, te same cele

Oliver wystąpił w zeszłym roku w dziesięciu rundach Mistrzostw Świata, punktując w ośmiu zawodach. Szwed trzykrotnie stawał na najwyższym stopniu podium – w domowym rajdzie Szwecji, na Łotwie oraz w Rajdzie Finlandii. Dołożył do tego drugie miejsce w Kenii i Polsce. Jedyną, poważniejszą „wpadką przy pracy” była Portugalia (dachowanie na OS „Montim”). Warto nadmienić, iż Solberg zaliczył jeden, dodatkowy start w ERC. Szwed po raz drugi z rzędu zwyciężył w Rajdzie Skandynawii, pokonując Mikko Heikkilę oraz Haydena Paddona.

Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków

Mimo znakomitego tempa, Solberg musiał zadowolić się srebrem WRC2. Tytuł powędrował do jego poprzednika w ekipie Printsportu – Samiego Pajariego. Losy mistrzowskiego pasa ważyły się aż do finałowej rundy – Rajdu Japonii. Obywatel Finlandii musiał przeciąć metę, meldując się przynajmniej na drugim miejscu. Cel udało się zrealizować, Pajari wyprzedził Solberga o trzy „oczka”. Podium grupy WRC2 uzupełnił kierowca Citroena, Nikolay Gryazin.

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!