Zespół De Rooy z Polakiem w składzie na podium Rajdu Dakar – wszystkie cztery ciężarówki na oponach Goodyear w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej

Standardowe opony Goodyear pokonały wyzwania piasków Peru.


Warszawa, 18 stycznia 2019 r. – Gerard De Rooy i Dariusz Rodewald zajęli trzecie miejsce w klasie Pojazdów Ciężarowych Rajdu Dakar 2019. Wszystkie cztery ciężarówki Iveco Petronas Team De Rooy ukończyły rajd w pierwszej dziesiątce, jadąc na standardowych oponach Goodyear ORD.

Petronas Team De Rooy był jedynym zespołem, którego wszystkie pojazdy ukończyły rajd. Holender Gerard De Rooy, dwukrotny zwycięzca Dakaru i zwycięzca Africa Eco Race 2018, zajął trzecie miejsce, Argentyńczyk Federico Villagra był czwarty, a drugi Holender – Ton van Genugten – wygrał ostatni etap i ostatecznie zajął siódme miejsc. Trzeci z Holendrów w drużynie – Maurik van den Heuvel – był dziesiąty.

Pierwsze i drugie miejsce w klasie Pojazdów Ciężarowych zajęli Rosjanie – Edward Nikołajew, który trzykrotnie zwyciężał w tej imprezie i Dymitr Sotnikow. Wyścig ukończyły dwa z czterech prowadzonych przez nich Kamazów.

Cztery ciężarówki Iveco Powerstar, należące do Team De Rooy Iveco, ścigały się na standardowych oponach Goodyear ORD w rozmiarze 375/90R22.5. Z kolei ciężarówki serwisowe zespołu Petronas Team de Rooy, które podążały śladem wyścigu, były wyposażone w opony do zastosowań mieszanych Goodyear OMNITRAC.

Nie jest to pozycja, o której marzyliśmy, niemniej zdobyliśmy miejsce na podium” – powiedział Gerard De Rooy. „Jeżeli przyjrzymy się temu, co działo się podczas dziesięciu dni wyścigu, włącznie z ostatnim dniem, z pewnością nie możemy narzekać. Dużą satysfakcję sprawia mi fakt, że byliśmy jedynym zespołem, w którym wszystkie cztery pojazdy ukończyły wyścig i wszystkie w pierwszej dziesiątce. Był to jeden z najtrudniejszych rajdów Dakar, którego trasa w 70% prowadziła przez piach, dlatego opony były kluczowym czynnikiem”.

Gratulujemy Gerardowi de Rooy i jego zespołowi sukcesu, osiągniętego na standardowych oponach Goodyear ORD 375/90R22, wyprodukowanych w naszym zakładzie w Luksemburgu. Ciężka praca włożona przez zespół, wspierany przez naszych inżynierów oraz znalezienie optymalnego dostrojenia pojazdów zdecydowanie się opłaciły, a nasze opony ORD sprawdziły się w najtrudniejszych warunkach, jakie można sobie wyobrazić” – powiedział Benjamin Willot, Dyrektor Marketingu ds. Opon Użytkowych Goodyear w Europie.

Rajd Dakar 2019 odbywał się na terytorium Peru. Licząca ponad 5000 km trasa przebiegała w 70% przez piaszczyste tereny. Do rywalizacji stanęło ponad 330 ciężarówek, samochodów i motocykli, które ścigały się do miejscowości Tacna na granicy z Chile, a następnie z powrotem do Limy. Zespoły miały do pokonania 10 odcinków specjalnych, liczących ponad 3000 kilometrów. Rajd rozpoczął się 6 stycznia w Limie, a zakończył 17 stycznia.

inf.pras.