„Wróblewski/Spentany z kompletem punktów”

Kacper Wróblewski i Jacek Spentany nie mogli lepiej rozpocząć nowego sezonu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zawodnicy startujący Peugeotem 208 R2 odnieśli zwycięstwo w klasyfikacji generalnej 2WD i najmocniej obsadzonej klasie 4. Po zaciętej rywalizacji do ostatniego kilometra, wygrali o 1,5 sekundy z drugą na mecie załogą. Dzięki zwycięstwu w całym rajdzie i na Power Stage zawodnicy wyjechali ze Świdnicy z kompletem punktów.

 IMG_0333

Kacper Wróblewski: Jestem bardzo zadowolony z przebiegu rajdu. Stoczyliśmy niesamowitą walkę z Jackiem Jureckim i Michałem Trelą! Zaczęliśmy zmagania dość spokojnie i świadomie przegraliśmy pierwszy oes. Następnie z kilometra na kilometr zwiększaliśmy tempo – podobnie jak konkurencja. Niesamowite było to, że wymienialiśmy się z Jackiem prowadzeniem praktycznie co odcinek, co z pewnością dostarczyło kibicom sporo emocji. Na starcie do ostatniego oes’u mieliśmy stratę ponad 2 sekundy i planowałem pojechać spokojnie, nie ryzykując. Jednak na spadaniu w Michałkowej zmieniłem zdanie i postanowiłem zaatakować. Jazda sprawiała mi tak niesamowitą przyjemność, że musiałem przyspieszyć i powalczyć o pierwsze miejsce. Udało się i zakończyliśmy rajd jako zwycięzcy! Niemniej jednak to dopiero początek sezonu a przed nami jeszcze sporo pracy by nasze tempo było jeszcze lepsze i pewniejsze. Z tego miejsca chciałbym podziękować Łukaszowi Habajowi oraz całej ekipie Rallytechnology za przekazaną wiedzę i możliwość rozwoju! Cieszę się, że razem z naszymi partnerami: Wirtualna Polska, eSky Polska, Rallytechnology oraz RMF FM wyjechaliśmy ze Świdnicy z kompletem punktów.

 IMG_0687

Jacek Spentany: Wspaniałe, niesamowite otwarcie sezonu z dużą domieszką pozytywnych emocji do mety ostatniego odcinka specjalnego. Zwycięstwo zapamiętamy szczególnie, gdyż po tak zaciętej walce z Jackiem Jureckim i Michałem Trelą szampan na mecie smakował wyśmienicie. Ogromna radość i emocje trzymały mnie do ostatniego posiłku po parku zamkniętym. Musiałem zjeść na stojąco bo nie mogłem usiedzieć na miejscu 😉 Przed rajdem wspominaliśmy też starty z Łukaszem Habajem i Piotrem Wosiem, podczas których mieliśmy różne przygody na trasach wokół Świdnicy. Zawsze coś się działo! Przypomina mi się rok 2006 w Pucharze Peugeota, kiedy to mieliśmy z Łukaszem awarię pompy paliwa pierwszego dnia i odrabialiśmy straty w drugi dzień. Wygraliśmy rywalizację w pucharze po mocnym ataku na ostatnim oes’ie. Tym razem nie ryzykowaliśmy aż tyle z Kacprem, choć oczywiście nie było wolno o czym świadczą dwa utracone lusterka. Dziękujemy Jackowi i Michałowi za walkę, kibicom za doping przy trasie oraz wszystkim za ogrom miłych słów i dużą ilość pozytywnej energii! Cieszy nas, że podobała Wam się nasza jazda. Również podziękowania dla zespołu za przygotowanie auta oraz szpiegów, którzy wyłapali wszystkie niespodzianki na trasie. Na laurach nie spoczniemy i czeka nas dalsza praca, m.in. nad szczegółami, lepszym poznaniem samochodu. Do zobaczenia na Rajdzie Dolnośląskim!

 IMG_0720

Kolejna runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski już za miesiąc w dniach 18-20 maja – Rajd Dolnośląski. Z pewnością na liście startowej zobaczymy również załogę Kacper Wróblewski/Jacek Spentany, która zapowiedziała starty w całym cyklu.

 IMG_0851

Więcej informacji:

Wyniki rajdu oraz strona internetowa organizatora – 46. Rajd Świdnicki-KRAUSE: http://www.rajdkrause.pl/

Fanpage Kacpra Wróblewskiego: https://www.facebook.com/wrobelrally

 IMG_1058

Zapraszamy do kibicowania,

Kacper Wróblewski, Jacek Spentany

Informacje o zawodnikach:

Kacper Wróblewski – kierowca rajdowy

Swoją karierę rozpoczął w 2007 r., kiedy to zakupił pierwszy samochód – Fiata Seicento. Początki to okres intensywnej nauki z Piotrkiem Wosiem, Łukaszem Habajem i Jackiem Spentanym oraz z Tatą – Wojtkiem Wróblewskim. W 2008 r. i 2009 r. Kacper z sukcesami startował w wyścigach górskich, w cyklu KW Berg Trophy. W 2010 r. zamienił „wyścigowe” odcinki na rajdowe. Od tamtej pory z powodzeniem walczył o jak najwyższe lokaty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski. W 2014 r. z sukcesem zadebiutował w najwyższej lidze – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Poza sportem motorowym osiągał duże sukcesy jako członek Kadry Narodowej w narciarstwie alpejskim. Jego cała kariera w tej dyscyplinie to ponad 100 startów w zawodach rangi międzynarodowej FIS i ponad 250 startów w zawodach ogólnopolskich, jako Junior Młodszy, Młodzik i Dziecko.

 

Najważniejsze osiągnięcia – SPORT MOTOROWY

 

2018 r.

46. Rajd Świdnicki-KRAUSE – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasie 2WD, (Peugeot 208 R2)

 

2017 r.

14. Rajd Gdańsk Baltic Cup – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasie 2WD, (Peugeot 208 R2)

 

2016 r.

50. Rajd Dolnośląski – 6 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 3, 2. miejsce w klasie 2WD, (Renault Clio R3T)

 

2015 r.

41. Rajd Cieszyńska Barbórka – 3. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio R3)

2014 r.
60. Rajd Wisły – 13. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 5 (Renault Clio Ragnotti)

2013 r.
7. Rajd Czechowicki – 2. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio Ragnotti)
41. Rajd Świdnicki – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
59. Rajd Wisły – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
28. Rajd Karkonoski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
22. Rajd Rzeszowski – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
23. Rajd Dolnośląski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
39. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Ford Fiesta R2)

2011 r. – 2008 r. (wybrane starty)
7. Rajd Tyski – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Honda Civic Type R)
„Walim Trophy” – 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
Rally Pardubice – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
cykl KW Berg Trophy – wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2009 r.
cykl KW Berg Trophy – II wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2008 r.


Jacek Spentany – pilot

Jeden z najlepszych i najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce, który ma na swoim koncie ogromne sukcesy. Startował w Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy z najszybszymi polskimi kierowcami. Swoją karierę rozpoczął w 2001 r. Przez lata pilotował wielu znanych kierowców,
m.in. Łukasza Habaja, z którym sięgnął po tytuły Mistrza Polski w Pucharze Peugeota oraz Grupie N. Koordynował zespół Kajetana Kajetanowicza w drodze po dwukrotne mistrzostwo Europy.

inf.pras.