wtorek, 26 października, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościZdecydowało 0,2 sekundy – Kasperczyk i Syty najlepsi w Rajdzie Śląska!

Zdecydowało 0,2 sekundy – Kasperczyk i Syty najlepsi w Rajdzie Śląska!

Rywalizacja o zwycięstwo w tegorocznym Rajdzie Śląska nie rozczarowała trzymając wszystkich w napięciu do samego końca. Zwycięsko z tej batalii wyszli reprezentanci Tiger Energy Drink Rally Team. Po ponad 112 kilometrach ścigania Tomek Kasperczyk z Damianem Sytym o 0,2 sekundy pokonali Jakuba Brzezińskiego i Kamila Kozdronia. W ten niezwykle emocjonujący sposób Kasperczyk i Syty sięgnęli po swoje drugie z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Śląska. Tym samym rajdowi wicemistrzowie Polski z sezonu 2017 pozostali jedyną załogą, która ma na swoim koncie triumf w tej imprezie.

0ea85665-c300-4456-b62c-ad00c3e17384

Kasperczyk był najszybszy już na odcinku testowym przed rajdem czym potwierdził, że jego świetna dyspozycja w Rajdzie Nadwiślańskim (poprzedniej rundzie mistrzostw Polski) nie była przypadkiem. Szybką i skuteczną jazdą od pierwszych kilometrów Rajdu Śląska Tomek z Damianem zasygnalizowali, że będą się liczyć w walce o puchary dla zwycięzców tych zawodów. Na wszystkich dziewięciu odcinkach specjalnych notowali czasy w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej, a dwie z tych próby wygrali. Na przedostatniej próbie do czasu Kasperczyka i Sytego doliczono 10-sekundową karę za potrącenie szykany, ale po wnikliwej analizie sędziowie zdecydowali o jej cofnięciu jako bezzasadnej.

6e1eb29b-a04f-4e9f-b67e-fe4ae5c53b74

Ta informacja, która do zawodników dotarła tuż przed metą w Żorach, zmieniła kolejność na szczycie klasyfikacji Rajdu Śląska. Tomek i Damian, zamiast 9,8 sekund straty do Brzezińskiego i Kozdronia, mieli 0,2 sekundy przewagi i w konsekwencji – pierwsze miejsce w czwartej tegorocznej rundzie krajowego czempionatu. Na Śląsku wicemistrzowie Polski z sezonu 2017 sięgnęli po swoje drugie w karierze zwycięstwo w rundzie RSMP. Dzisiejszy wynik oznacza również, że Kasperczyk i Syty pozostają jedyną załogą, która może się pochwalić triumfem w najmłodszym rajdzie w kalendarzu mistrzostw Polski.

9b6ea32b-5d68-4445-9c73-7cdf9a392c1a

W Rajdzie Śląska duet Tiger Energy Drink Rally Team zdobył łącznie 29 punktów – 25 za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej i cztery za drugi czas wywalczony na Power Stage, czyli dodatkowo punktowanym, finałowym oesie zawodów. Dzięki temu Kasperczyk i Syty awansowali na drugie miejsce w punktacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Następnym startem Tomka i Damiana będzie szutrowy Rajd Estonii, a następnie – Rajd Rzeszowski, rozgrywany na asfaltowych drogach Podkarpacia.

13a3efa0-dcc0-4074-a749-dc205d5d0c4b

Tomasz Kasperczyk:

– Z całego serca życzę każdemu przeżycia kiedyś takich emocji, jak te, których my dziś z Damianem doświadczyliśmy. Jechaliśmy na metę już pogodzeni z drugim miejscem. Naturalnie zadowoleni z tempa, z walki i postawy, ale jednak z poczuciem niedosytu. I nagle ktoś otwiera mi drzwi rajdówki i krzyczy, że wygraliśmy, bo kara, jaką dostaliśmy była niesłuszna i została cofnięta. Bez dwóch zdań Rajd Śląska będzie moim ulubionym, zresztą nie może być inaczej, skoro na razie mamy monopol na zwycięstwa w tej imprezie. Szampan na mecie smakował niesamowicie, najprzyjemniej w życiu, ale jeszcze więcej frajdy sprawił mi fakt, że nasza forma z Nadwiślańskiego nie była przypadkiem i potwierdziliśmy ją na Śląsku. Cieszę się z tego, że sięgnęliśmy po ten sukces udowadniając naszą wartość w czystej, równej i sportowej rywalizacji.

bf8fc611-794c-4148-b04d-48d04ad3aed3

Nieoficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Śląska 2018:

 

1. Kasperczyk/Syty (Ford Fiesta R5) 1:03:22,9 s

2. Brzeziński/Kozdroń (Skoda Fabia R5) +0,2 s

3. Gabryś/Natkaniec (Ford Fiesta R5) +1:11,1 s

4. Poloński/Sitek (Ford Fiesta R5) +1:21,8 s

5. Byśkiniewicz/Wisławski (Hyundai i20) +1:50,4 s

6. Słobodzian/Dachowski (Subaru Impreza STi) +2:53 s

7. Jurecki/Trela (Peugeot 208 R2) +5:01,6 s

8. Wróblewski/Spentany (Peugeot 208 R2) +5:05,3 s

9. Łata/Majewski (Ford Fiesta Proto) +5:17,3 s

10. Bolek/Gaś (Peugeot 208 R2) +6:34,8 s

 

Punktacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2018 po Rajdzie Śląska

 

1. Brzeziński/Kozdroń 105 pkt.

2. Kasperczyk/Syty 57 pkt.

3. Grzyb/Hundla 50 pkt.

4. Marczyk/Gospodarczyk 42 pkt.

5. Byśkiniewicz/Wisławski 35 pkt.

6. Słobodzian/Dachowski 33 pkt.

7. Gabryś/Natkaniec 30 pkt.

8. Poloński/Sitek 28 pkt.

9. Kołtun/Pleskot 23 pkt.

10. Nivette/Heller 18 pkt.

 

Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. W 2018 roku zespół będzie rywalizować w wybranych rundach FIA ERC i RSMP. Rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Nowy dźwięk elektrycznej rajdówki

Nowy mechaniczny system, który przy okazji generuje nowe dźwięk elektrycznego auta rajdowego zbliża nas do normalności. To...

Spektakularne sytuacje na trasie Rajdu Ciudad de Pozoblanco

Zapraszamy na materiał filmowy z trasy Rajdu Ciudad de Pozoblanco 2021.

Rajd Barbórka 2021 na nowym torze!

Rajd Barbórka zawita w tym roku do zupełnie nowej lokalizacji. Areną zmagań pierwszych odcinków specjalnych będzie Autodrom...

Łukasz Zoll podsumowuje jubileuszowy sezon 2021

Łukasz Zoll jadący w klasie SuperNational+2000 w końcowej indywidualnej klasyfikacji sezonu 2021 zajął trzecie miejsce. Zawodnik Zoll...

Inter Europol Competition wygrywa na koniec sezonu!

Polski zespół Inter Europol Competition zakończył sezon European Le Mans Series znakomitym wynikiem na torze Autódromo Internacional...

NAJPOCZYTNIEJSZE