Wyścigówka na drogi – Hyundai Elantra N TCR Edition

Fot. Hyundai

W miniony weekend na ulicach Makau Norbert Michelisz zapewnił sobie drugi z rzędu tytuł mistrza TCR World Tour za kierownicą Hyundaia Elantry N. To zatem doskonały moment, aby wypuścić na rynek specjalną wersję drogowego modelu, inspirowany udaną wyścigówką.

Hyundai Elantra N TCR Edition to model inspirowany samochodem wyścigowym, który nie zapewnia jednak zwiększonych osiągów. Najbardziej rzucającym się w oczy elementem nowej Elantry jest regulowane tylne skrzydło z włókna węglowego, zaprojektowane z myślą o entuzjastach jazdy torowej. W połączeniu z nowymi, 19-calowymi kutymi felgami, które obniżają masę nieresorowaną, auto zyskało bardziej agresywny wygląd i poprawione właściwości aerodynamiczne.

Fot. Hyundai

Na uwagę zasługują także hamulce N Performance z czterotłoczkowymi zaciskami, które podnoszą wydajność układu hamulcowego. Na rynku południowokoreańskim model ten wyróżnia się dodatkowymi naklejkami na nadwoziu, w tym dużym logo „N”.

Wnętrze z detalami N Performance

W środku również pojawiło się kilka unikalnych akcentów, które podkreślają sportowy charakter Elantry N TCR Edition. Kierownica obszyta Alcantarą, specjalne oznaczenia i niebieskie detale Performance Blue na pasach bezpieczeństwa oraz kierownicy sprawiają, że wnętrze zyskuje wyjątkowy charakter.

Fot. Hyundai

Oficjalne zdjęcia pokazują model wyposażony w ośmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów (DCT). Nie wiadomo jednak, czy w ofercie znajdzie się również sześciobiegowy manual, dostępny w standardowej wersji Elantry N.

Dostępność

Pierwsze egzemplarze Elantry N TCR Edition trafią na rynek w Korei Południowej w grudniu 2024 roku. Na rynkach globalnych model pojawi się dopiero w 2025 roku. Nie wiadomo jednak, czy będzie on oferowany w Polsce, bowiem oficjalnie nie można u nas kupić Elantry w wersji N.

Fot. Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai planuje w przyszłości wprowadzenie kolejnej generacji Elantry N, prawdopodobnie wyposażonej w większy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, co mogłoby zwiększyć moc ponad obecne 276 KM i 395 Nm momentu obrotowego.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.