środa, 22 marca, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaRajdyZałoga Postawka/Postawka w czołówce Monte-Carlo Historique

Załoga Postawka/Postawka w czołówce Monte-Carlo Historique

Jubileuszowy, 25. Rallye Monte-Carlo Historique już za nami. Tegoroczna edycja okazała się wielki sukcesem dla biało-czerwonych. Na mecie zameldowało się aż siedem polskich ekip, a Stanisław Postawka i Anna Postawka zajęli piąte miejsce!

Gdy nieco opadł już kurz (a raczej pył z posypanej soli) po Rajdzie Monte-Carlo WRC, na kultowe, alpejskie zbocza zjechała się śmietanka europejskiej jazdy na regularność. Pod koniec stycznia wystartowała jubileuszowa, już 25. edycja Rallye Monte-Carlo Historique. Zmagania w okolicach Monako miały słodki smak dla rodzimych załóg. Drużyna Postawka Rally Team dotarła na metę na bardzo wysokiej… piątej pozycji w klasyfikacji generalnej!

fot. acm.mc

Jubileuszowe Monte-Carlo

Tegoroczna, jubileuszowa edycja rajdu rozpoczęła się 24 stycznia. Podtrzymując wielką tradycję, organizatorzy zdecydowali się wybranie klasycznej formy zlotu gwiaździstego. Załogi ruszyły więc do Monako z Oslo (24 stycznia), Londynu (25 stycznia), oraz Reims, Turynu i Bad-Hombourg (26 stycznia). Po uroczystym starcie zlokalizowanym w porcie, drużyny przeszły do bezpośredniej walki z czasem. Miejscowy automobilklub przygotował aż szesnaście odcinków, a trasę rajdu wytyczono po kultowych oesach czempionatu WRC. Ostatnim akordem tej pięknej imprezy był nocny, finałowy odcinek oraz uroczysta gala.

Po tygodniu batalii ze zmęczeniem, trudami rajdu i realizacją odpowiednich wytycznych, istnym sukcesem okazał się finisz załogi Postawka Rally Team – Stanisława i Anny. Duet podróżujący Zastavą 1100 (1979) uplasował się na wysokiej, piątej pozycji w klasyfikacji generalnej rajdu. Polacy zakończyli występ z wynikiem 2720 punktów. Warto dodać, iż na ostatnim, nocnym etapie udało im się awansować o trzy pozycje, zaś do awansu o kolejną zabrakło raptem… kilku sekund. Postawkowie zajęli też drugie miejsce w grupie czwartej.

W pierwszej setce znaleźli się też Andrzej Banaś i Rafał Chronowski oraz Paweł Molgo wraz z Januszem Jandrowiczem (Lancia Beta MonteCarlo i Polski Fiat 125p). Triumfatorem 25. edycji tego klasyka zostali Szwajcarzy – Claudio Enz i Cristina Seeberger w Fulvii Coupe.

Wyniki Polaków na 25. Rallye Monte-Carlo Historique

5. Stanisław Postawka/Anna Postawka – Zastava 1100
42. Andrzej Banaś/Rafał Chronowski – Lancia Beta MonteCarlo
96. Paweł Molgo/Janusz Jandrowicz – Polski Fiat 125p
106. Marcin Gabrowski/ Agnieszka Bohosiewicz-Gabrowska – Porsche 924 Turbo
113. Jacek Grochowski/ Henryk Buszkiewicz – Mercedes 350 SL
149. Mauritz Lange/Piotr Bany – Ford Escort RS 2000 Mk II (Lange pochodzi ze Szwecji)
226. Paweł Kośminski/Marlena Tatarczuk-Kośminska – Mercedes 190SL

Rajdy na regularność w Rally and Race

Choć rajdy na regularność są nadal dość niszową i mało znaną dziedziną motorsportu, nie wolno o niej zapominać. Zwłaszcza, gdy rodzime załogi odnoszą w nich nie lada sukcesy! Jeżeli nie do końca rozumiecie ideę tej dyscypliny, a forma rywalizacji jest dla Was czarną magią, zachęcamy do lektury obszernego wywiadu z Piotrem i Pawłem Kolbuszami, którzy w zeszłym roku zadebiutowali na trasie Rallye Monte-Carlo Historique. Ba, rodzinny duet z Dolnego Śląska pokazał się ze świetnej strony, i przeciął metę mimo braku doświadczenia.

Zapraszamy też organizatorów rodzimych rajdów na regularność do kontaktu i nawiązania współpracy. Przede wszystkim, mocno doceniamy Wasz wkład w rozwój owej dyscypliny. Sami chcemy przyłączyć się do promocji tej znakomitej, bezpiecznej formy motorsportowej rywalizacji. Nie wykluczamy również, że część naszej drużyny… spróbuje kiedyś swoich sił!

Informacje o Rallye Monte-Carlo Historique znajdziecie na stronie Automobilklubu Monako.

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka. Ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki samochodów podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby przenieść umiejętności z symulatora na prawdziwe tory oraz odcinki specjalne. Najlepiej odnajduje się w roli komentatora, z czym chce związać swoją dziennikarską przyszłość.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Bolid Schumachera z V10 na sprzedaż. Legendarne Ferrari F1-2000 trafi pod młotek

Bolid Schumachera F1-2000 trafi na aukcję
Bolid Schumachera po raz kolejny trafi na aukcję. Po sukcesie ostatniej licytacji, kolejny bolid wielokrotnego mistrza świata...

Greensmith nie zamierza spoczywać na laurach

Greensmith
Gus Greensmith powrócił na łono WRC w iście królewskim stylu. Po rozwiązaniu kontraktu z M-Sportem Brytyjczyk "spadł''...

Subaru Impreza 22B STi jako restomod. Niezwykły projekt

Subaru Impreza 22B STi jako restomod
Subaru Impreza 22B STi to jeden z najbardziej pożądanych modeli na rynku wtórnym. Jednak dostępność tych samochodów...

Wolff potwierdza odejście Mercedesa od koncepcji „zero sidepod”

Toto Wolff przyznał, że koncepcja samochodu Mercedesa określana mianem „zero sidepod” zostanie porzucona przez jego zespół, a...

Przygotowania do kluczowego sezonu Damiana Litwinowicza

Ubiegły sezon zakończony na drugiej pozycji w klasyfikacji Mistrzostw Europy zaostrzył wszystkim apetyty. Damian Litwinowicz jest już...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here