środa, 16 czerwca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Wyścig w trybie awaryjnym

Wyścig w trybie awaryjnym

Przedostatnie rundy Rallycrossowych Mistrzostw Torunia modeli RC nie przebiegły po myśli zespołu Subaru Poland RC Team. Zakładany plan „maksimum atack” pokrzyżowały problemy z silnikiem i koniecznością startu autem zastępczym.

Jeszcze przed niedzielnymi wyścigami, toruńsko-krakowski zespół trenował na rallycrossowym torze korzystając z mocniejszej specyfikacji Subaru Imprezy WRC. Celem było oswojenie się z prędkością oraz nauka jazdy na śliskich łukach. Późniejsza przesiadka do słabszej maszyny pomogłaby w 100-procentowym wykorzystaniu mocy silnika, co przełożyłoby się na szybszą i czystszą jazdę. Plan był dobry, jednak w jego realizacji już podczas wyścigów przeszkodziły kolejne problemy techniczne. Serwis nie zdążył bowiem z przekładką silnika i cały „przeszczep” przeprowadził dopiero tuż przed startem. Niestety, po osadzeniu pod maską słabszej jednostki, okazało się, że silnik po prostu „nie kręci”, a zespół w ostatniej chwili musiał skorzystać z modelu zastępczego.

– Dawno nie jeździłem naszym autem zastępczym, więc przesiadka do słabszej maszyny skończyła się dla nas niestety nieprzyjemnie – relacjonuje Michał Jasiński, kierowca Subaru Poland RC Team. – Samochód nerwowo reagował na ruchy kierownicą, co utrudniało jazdę na tak ciasnym i technicznym torze. Z okrążenia na okrążenie było lepiej, ale na sukces zabrakło po prostu czasu.

Po zakończeniu rywalizacji na torze „Słomczyn”, zawodników czekała dłuższa przerwa i start do kolejnej rundy na torze „Toruń”. Ten czas zespół SPRCT wykorzystał na reanimację swojej rajdówki. Z pomocą zespołu Slupeks Team odnaleziony został winowajca porannego zamieszania, który zablokował silnik. Szybka przekładka zawieszenia, kół i auto było gotowe do walki.

– Już byłem szczęśliwy, bo mogłem jechać swoim autem na torze, który najbardziej lubię. Pierwszy bieg potraktowałem trochę treningowo, aby przypomnieć sobie technikę jazdy. Niestety, pech wciąż nie chciał nas opuścić – dodaje Michał Jasiński.

Po pierwszych metrach silnik stracił moc i Subaru w barwach SPRCT jechało na 50-procent swoich możliwości. Ustawienia aparatury i regulatora nie wskazywały na żadne błędy, które mogłyby ograniczyć prędkość modelu.

– Naprawdę nie wiem co się stało i wciąż szukamy usterki. Auto jechało bardzo wolno i na prostych odcinkach trudno było dogonić rywali. Toruński tor jest jednak bardziej kręty i techniczny, stąd niedostatki w prędkości nadrabialiśmy czystą jazdą na szutrach. Dzięki temu udało nam się wyprzedzić kilku kolegów i w jednym biegu kwalifikacyjnym dojechać nawet na drugim miejscu. W myśl przysłowia „gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta”.

Szczęście sprzyjało zespołowi także w finałach. Po emocjonującym pojedynku, i błędach rywali, niebiesko-żółte Subaru minęło linię mety na pierwszej pozycji, awansując do najlepszej czwórki X rundy rallycrossowych wyścigów. Tę krótką, lecz szczęśliwą passę przerwały jednak obfite opady deszczu, które zmusiły organizatorów do przerwania zawodów.

Ostatnie wyścigi rallycrossowe odbędą się 5. października. Jest więc trochę czasu, aby znaleźć przyczynę spadku mocy silnika i doprowadzić rajdówkę do pełnej sprawności.

Zespół Subaru Poland RC Team wspierają: Subaru Import Polska, REMUS Polska, ŚwiatReklamy, magazyn WRC, Rally and Race, MotoFakty.pl, radio Eska, Modelmania.pl.

inf. pras.
Fot. Jan Struszek

Poprzedni artykułIX runda WLTA & WLR
Następny artykułWielki finał na Magurze

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Komentarze po pierwszej rundzie Trofeo di serie

W miniony weekend na Torze Poznań zapisany został pierwszy rozdział nowego wyścigowego cyklu Trofeo di serie. W...

Leszczynianie na podium Mistrzostw Polski Endurance

Tomasz Biernat wraz z Mateuszem Tabaką reprezentujący zespół BieRni Motorsport zakończyli pierwszą rundę Wyścigowych Mistrzostw Polski Endurance...

3 runda WRPP – 3:0 dla Klimasa na Puławach!

Zakończona trzecia runda Wirtualnych Rajdowych Mistrzostw Polski była etapem pełnym niespodzianek. Organizatorzy zaskoczyli układem tras i samą...

Hołowczyc i Kurzeja z kompletem punktów po 2 rundzie RMPST

Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją w BMW X3 CC w świetnym stylu zwyciężyli w drugiej rundzie Rajdowych...

WSMP 2021. Polski zwycięzca w TCR Eastern Europe

Wydarzeniem niedzieli w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski było zwycięstwo Bartosza Groszka w debiucie w serii TCR Eastern...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63