sobota, 4 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościZ piekła do nieba – Paweł Gos po Jankov Vrsok

Z piekła do nieba – Paweł Gos po Jankov Vrsok

W miniony weekend rozegrane zostały zagraniczne rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski na słowackiej trasie na górę Jankov Vrsok. Zawody zaliczane do rundy FIA CEZ Hill Climb Championship i FIA CEZ Historic zebrały na starcie 111 zawodników, w tym Pawła Gosa, który do Banovców nad Bebravou przywiózł Subaru Imprezę w grupie historycznej C7.

Już od piątku pogoda jaka panowała nad trasą zapowiadała upały i tak też było podczas sobotniej odsłony wyścigu. Wysokie temperatury w okolicy 30 stopni nie pomagały kierowcom, którzy w nagrzanych samochodach musieli w pełnym skupieniu pokonać blisko 30 zakrętów na 3700 metrowej trasie.

Sobota to dla Pawła Gosa nieudane zawody. Problemy z hamulcami oraz przekrzywione koła po uderzeniu w krawężnik, spowodowały, że 9 runda spisana została na straty. Niedziela to jednak mocne przebudzenie i fantastyczna jazda po 2 miejsce w grupie C7 oraz trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej samochodów historycznych, która jest najlepszym tegorocznym wynikiem Pawła Gosa w GSMP 2015.

Paweł Gos: Wygrana z zawodnikami z BMW to chyba najlepsza niespodzianka jaka przydarzyła się podczas zawodów w Banovcach nad Bebravou. Po sobocie kiedy miałem problemy techniczne z moim Subaru, myślałem, że już wszystko stracone. Moja mina oraz obsługi w serwisie były słabe. Najpierw kłopoty z tarczą hamulcową, potem wykrzywione koło, po zdarzeniu na PO9 przy skałkach, gdzie wypadłem w krawężnik. Nocne naprawy dały jednak efekt i w niedzielę pojawiłem się na starcie mocno zmotywowany. Postawiłem wszystko na jedną kartę i udało się. Obrałem idealny tor jazdy, który podpowiedział mi Michał Ratajczyk. To dało mi prę sekund przewagi nad konkurencją. Dzięki podpowiedziom Andrzeja Lenczowskiego i Rafała Serafinowicza, mój słaby humor, zrobił się bardzo dobrym. Czasy w niedzielę wystarczyły na zajęcie 2 miejsca w grupie C7 i 3 pozycji w generalce historyków. Jestem naprawdę szczęśliwy. Exact Systems Race & Rally Team jeszcze tak wysoko nie wskoczył w klasyfikacji aut z rajdową i wyścigową historią, jak podczas słowackiej rundy. Teraz skupiam się na zawodach w Sopocie, gdzie pojawię się po raz pierwszy. Pod koniec wakacji na nadmorskie rundy wybierają się również moi znajomi, którzy będą mnie dopingować podczas Grand Prix Sopot-Gdynia. Muszę skupić się na nauce trasy, a doświadczenie, które do tej pory zebrałem powinno zaprocentować.

 

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

125Q czyli Fiat 125p nałożony na Audi A3 1.8T Quattro

Fiat 125P quattro Audi A3 125Q
Fiat 125p nałożony na Audi A3 1.8T Quattro. Brzmi jak ciekawa i realna wizja sleepera, albo jak...

Mazda RX-7 – silnik Wankla na wolnych obrotach! „brap brap brap” [wideo z napisami]

Mazda RX-7 silnik wankla
Mazda RX-7 kojarzy się wszystkim z silnikiem Wankla. Nawet jeśli w Twoim sercu nie ma miłości do...

7. Rajd Memoriał Kuliga i Bublewicza już w marcu. Znamy datę

7. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza organizowany przez Automobilklub Krakowski odbędzie się w tym roku...

Żałoba w F1. Odszedł jeden z pionierów „królowej motorsportu”

Żałoba w F1. Jean Pierre Jabouille zmarł 2 lutego 2023 r.
Żałoba w świecie F1. W wieku 80 lat zmarł Jean-Pierre Jabouille, pierwszy zwycięzca wyścigu F1 w barwach...

Red Bull zaprezentował barwy modelu RB19 i potwierdził partnerstwo z Fordem

Red Bull Racing podczas prezentacji w Nowym Jorku przedstawił barwy zespołu na sezon 2023 F1, a także...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here