poniedziałek, 12 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy Z Turcji do Sardynii

Z Turcji do Sardynii

Po fenomenalnym triumfie w Turcji Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przygotowują się do startu w Rajdzie Sardynii. Włoska runda Rajdowych Mistrzostw Świata będzie szóstą w tegorocznym kalendarzu. Na zawodników czeka szesnaście odcinków specjalnych, których łączna długość wynosi blisko 240 kilometrów. Załoga LOTOS Rally Team wystąpi na tej włoskiej wyspie po raz trzeci. W ubiegłym roku polski duet zajął tam doskonałe, drugie miejsce.
 
Rajd Sardynii rozegrany zostanie w dniach 8-11 października. Dzięki świetnej jeździe w Turcji Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak awansowali aż o dziesięć pozycji i zajmują aktualnie trzecie miejsce w kategorii WRC 3. Niewielkie różnice punktowe w czołówce oznaczają, że czeka ich zacięta walka do samego końca – zwłaszcza, że do rywalizacji zgłosiła się praktycznie cała czołówka tabeli.
– Sezon Rajdowych Mistrzostw Świata nabiera tempa. Po zwycięstwie w Turcji przenosimy się do Sardynii. Będzie to kolejny rajd szutrowy, ale bardziej sprinterski. Znamy go dobrze, w ubiegłym roku zajęliśmy w nim drugie miejsce. To taka kombinacja szybkiego Rajdu Estonii i krętego Rajdu Turcji. Jak zawsze będziemy starali się cisnąć i wykonywać swoją pracę jak najlepiej. Może być trochę loterii ze względu na pogodę, ponieważ rajd jest organizowany później, niż zazwyczaj. W związku z obecnymi przepisami kibiców brakuje na rajdach, ale tylko pozornie. Czuję ich wirtualne wsparcie. Widzimy większe zaangażowanie na naszych kanałach w mediach społecznościowych. Bardzo to doceniam. To powoduje, że łatwiej jest mi trzymać prawą nogę wyprostowaną – podsumował Kajetan Kajetanowicz, drugi kierowca WRC 2 sezonu 2019.
Tegoroczna edycja Rajdu Sardynii trwać będzie cztery dni. Na czwartek (8.10.2020 r.) zaplanowano odcinek testowy Olmedo (3,79 km, start o godzinie 12:01). Rywalizacja rozpocznie się w piątek. Na pierwszą pętlę złożą się dwa, dwukrotnie pokonywane odcinki specjalne: OS 1/3 Tempio Pausania (12,08 km, godz. 7:50 oraz 10:40) i OS 2/4 Erula – Tula (21,78 km, godz. 8:44 i 11:34). Po 40-minutowym serwisie w Alghero na zawodników będą czekać jeszcze dwie próby: OS 5 Sedini – Castelsardo (14,72 km, godz. 16:14) oraz OS 6 Tergu – Osilo (12,81 km, godz. 16:59). Na wieczór zaplanowano 45-minutowy serwis.
Sobota to najdłuższy etap rajdu. Pierwszą pętlę ponownie stanowić będą dwukrotnie przejeżdżane odcinki: najdłuższy w rajdzie OS 7/9 Monte Lerno (22,08 km, godz. 7:37 oraz 10:07) i OS 8/10 Coiluna – Loelle (15,00 km, godz. 8:38 oraz 11:08). Po serwisie rozegrana zostanie pętla bliźniacza do poprzedniego etapu: OS 11 stanowi próba Sedini – Castelsardo (14,72 km, godz. 16:08), a OS 12 Tergu – Osilo (12,81 km, godz. 17:02). Po dniu tradycyjnie serwis długi na 45 minut.
Finałowym etapem będzie nieco ponad 40-kilometrowa niedziela, na którą złożą się dwa odcinki: OS 13/15 Cala Flumini (14,06 km, godz. 8:15 i 10:10) oraz OS 14/16 Sassari – Argentiera (6,89 km, godz. 9:08 i 12:18). Drugi przejazd rozgrywany będzie jako Power Stage. Zwycięzców poznamy około godziny 13.]

 

Drodzy czytelnicy i fani Rally and Race, przypominamy o naszej akcji ARCHEO. Kupując jeden z archiwalnych numerów magazynu, pomagacie nam uatrakcyjnić serwis i nasze relacje z imprez sportowych – zarówno tych większych, jak i mniejszych. Wysyłka numerów gratis.Wielkie dzięki za wsparcie!

Archiwalne numery kupicie ⇒ TUTAJ

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Łukasz Kabaciński wsiada do auta klasy Rally2 na dłużej

Łukasz Kabaciński i Michał Kuśnierz zdradzili swoje plany dotyczące nadchodzącego sezonu ProfiAuto RSMP. Załoga pojedzie cały sezon...

Testy ELMS rozpoczęte: Kubica najszybszy o poranku!

Na niecały tydzień przed pierwszym wyścigiem tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans w Barcelonie, stawka przystąpiła do dwudniowych...

Felieton – Extreme E: Kto wyłączył dźwięk???

Stało się – elektryki ruszyły w teren! Jeszcze kilka lat temu w najśmielszych snach bym nie pomyślała,...

Tarmac Masters: onboard Miko Marczyka z opisem dzisiejszych oesów!

Przy okazji pierwszej rundy Tarmac Masters Miko Marczyk przejechał się po trasach rajdu. Przy okazji nagrał onboard...

Baja Drawsko Pomorskie dla Hołowczyca i Kurzei

Zwycięstwem Krzysztofa Hołowczyca i Łukasza Kurzei zakończył się w sobotę rajd Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie. Zawody...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...