piątek, 1 lipca, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościZdradliwe warunki i efektywna jazda - SuperOES Wigilijny 2013

Zdradliwe warunki i efektywna jazda – SuperOES Wigilijny 2013

Ponad 100 kierowców wzięło udział w tradycyjnie organizowanym co roku, przez Automobilklub Wielkopolski, SuperOES-ie Wigilijnym. W dniach 20-21 grudnia uczestnicy rywalizowali na długim i bardzo ciekawym odcinku – zarówno w warunkach nocnych (w piątek) oraz za dnia (w sobotę).

33d

Podczas piątkowego jeżdżenia padał deszcz, który dodatkowo utrudniał szybki przejazd odcinka. W sobotę, natomiast, warunki były jeszcze trudniejsze – jeździło się jak po lodowisku, nawierzchnia była zdradliwa – a wszystko to przez nocno-poranny przymrozek. Można było zatem zobaczyć wiele efektownych poślizgów i piruetów, wykonanych przez uczestników. Nie każdy miał wystarczająco dużo umiejętności i szczęścia, część nie dotarła do mety.

20d

Najszybszym kierowcą SuperOES-u Wigilijnego został Aleksander Żółtowski, jadący BMW e36 M3, który wypowiedział się tuż po zawodach: „SuperOES Wigilijny okazał się świetnym zakończeniem długiego sezonu. Przygotowana przez Tomka Płaczka trasa była zupełnie inna niż to, do czego przywykliśmy jeżdżąc na poznańskie SuperOES-y. Znalazło się na niej aż 5 nawrotów, a trasa była podzielona niemal równo między wolne partie z dużą ilością syfu a szybkie odcinki na czystym asfalcie. W wyniku takiej konfiguracji wielu kierowców z niższych klas walczyło o wysokie pozycje w generalce, ponieważ duża część trasy nagradzała kierowców w lekkich samochodach, natomiast ci w mocniejszych maszynach odrabiali straty na szybkich partiach. Sama trasa była niezwykle wymagająca, szczególnie nocą podczas opadów deszczu. Widać to było w parku maszyn gdzie z każdym przejazdem przybywało aut mniej lub bardziej potłuczonych. Pomimo, że udało się zaliczyć tylko 4 przejazdy w nocy i 4 za dnia, jazdy było więcej niż zwykle, a to za sprawą długiej próby, której pokonanie zajęło wielu zawodnikom ponad 6 minut. Mam nadzieję, że niektóre niespotykane dotąd fragmenty trasy z minionego SuperOES-u pojawią się w sezonie 2014.”

38d

Drugie miejsce zajął Sławomir Firlej w Toyocie Corolli. Trzeci był Marcin Janiński, siedzący za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo VI.

W poszczególnych klasach kolejno zwyciężyli:Klasa 1 – Robert Zalewski (Fiat 126p), Patryk Bogucki (Fiat 126p), Mateusz Wawrzyniak (Kia Picanto),
Klasa 2 – Maciej Szkudlarek (Fiat SC), Mikołaj Jóźwiak (Fiat SC), Piotr Baranowski (Fiat SC),
Klasa 3 – Sławomir Firlej (Toyota Corolla), Marek Radke (Honda Civic), Adam Maciejewski (Honda Civic),
Klasa 4 – Wojtek Puchalski (BMW e30 318is), Jakub Sudoł (Honda Civic), Łukasz Wyrębiak (Seat Ibiza),
Klasa 5 – Aleksander Żółtowski (BMW M3), Jakub Bieniek (Citroen C2 PROTO), Robert Dąbrowski (Peugeot 207),
Cento-Cup A – Maciej Szkudlarek (Fiat SC), Mikołaj Jóźwiak (Fiat SC), Piotr Baranowski (Fiat SC),
Cento-Cup N – Marcin Żołądkiewicz (Fiat SC), Martyna Kabza (Fiat SC),
Klasa RWD – Aleksander Żółtowski (BMW M3), Wojtek Puchalski (BMW e30 318is), Krzysztof Górecki (BMW e30 318is).

WYNIKI| GALERIA 1| Galeria 2

fot. Agniess.pl

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Polski zespół Subaru Historic Rally Team na trasach WRC

Już po raz siódmy zespół Subaru Historic Rally Team stanie na starcie Rajdu Mittelrhein (w randze WRC...

Szutrowych zmagań ciąg dalszy – trzecia runda Motul Gravel Cup 2022

W nadchodzący weekend (01-02.07) na terenie obiektu Atlas Ward Speed Academy w Kamieniu Śląskim odbędzie się trzecia...

Zobacz i usłysz P25 + wnętrze [wideo]

Najnowsze dziecko ze stajni prodrive czyli Subaru Impreza P25. W materiale nagranie z przejazdów oraz szczegółowa prezentacja...

Kaprzyk powalczy o podium w świątyni prędkości

Mateusz Kaprzyk gotowy na kolejny wyścig European Le Mans Series w sezonie 2022. Zawodnik ORLEN Team zapowiada...

Przełożona pierwsza runda World RX1e

W nadchodzący weekend miało odbyć się wielkie otwarcie nowego sezonu FIA World Rallycross Championship 2022 na powracającym...

NAJPOCZYTNIEJSZE