Rajd Śląska 2023 okazał się prawdziwą emocjonującą przygodą dla fanów rajdów samochodowych, a zwycięstwo należało do załogi Kacpra Wróblewskiego i Kuby Wróbla z zespołu ORLEN Team.
Piątek, Dzień 1 – Ceremonia Startu i pierwszy odcinek miejski
Rajd rozpoczął się w piątek, 8 września, od uroczystej ceremonii startu w Katowicach. Tłumy kibiców zgromadziły się pod katowickim Spodkiem, by śledzić emocjonujące rozpoczęcie rywalizacji. Na czterokilometrowym odcinku miejskim Kacper i Kuba wykazali się dużymi umiejętnościami, zdobywając drugi czas i dając dowód swojej doskonałej formy.
Sobota, Dzień 2 – Trzy odcinki specjalne i niespodziewane wydarzenia
Sobota była dniem pełnym wyzwań, gdyż zawodnicy mieli do pokonania trzy odcinki specjalne, jechane dwukrotnie oraz odcinek pod Stadionem Śląskim w Chorzowie. Szczególnie interesującym aspektem tego dnia był brak możliwości serwisowania samochodów między odcinkami specjalnymi, co stawiało dodatkowe wyzwanie przed załogami. Pomimo tego Kacper i Kuba wygrali aż trzy z siedmiu sobotnich oesów, a na dwóch osiągnęli drugi czas.
Niestety, na przedostatnim odcinku sobotniego dnia doszło do uszkodzenia przewodu hamulcowego, przez co załoga spadła z pozycji lidera rajdu na trzecie miejsce.
Niedziela, Dzień 3 – Wspaniała pogoń i zwycięstwo
W niedzielę, startując z 8.3 sekundową stratą do liderów rajdu, Kacper i Kuba pokazali prawdziwą determinację i wolę walki o wygraną. Tego dnia byli nie do zatrzymania, wygrywając na wszystkich czterech odcinkach specjalnych, włączając w to dodatkowo punktowany odcinek Power Stage. To pozwoliło im odrobić straty i finalnie zwyciężyć w całym rajdzie. Podsumowując rajdowy duet na 10 z 12 odcinków rajdu plasował się na oesowym podium, w tym 7 razy był najszybszy.
Kacper podzielił się swoimi emocjami: „To był niesamowity weekend. Niestety w sobotę, kiedy to wyszliśmy na prowadzenie w rajdzie, z dość sporym zapasem, na przedostatnim odcinku straciliśmy hamulce. Udało nam się dojechać do mety obu odcinków, ale straciliśmy pozycję lidera. Niedziela – trzeci dzień rajdu, to była niesamowita pogoń ale w granicach rozsądku. Bardzo się cieszę, że mamy bardzo dobre tempo. Każdy oes to była wielka przygoda. Jeśli chodzi o odcinki na rajdzie to były fenomenalne. Brawa dla organizatorów imprezy, bo w tym roku każdy oes był wyśmienity – typowo rajdowy. Bardzo dziękuję naszym partnerom: Grupa ORLEN, RMF FM, Miasto i Gmina Myślenice, Overcrest – Sim & Rally School Center, oraz całemu zespołowi XIQIO Racing za wykonaną pracę, jak również wam kibicom za doping, nie tylko dla naszej, ale i innych załóg. Naprawdę było was tak wielu, że radość z jazdy dla każdego z nas była jeszcze większa. Do zobaczenia na rajdzie Wisły!”.
Kuba Wróbel dodał: „Fantastyczny rajdowy weekend za nami. Od samego początku narzuciliśmy wysokie tempo i mimo tego, że nie wszyscy się z tym zgadzają, to my byliśmy najszybsi na trasach Rajdu Śląska, o czym zresztą mówią same wyniki. Dziękujemy partnerom, kibicom oraz naszym rodzinom. Do zobaczenia!”.
Następne wyzwanie – Rajd Wisły
W ostatni weekend września Kacper i Kuba wezmą udział w Rajdzie Wisły. To wyjątkowe wydarzenie szczególnie dla Kacpra, ponieważ jest to jego rodzinne miasto, a serwis usytuowany będzie praktycznie w centrum Żywca, pod Amfiteatrem. Na zawodników czeka 11 odcinków specjalnych i ponad 124 km ścigania.
Rajd Śląska 2023 – klasyfikacja końcowa:
1. Wróblewski/Wróbel (Škoda Fabia Rally2 Evo) 1:28:30,8 s
2. Byśkiniewicz/Siatkowski (Škoda Fabia Rally2 Evo) +5,1 s
3. Szeja/Szeja (Hyundai i20 R5) +7,5 s
4. Grzyb/Binięda (Škoda Fabia Rally2 Evo) +35,8 s
5. Płachytka/Fiołek (Škoda Fabia Rally2 Evo) +45,0 s
6. Kołtun/Pleskot (Ford Fiesta R5 MkII) +1:06,0 s
7. Terlecki/Marczewski (Škoda Fabia Rally2 Evo) +2:32,1 s
8. Sobczak/Pawłowski (Porsche 911 GT3) +3:52,6 s
9. Kwiatkowski/Kozdroń (Škoda Fabia Rally2 Evo) +4:00,7 s
10. Kowalczyk/Hryniuk (Peugeot 208 Rally4) +6:24,5 s