Zdradliwe warunki i efektywna jazda – SuperOES Wigilijny 2013

Ponad 100 kierowców wzięło udział w tradycyjnie organizowanym co roku, przez Automobilklub Wielkopolski, SuperOES-ie Wigilijnym. W dniach 20-21 grudnia uczestnicy rywalizowali na długim i bardzo ciekawym odcinku – zarówno w warunkach nocnych (w piątek) oraz za dnia (w sobotę).

33d

Podczas piątkowego jeżdżenia padał deszcz, który dodatkowo utrudniał szybki przejazd odcinka. W sobotę, natomiast, warunki były jeszcze trudniejsze – jeździło się jak po lodowisku, nawierzchnia była zdradliwa – a wszystko to przez nocno-poranny przymrozek. Można było zatem zobaczyć wiele efektownych poślizgów i piruetów, wykonanych przez uczestników. Nie każdy miał wystarczająco dużo umiejętności i szczęścia, część nie dotarła do mety.

20d

Najszybszym kierowcą SuperOES-u Wigilijnego został Aleksander Żółtowski, jadący BMW e36 M3, który wypowiedział się tuż po zawodach: „SuperOES Wigilijny okazał się świetnym zakończeniem długiego sezonu. Przygotowana przez Tomka Płaczka trasa była zupełnie inna niż to, do czego przywykliśmy jeżdżąc na poznańskie SuperOES-y. Znalazło się na niej aż 5 nawrotów, a trasa była podzielona niemal równo między wolne partie z dużą ilością syfu a szybkie odcinki na czystym asfalcie. W wyniku takiej konfiguracji wielu kierowców z niższych klas walczyło o wysokie pozycje w generalce, ponieważ duża część trasy nagradzała kierowców w lekkich samochodach, natomiast ci w mocniejszych maszynach odrabiali straty na szybkich partiach. Sama trasa była niezwykle wymagająca, szczególnie nocą podczas opadów deszczu. Widać to było w parku maszyn gdzie z każdym przejazdem przybywało aut mniej lub bardziej potłuczonych. Pomimo, że udało się zaliczyć tylko 4 przejazdy w nocy i 4 za dnia, jazdy było więcej niż zwykle, a to za sprawą długiej próby, której pokonanie zajęło wielu zawodnikom ponad 6 minut. Mam nadzieję, że niektóre niespotykane dotąd fragmenty trasy z minionego SuperOES-u pojawią się w sezonie 2014.”

38d

Drugie miejsce zajął Sławomir Firlej w Toyocie Corolli. Trzeci był Marcin Janiński, siedzący za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo VI.

W poszczególnych klasach kolejno zwyciężyli:Klasa 1 – Robert Zalewski (Fiat 126p), Patryk Bogucki (Fiat 126p), Mateusz Wawrzyniak (Kia Picanto),
Klasa 2 – Maciej Szkudlarek (Fiat SC), Mikołaj Jóźwiak (Fiat SC), Piotr Baranowski (Fiat SC),
Klasa 3 – Sławomir Firlej (Toyota Corolla), Marek Radke (Honda Civic), Adam Maciejewski (Honda Civic),
Klasa 4 – Wojtek Puchalski (BMW e30 318is), Jakub Sudoł (Honda Civic), Łukasz Wyrębiak (Seat Ibiza),
Klasa 5 – Aleksander Żółtowski (BMW M3), Jakub Bieniek (Citroen C2 PROTO), Robert Dąbrowski (Peugeot 207),
Cento-Cup A – Maciej Szkudlarek (Fiat SC), Mikołaj Jóźwiak (Fiat SC), Piotr Baranowski (Fiat SC),
Cento-Cup N – Marcin Żołądkiewicz (Fiat SC), Martyna Kabza (Fiat SC),
Klasa RWD – Aleksander Żółtowski (BMW M3), Wojtek Puchalski (BMW e30 318is), Krzysztof Górecki (BMW e30 318is).

WYNIKI| GALERIA 1| Galeria 2

fot. Agniess.pl