niedziela, 5 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościZdecydowało 10 sekund

Zdecydowało 10 sekund

Choć mamy jeszcze kalendarzową zimę, to podczas pierwszej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów 2017, zawodnicy rywalizowali już w słonecznej, wiosennej aurze. W niedzielę 5 marca najlepsi na Torze Fiata okazali się Florian Wójcik Mirski z Marcinem Kalecińskim w Subaru Impreza. Oprócz zwycięzców tyskie zawody ukończyły jeszcze 72 załogi.

 

W słoneczną niedzielę, na obiekcie Fiat Chrysler Automobiles rywalizacja toczyła się nie tylko w klasyfikacji generalnej zawodów, lecz także w poszczególnych klasach. O tym, kto wygra decydowała suma czasów z trzech przejazdów 3,3-kilometrowej próby sportowej wytyczonej przez organizatorów na obiekcie w Bieruniu. I tak zwycięstwo w kategorii Cento, przeznaczonej dla zawodników w samochodach, które kiedyś opuszczały bramy tyskiej fabryki, padło łupem Krzysztofa Wadasa pilotowanego przez Krystiana Papkoja. Załoga Fiata Seicento o niemal 6 sekund pokonała Marka Mendelę i Roberta Krzyża. Tuż za wymienionym duetem uplasowali się Piotr Bugajski i Bartosz Krawiec.

 

W klasie 1 bezlitosna dla rywali okazała się załoga Łukasz Semik/Miłosz Górny w Fiacie Seicento. W trakcie trzech przejazdów próby sportowej zwycięzcy klasy wypracowali sobie ponad 12 sekund przewagi nad kolejnymi załogami. Drugie miejsce wywalczyli Paweł Oślak i Patrycja Wendzel w Fiacie Seicento, a na trzeciej pozycji zawody ukończyła załoga Leszek Gluza i Kamila Klaczańska (także Fiat Seicento).

01_cieslak_suma_smt_1_2017

Według podobnego scenariusza rozegrała się batalia o triumf w klasie 2. Tu najlepszymi czasami popisali się Grzegorz Ciombor i Joanna Jandura w Hondzie Civic. 12,81 sekundy za zwycięzcami klasy uplasowali się Daniel Dembinny z Damianem Włodarczykiem (Honda Civic). Trzecia załoga – Dawid Tomala i Tomasz Malczewski – do drugiego miejsca straciła 1,11 sekundy.

1

Wyjątkowo zaciętą walkę o zwycięstwo obserwowaliśmy w klasie 3, w której Łukasz Kępa i Krysia Bywalec (Honda Civic) ostatecznie musieli uznać wyższość Michała Grucy z Danielem Okrutniakiem w Renault Clio. Na mecie 1. rundy SMT 2017 te dwie załogi dzieliło zaledwie 1,49 sekundy. Podium klasy 3 uzupełnili Sebastian Puzoń z Aleksandrą Przybyłek w Renault Clio.

02_rybka_grzesik_smt_1_2017

W rywalizacji najmocniejszych samochodów, czyli klasie 4, o zwycięstwie zdecydowała nie tylko szybka jazda, lecz także unikanie błędów i kar. W tym najlepsi byli Florian Wójcik Mirski, którego pilotował Marcin Kaleciński. Załoga w Subaru Impreza była o 2,34 sekundy szybsza od Artura Kobieli i Kamila Wala w Audi RS3. Łukasz Kobiela i Tobiasz Spratek musieli się zadowolić najniższym stopniem podium. Załoga w Mitsubishi Lancerze otrzymała 10-sekundową karę za dotknięcie jednej z szykan, co kosztowało ich zwycięstwo w pierwszej tegorocznej rundzie tyskiego cyklu.

2

Pierwsza trójka klasy czwartej stanowiła jednocześnie podium klasyfikacji generalnej zawodów. Czwarte miejsce wywalczyli Michał Ferenczak i Bartosz Chotarski (Subaru Impreza), do których zaledwie 1,06 sekundy stracili Mirosław Macura z Grzegorzem Pikułą (Mitsubishi Lancer). Na 6. pozycji zawody ukończyli Michał Gruca i Daniel Okrutniak. Załoga Renault Clio była najwyżej sklasyfikowanym duetem w samochodzie z napędem na jedną oś. 7. miejsce należało do Łukasza Kępy z pilotką Krysią Bywalec. Podobnie jak Gruca i Okrutniak, także i ta załoga mogła się pochwalić pokonaniem kilku konkurentów w znacznie mocniejszych samochodach z napędęm na 4 koła. Trzy ostatnie miejsca pierwszej dziesiątki zajęli kolejno: Kamil Hornik/Krzysztof Pietruszka (Subaru Impreza), Tomasz Mizera/Sławomir Wajsman (BMW e36 M3 Compact) oraz Sebastian Puzoń i Aleksandra Przybyłek (Renault Clio).

3

5 marca na Torze Fiata rywalizowali także goście, czyli zawodnicy dysponujący licencją rajdową. Ich czasy nie są wliczane do klasyfikacji generalnej zawodów. W klasie gość wystartował m.in. Szymon Cieślak, czyli Rajdowy Mistrz Śląska z 2012 roku, który ostatecznie zajął drugie miejsce – 2 sekundy za Kamilem Rybką i Krzysztofem Grzesikiem (Citroen Saxo). Trzecie miejsce wywalczyli Adrian Franiszyn oraz Marcel Klaja (Honda Civic).

4

Kolejna runda Samochodowych Mistrzostw Tychów już za miesiąc – 9 kwietnia – także na Torze Fiata. Zawodników już dziś zapraszamy do rywalizacji, a kibiców do wizyty na obiekcie Fiat Chrysler Automobiles.

10_kobiela_spratek_smt_1_2017

Podobnie jak w poprzednich sezonach, także i w tym roku Samochodowe Mistrzostwa Tychów mogą się odbyć dzięki wsparciu sponsorów i partnerów Automobilklubu Ziemi Tyskiej: Fiat Chrysler Automobiles Polska, Silesia Oil – AVIA, Inter Cars, dystrybutor żywic poliestrowych www.zywica.eu, Miasto Tychy, Info Graf, Time4, Super-Nowa.pl oraz serwis Rajdy24.pl.

11_kobiela_wala_smt_1_2017

Klasyfikacja generalna 1. rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów 2017 (5 marca 2017):

 

1. Wójcik Mirski/Kaleciński (Subaru Impreza) 7:39,31 s.

2. Kobiela/Wala (Audi RS3) + 2,34 s.

3. Kobiela/Spratek (Mitsubishi Lancer) + 6,86 s.

4. Ferenczak/Chotarski (Subaru Impreza) + 18,23 s.

5. Macura/Pikuła (Mitsubishi Lancer) + 19,29 s.

6. Gruca/Okrutniak (Renault Clio) + 19,74 s.

7. Kępa/Bywalec (Honda Civic) + 21,23 s.

8. Hornik/Pietruszka (Subaru Impreza) + 21,37 s.

9. Mizera/Wajsman (BMW e36 M3 Compact) + 26,05 s.

10. Puzoń/Przybyłek (Renault Clio) + 27,46 s.

 

Zawody ukończyły 73 załogi z 80, które wystartowały do rywalizacji.

12_wojcik_mirski_kalecinski_smt_1_2017

Klasyfikacja klasy GOŚĆ:

 

1. Rybka/Grzesik (Citroen Saxo) 8:02,55 s.

2. Cieślak/Suma (Honda Civic) + 1,58 s.

3. Franiszyn/Klaja (Honda Civic) + 13,10 s.

17

Klasyfikacja klasy Cento:

 

1. Wadas/Papkoj (Fiat Seicento) 8:32,57 s.

2. Mendela/Krzyża (Fiat Seicento) + 5,47 s.

3. Bugajski/Krawiec (Fiat Seicento) + 6,34 s.

24_mizera_wajsman_smt_1_2017

Klasyfikacja klasy RWD:

 

1. Mizera/Wajsman (BMW e36 M3 Compact) 8:05,36 s.

2. Kapusta/Gibek (BMW e36 328 ti) + 1,78 s.

3. Owczarz/Wojtuszek (Nissan 350Z) + 5,82 s.

35_gruca_okrutniak_smt_1_2017

Klasyfikacja klasy 1:

 

1. Semik/Górny (Fiat Seicento) 8:26,16 s.

2. Oślak/Wendzel (Fiat Seicento) + 12,86 s.

3. Gluza/Klaczańska (Honda Civic) + 15,86 s.

49_ciombor_jandura_smt_1_2017

Klasyfikacja klasy 2:

 

1. Ciombor/Jandura (Honda Civic) 8:16,13 s.

2. Dembinny/Włodarczyk (Honda Civic) + 12,81 s.

3. Tomala/Malczewski (Honda CRX) + 13,92 s.

62_wadas_papkoj_smt_1_2017

Klasyfikacja klasy 3:

 

1. Gruca/Okrutniak (Renault Clio) 7:59,05 s.

2. Kępa/Bywalec (Honda Civic) + 1,49 s.

3. Puzoń/Przybyłek (Renault Clio) + 7,72 s.

klasa_3_smt_1_2017

Klasyfikacja klasy 4:

 

1. Wójcik Mirski/Kaleciński (Subaru Impreza) 7:39,31 s.

2. Kobiela/Wala (Audi RS3) + 2,34 s.

3. Kobiela/Spratek (Mitsubishi Lancer) + 6,86 s.

zwyciezcy_smt_1_2017

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Podium na dla Hołka i Kurzeji

W sobotę po południu zakończyła się pierwsza runda Pucharu Świata Cross Country. Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją...

Kalendarz FIA ERC 2023 – jeden debiut, jeden powrót

Tak jak w ubiegłym sezonie, kalendarz FIA ERC 2023 składa się z ośmiu rajdów. Doszło jednak do...

125Q czyli Fiat 125p nałożony na Audi A3 1.8T Quattro

Fiat 125P quattro Audi A3 125Q
Fiat 125p nałożony na Audi A3 1.8T Quattro. Brzmi jak ciekawa i realna wizja sleepera, albo jak...

Mazda RX-7 – silnik Wankla na wolnych obrotach! „brap brap brap” [wideo z napisami]

Mazda RX-7 silnik wankla
Mazda RX-7 kojarzy się wszystkim z silnikiem Wankla. Nawet jeśli w Twoim sercu nie ma miłości do...

7. Rajd Memoriał Kuliga i Bublewicza już w marcu. Znamy datę

7. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza organizowany przez Automobilklub Krakowski odbędzie się w tym roku...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here