czwartek, 22 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Wyścig Magura Małastowska – rekordowa trasa Waldemara Kluzy

Wyścig Magura Małastowska – rekordowa trasa Waldemara Kluzy

W najbliższy weekend, już po raz szósty w historii cyklu Małastów stanie się centralnym punktem na mapie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Pomiędzy 22 i 23 czerwca toczyć się będzie rywalizacja o punkty trzeciej i czwartej rundy sezonu 2019, a do tej rywalizacji stanie w sumie 61 polskich „górali”. Do Gorlic dotrze także czeski zespół Profiko, który przywiezie Skodę Fabia dla Waldemara Kluzy. Kierowca z Wieliczki zapisał się w historii zawodów, jako pierwszy triumfator, gdy Magura Małastowska zadebiutowała w cyklu w sezonie 2014. Dzięki podwójnemu zwycięstwu został pierwszym, a jak się później okazało jedynym rekordzistą trasy w jej pierwotnej konfiguracji. Reprezentant Kluza Racing Team w czterech startach mocno wyśrubował swoje statystyki. Z dziesięciu dotychczasowych zwycięstw, aż sześć należy właśnie do Kluzy, a tym roku punktem odniesienia będzie rekord trasy 01:42,978 również należący do niego.

Mimo problemów w pierwszej odsłonie sezonu, po dwóch rundach GSMP zajmuje czwartą lokatę, ale do podium traci zaledwie jeden punkt. Jego zespołowy kolega Tomasz Myszkier lideruje stawce z przewagą 6 punktów. Wyniki wywalczone w Małastowie mogą mocno namieszać w klasyfikacji, a przy sprzyjających warunkach kibice mogą być świadkami wielu ataków na ustanowiony rok temu rekord. Waldemar Kluza, jak nikt inny, zna skuteczny sposób na szybkie pokonanie wszystkich 25 zakrętów i z pewnością wykorzysta te wszystkie atuty do powiększenia swojego sportowego dorobku. Pewne jest jedno, że na kibiców wyścigów górskich czeka kolejne emocjonujące widowisko.

Waldemar Kluza: Wygląda na to, że trasa w Magurze jednak mnie lubi i to z wzajemnością. Już od pierwszej edycji czuje się tutaj doskonale i zawsze z ogromną przyjemnością tutaj wracam. Jazda tutaj wymaga bardzo mocnej koncentracji, a przede wszystkim odpowiedniej strategii. Podjazd jest specyficzny nie tylko dlatego, że metę przecinamy już za szczytem, ale na tych 3,6 km jest kilka naprawdę chytrych miejsc. Czasami, żeby wykręcić dobry czas trzeba trochę odpuścić, żeby trafić w idealny tor. Bardzo ważne jest tutaj doświadczenie, które trzeba poprzeć sporą ilością odwagi.

To wszystko jednak sprawia, że to miejsce ma swój wyjątkowy klimat, który jeszcze potęgują niesamowici kibice. Wyruszamy do Gorlic z mocną motywacją i wspólnie z ROWE Motor Oil, Stalco, Jania Construction, GT-Bergmann, AutoCzesciValdi.pl, Profiko, Rally-Tech, UMA Fotografia i Buchti.pl Promotion celujemy w kolejny doskonały wynik.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Chorwacji 2021: Najlepsze akcje z odcinka testowego

Odcinek testowy o długości 4,6 km, przebiegający koło średniowiecznego zamku Medvedgrad wygrał ostatecznie Elfyn Evans. Tuż za...

BEST of – 1 runda Time Attack Poland

Najciekawsze przejazdy i sytuacje podczas 1 rundy Time Attack Poland na torze Jastrząb

Rajd Chorwacji: wrażenia Kajetanowicza przed porannymi odcinkami

Rajdowe Mistrzostwa Świata po raz pierwszy zawitają na asfaltowe drogi Chorwacji. Właśnie od tej rundy swój sezon...

Avalon Extreme Racing rusza za granicę

Zespół Avalon Extreme Racing Team przedstawił plany startów na sezon 2021. Po raz pierwszy wyruszy poza granice...

McLaren sprzedał swoją siedzibę, ale nie wyprowadza się z Woking

Przeżywający kłopoty finansowe McLaren, kilka miesięcy temu wystawił na sprzedaż swoją ultranowoczesną siedzibę w Woking w Anglii....

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....